Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
    of het nu M52 of S52 is, maakt ni uit...er zit practisch geen verschil op die 2 varianten...
    Bwoah, 't is te zien, eeh. Qua motorblok (onderblok) niet zoveel, neen. Buiten het feit dat de US-specs een stalen blok hebben en de EU-versies een lichtmetalen blok. En dat de échte S52-versies altijd 'n lichtmetalen blok hebben.

Eigenlijk is de S52 (de ganse motor, dus incl. lichtmetalen onderblok) nooit in de US geleverd. De M3 daar kreeg eigenlijk de M52B32, die een stalen onderblok had (= non-M) en voor de rest wél alle onderdelen van de S52B32 had.

De M52B32 wordt vaak S52B32US genoemd, maar da's eigenlijk een "kunstmatige naam". Allez, toch zover ik weet.

Comment

• ...Hmmm...nu ben ik ni meer akkoord...in welke auto heeft de EU S52B32 blok volgens u gelegen?

Naar ik meen zijn S50, S52, S54 allemaal de dikke oude sterke gietijzeren blokken...waarom zou de S52 EU versie opeens een lichtmetalen blok gebruiken? Ben trouwens benieuwd in welk model die dan gelegen heeft.

Ik dacht:
      E36 M3 3.0 => S50B30
      E36 M3 3.2 => S50B32
      E36 M3 USA => S52B32
      E46 M3 => S54

Z3 M 1e => S50B32
      Z3 M 2e => S54
      Porsche 996 GT3 RS
      Porsche 964 RS
      BMW ///M3 e30
      Mercedes c250 CDI AMG
      www.flamebox.be

Comment

• Verdomme, op den duur gaan we sterrekes zien. Ja, je hebt uiteraard gelijk, de S'jes zijn inderdaad allemaal gietijzeren blokken, was dat effe uit 't oog verloren.

Comment

Ik dacht:
          E36 M3 3.0 => S50B30
          E36 M3 3.2 => S50B32
          E36 M3 USA => S52B32
          E46 M3 => S54

Z3 M 1e => S50B32
          Z3 M 2e => S54
          Help, 'k zie 't niet meer. 'k Dacht dat dat een beetje onvolledig was; ik dacht 't volgende:

E36 M3 3.0 EU = S50B30 (286pk)
          E36 M3 3.0 US = M50B30 (240pk)
          E36 M3 3.2 EU = S50B32 (321pk)
          E36 M3 3.2 US = M52B32 (240pk)
          E46 M3 3.25 = S54B32 (343pk)

E36 Z3M 3.2 EU = S50B32 (321pk)
          E36 Z3M 3.2 US = M52B32 (240pk)
          E36 Z3M 3.25 = S54B32 (325pk)

't Probleem zit 'm in 't feit dat sommigen de "Evo" (de 3,2-liter dus uit de E36) de naam S52 geven (S52B32 dus), in plaats van S50B32. Ik vergis me daar ook af en toe in, moet ik toegeven.

Comment

• neenee...die EVO motor is gewoon een S50, B32 variant dan welteverstaan.

Blijkbaar (als je op 't net surft), wordt de US motor heel vaak S52 genoemd ipv M52...soit maakt ni uit...'k denk dat we wel op dezelfde golflengte zitten
            Porsche 996 GT3 RS
            Porsche 964 RS
            BMW ///M3 e30
            Mercedes c250 CDI AMG
            www.flamebox.be

Comment

• gTa en MichM3 zullen we in het weekend een terrasje, en dit voor eens en altijd ophelderen?

mijn info is gebaseerd op realoem. die noemen het blok uit de evo M3's S52. Met single vanos cilinderkop

Comment

• Idd.

Ik vind het maar een vreemde gedachte om een motor die eigenlijk niks meer is dan een uitgeboorde 2,8-liter van 193pk, en die dus uit 3,2 liter ocharme 240 pk perst, de naam "S" te gaan geven.

Comment

neenee...die EVO motor is gewoon een S50, B32 variant dan welteverstaan.

Blijkbaar (als je op 't net surft), wordt de US motor heel vaak S52 genoemd ipv M52...soit maakt ni uit...'k denk dat we wel op dezelfde golflengte zitten
                  Het blok is oerdegelijk! en welke naam het krijgt maakt mij niet zoveel uit, als het maar zalig rijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Idd.

Ik vind het maar een vreemde gedachte om een motor die eigenlijk niks meer is dan een uitgeboorde 2,8-liter van 193pk, en die dus uit 3,2 liter ocharme 240 pk perst, de naam "S" te gaan geven.
                    idd, de cilinderkop heeft dezelfde techniek als mijne 320 van 93. is helemaal niet toerengeil maar ontzettend sterk onderin, net zoals het blok uit de Alpina van MichM3

Maar intern wordt het dus degelijk "S" genoemd. S52B32

Terwijl de cilinderkop helemaal geen geavanceerde techniek heeft zoals in het S50B30 motorblok.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                      gTa en MichM3 zullen we in het weekend een terrasje, en dit voor eens en altijd ophelderen?

mijn info is gebaseerd op realoem. die noemen het blok uit de evo M3's S52. Met single vanos cilinderkop

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...88&hg=11&fg=15
                      Yep, afhankelijk van de bron is het S50B32 of S52B32. Ik zeg ook nogal snel S52B32, omdat het makkelijker de verschillende generaties aanduidt.

