Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW E46 M3 Race Car (sound)

Comment

• Vraagje aan de mensen die al met sMg gereden hebben of de techniek volledig kennen.

Ik stond net achter een E60 M5 aan het stoplicht (althans, dat denk ik, M uitlaten en M-zijgrillekes).

Toen die helemaal tot stilstand kwam ging zijn remlicht uit. Nu dacht ik dat een sMg werkt als een automaat. En bij een automaat moet je de rem in blijven duwen om niet te vertrekken.

Was het een sMg bak (en hoe werkt die dan?) of is het een faker met een handbak?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Vraagje aan de mensen die al met sMg gereden hebben of de techniek volledig kennen.

Ik stond net achter een E60 M5 aan het stoplicht (althans, dat denk ik, M uitlaten en M-zijgrillekes).

Toen die helemaal tot stilstand kwam ging zijn remlicht uit. Nu dacht ik dat een sMg werkt als een automaat. En bij een automaat moet je de rem in blijven duwen om niet te vertrekken.

Was het een sMg bak (en hoe werkt die dan?) of is het een faker met een handbak?
        Je moet niet blijven remmen. Bij een F430 met F1 bak (in "manuele" stand) kan je ook stilstaan in bvb eerste versnelling zonder de rem in te duwen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras Bekijk Berichten
          Je moet niet blijven remmen. Bij een F430 met F1 bak (in "manuele" stand) kan je ook stilstaan in bvb eerste versnelling zonder de rem in te duwen
          Ok, bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
            Vraagje aan de mensen die al met sMg gereden hebben of de techniek volledig kennen.

een SMG is een gerobotiseerde handbak, dus er is geen reden waarom die zou 'kruipen'.

De énige gerobotiseerde bak die dit doet is de DSG, omdat die gemakkelijker het kruipen kan simuleren, door het koppelingsysteem.

SMG, Selespeed, F1-bak, etc, kruipen niet. Pas wanneer de gaspedaal wordt ingedrukt grijpt de koppeling aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              een SMG is een gerobotiseerde handbak, dus er is geen reden waarom die zou 'kruipen'.

De énige gerobotiseerde bak die dit doet is de DSG, omdat die gemakkelijker het kruipen kan simuleren, door het koppelingsysteem.

SMG, Selespeed, F1-bak, etc, kruipen niet. Pas wanneer de gaspedaal wordt ingedrukt grijpt de koppeling aan.
              Ook jij bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

En dan nog komt dit zéér 'fake' over.
                Immers, wanneer je de rempedaal ingedrukt houdt, zijn de bak en de motor uiteraard ONTkoppelt. Pas als je je rem loslaat, gaat de auto na ongeveer een seconde héél lichtjes beginnen kruipen. (véél trager trouwens ook dan bij een automaat).

Comment

• SMG 7-gang

Comment

• De 7-gang SMG is trouwens de eerste sequentiële bak waarbij de actuatoren in het versnellingsbakhuis zelf zitten.

Comment

• Nog een mooike van de 330i SMG

Comment

• Die witte Z4M met carbon dak, VET GEIL, maar VET GEIL!

Comment

• Voor RRD (en wie het interessant vindt):

Combine the ease of an automatic with the driver control of a manual and what you've got is a sequential manual transmission. A simple forward push advances the gear. Learn all about the sequential gearbox.

Comment

• Zeer goed spul matteus.

Gelieve even de moeite te doen om onder 'Hoe werkt wat' een topic erover open te doen.

Zeer hartelijk bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten

Deze is geen gewone...

Heeft de V10 steken uit de M5/M6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                Deze is geen gewone...

Heeft de V10 steken uit de M5/M6.
                                Hoe ziet/weet ge dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                  Zeer goed spul matteus.

Gelieve even de moeite te doen om onder 'Hoe werkt wat' een topic erover open te doen.

Zeer hartelijk bedankt!

Er is al een topic over.

min of meer toch.

Comment

• 'k heb m'n best gedaan voor onze lieve tomski! Die Z4 M was weer op de trackday en heb er deze keer wat meer beeldjes van gepakt:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Comment

• Die witte Z4 is knap!!

Mmmmhh...wit

Comment

Working...
                                          X