Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenOei, als een E91 met M-pakket al een Johny-bak is, wat is mijn volgende auto (E91 M3) dan ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichtenmijn volgende auto (E91 M3)
Ik overweeg het alvast !
Comment
-
E30 M3 DTM MOVIES
1988
http://www.youtube.com/watch?v=z2nDO9q-nP4&mode=related&search=
1989
http://www.youtube.com/watch?v=0imiKLD5MLA
http://www.youtube.com/watch?v=jDxq7MC4NHQ
1990
http://www.youtube.com/watch?v=GwJOMpqzhnA
1991
http://www.youtube.com/watch?v=2srtT1mW-q4
1992
http://www.youtube.com/watch?v=mgTVV_cZwB4
http://www.youtube.com/watch?v=VFaaVaRWaTY
http://www.youtube.com/watch?v=uqae00cB1WI
Nordschleife:
http://www.youtube.com/watch?v=lEwtYZ6Q0k0
http://www.youtube.com/watch?v=CEHSapAo3jA&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=5oJCClJjDfg (special M3e30)
DTM sound
http://www.youtube.com/watch?v=bK1W9pfcZiw&mode=related&search=
Comment
-
DTM S14 Slide Throttle Bodies
During the last years of the factory run BMW Motorsport E30 M3 racing campaign in the DTM series, things were very competitive. BMW felt outclassed in terms of horsepower to Audi, and to Mercedes in terms of aerodynamics. But the little M3's still had the advantage in the handling department. BMW held to it's comparatively small 2.5L 4-cylinder powerplant, and did everything they could think of to increase power.
One of the features they introduced was a swap from traditional butterfly throttle bodies, to a slide-throttle arrangement. Slide throttles operate just like they sound, the throttle plates slide sideways, instead of rotating about an axis as for butterflies. The advantage on paper is that when the throttles are fully open, the plates are completely removed from the airflow, and there is no obstruction blocking the inlet path to the combustion chambers.
There is a downside to slide throttles, which is that they have a reputation for offering poor driver control at part throttle. The modulation is not as good as with butterfly throttles, or barrel throttles for that matter. Perhaps for this reason, they are not all that common in motor racing, not even in F1. Personally I feel that BMW's resorting to slide throttles in the later part of the E30 M3's racing career shows how intensely they were trying to increase horsepower, and in fact, they did successfully achieve some impressive figures, with reports of as much (or more than) 365HP from 2.5 liters, naturally aspirated.
bron
Comment
-
Deze is ook niet mis... E30M met een M5 blok en nog eens twee turbotjes opgevezen...
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk BerichtenDeze is ook niet mis... E30M met een M5 blok en nog eens twee turbotjes opgevezen...
+ YouTube Video
The real DK !!
Diene mens zal nog wel een weekje nagehoest hebben waarschijnlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenBeing serious ?
Ik overweeg het alvast !
moest ik er één vinden, dan komt er in ieder geval geen 850 of Z1 in de garage als fun-car in het weekend wegens financieel onhaalbaar
Eerst nog wat werken, sparen en.... dromen, vooral veel dromen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenDit blijft toch een prachtig zicht
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenAMG LOL
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenDoor die iets of wat ovale pijpjes? Fak Joe! Die kunnen hier niet aan tippen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenDit blijft toch een prachtig zicht
Comment
Comment