Wikipedia (EN) gaat voor "S50B32" (de Evo), en noemt de US-spec 240hp 3,2-liter S52B32. klik en klik

Andere bronnen noemen de Evo dan weer S52B32, o.a. hier.

Jeroen, als je bij realoem (= de online ETK, dus betrouwbaar) je model kiest, en dus E36 kiest, dan coupé, dan M3, dan Europe, dan b.v. eentje van de laatste ... dan geeft 'ie zelf de motorcode. En ik zie daar toch S50 staan, en geen S52.

Edit: de Amerikaanse 3,2-liter wordt inderdaad wel als S52 aangeduid. De Europese niet.
                      Last edited by ; 31/05/2007, 15:00.

Comment

idd, de cilinderkop heeft dezelfde techniek als mijne 320 van 93. is helemaal niet toerengeil maar ontzettend sterk onderin, net zoals het blok uit de Alpina van MichM3

Maar intern wordt het dus degelijk "S" genoemd. S52B32

Terwijl de cilinderkop helemaal geen geavanceerde techniek heeft zoals in het S50B30 motorblok.
                        Bon, M52B32 = dus terecht. Geen S.

Comment

Yep, afhankelijk van de bron is het S50B32 of S52B32. Ik zeg ook nogal snel S52B32, omdat het makkelijker de verschillende generaties aanduidt.

Wikipedia (EN) gaat voor "S50B32" (de Evo), en noemt de US-spec 240hp 3,2-liter S52B32. klik en klik

Andere bronnen noemen de Evo dan weer S52B32, o.a. hier.

Jeroen, als je bij realoem (= de online ETK, dus betrouwbaar) je model kiest, en dus E36 kiest, dan coupé, dan M3, dan Europe, dan b.v. eentje van de laatste ... dan geeft 'ie zelf de motorcode. En ik zie daar toch S50 staan, en geen S52.

Edit: de Amerikaanse 3,2-liter wordt inderdaad wel als S52 aangeduid. De Europese niet.
                          idd, dat is wat ik bedoel

Comment

idd, dat is wat ik bedoel
                            Aha, oké.

Comment

Bon, M52B32 = dus terecht. Geen S.
                              waarom doen we toch zo moeilijk

Tis een M-blok, en gelukkig hebben wij wel de geavanceerde techniek in het kopke

Comment

• Nee, maar dat is toch? Die M50 en S50 motoren waren zo verdomde goed, en hoppa moeten de Amerikoenen daar dan een een 240pk 3,2-liter in pompen.

Die mannen moeten ook nogal ogen getrokken hebben toen de E46 M3 aankwam. Van 240pk naar 343pk.

Comment

waarom doen we toch zo moeilijk
                                  Wacht, ik kan nog moeilijker doen. Zie:

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                                  Tis een M-blok
                                  Wat bedoel je nu, met "M"? M van Motorsport, of M als motorcode (in contrast met "S" voor de Motorsport-blokken)?

Want 't is eigenlijk geen M-motor, dus een een M-motor.

Ik bedoel dus (voor de anderen die niet mee zijn, denk ik): 't is geen M-motor (BMW Motorsport), o.a. te zien aan de afwezigheid van individuele vlinderkleppen of de tamme en zwaardere nokkenassen van de gewone 6-cilinders, en dus is 't eigenlijk in se een M-motor, daarmee duidend op M52B32 en niet S52B32.

Comment

• Ik denk zo net aan iets ...

... zo'n M52B32 in een E36 323ti swappen.

Met wat knutselwerk moet je 't monogram zéér mooi in 332ti kunnen omvormen. En 't is nog waar ook.

Comment

• mannen,

conclusie:

- De Alpina maakt dus wel degelijk gebruik van een S52B32 blok...zoals ik in 't begin dus dacht....ik zeg wel degelijk blok, en niet motor hé ...dat het S52 blok in se gelijk is aan het M52 blok laat ik in het midden, maar op het Alpina blok staat wel degelijk "S".
                                      - De EVO's zijn niks meer dan S50B32 motoren, en niet S52...S52 is Us-market only (en hetgeen Alpina gebruikt)

...terrasje altijd goed idee
                                      Porsche 996 GT3 RS
                                      Porsche 964 RS
                                      BMW ///M3 e30
                                      Mercedes c250 CDI AMG
                                      www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                                        die zwarte is de mijne

als het in erondegem is waar je bent geweest, maar dat kan bijna niet anders
                                        Ha, lol, idd
                                        1982 BMW E28 528i
                                        2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• M-lovers, zet nu kanaal 2 op!

Comment

Working...
                                          X