Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Audi presenteert in Detroit de R8 V12 TDI, een studiemodel van een supersportwagen op diesel met een trekkracht van 1000 Newtonmeter. Op zich niets nieuws voor de ingenieurs bij Audi, vermits ze ervaring hebben met sportieve diesels. Zo is de motor in de R8 V12 TDI Concept een directe afgeleide van de dieselkrachtbron die furore maakte in de R10, de tweevoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans.
Wie twijfelt of een dieselmotor wel in een sportauto hoort, moet toch even de cijfers van de V12 TDI bekijken. Met een vermogen van 500 pk kom je behoorlijk goed vooruit tussen de sportievelingen op benzine. En dan is er dat koppel van maar liefst 1000 Nm bij 1.750 toeren per minuut. Dat is enorm, want een auto als de Lamborghini Murciélago LP640 blijft bijvoorbeeld steken op 660 Nm. De R8 V12 TDI heeft een handgeschakelde zesbak en uiteraard vierwielaandrijving. Bij vol gas zorgt al dit geweld voor een sprint van 0 naar 100 in 4,2 seconden, terwijl de topsnelheid 'ruim boven 300 kilometer per uur' ligt.
Schone diesel met AdBlue
Ook opvallend: ondanks z'n dikke motor voldoet de R8 V12 TDI Concept al wel aan de strenge Euro 6-emissie-eisen, die pas in 2014 van kracht zijn. Deze R8 stoot bijvoorbeeld een stuk minder stikstofoxiden uit door de toepassing van AdBlue-technologie.
Het glazen dak van de concept-car is meteen een hint naar het uiterlijk van de R8 Targa, die begin 2009 op de markt verschijnt. Wanneer de V12 op de weg komt is nog niet bekend, maar Audi zegt in het persbericht al wel dat de productieversie gebouwd gaat worden in het Hongaarse Gyor. (autoweek.nl/jvr)
Messchien iet voor u hé LL
Garagist gebeld en hij ging mij terug bellen.....niet gebeurt dus
Audi presenteert in Detroit de R8 V12 TDI, een studiemodel van een supersportwagen op diesel met een trekkracht van 1000 Newtonmeter. Op zich niets nieuws voor de ingenieurs bij Audi, vermits ze ervaring hebben met sportieve diesels. Zo is de motor in de R8 V12 TDI Concept een directe afgeleide van de dieselkrachtbron die furore maakte in de R10, de tweevoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans.
Wie twijfelt of een dieselmotor wel in een sportauto hoort, moet toch even de cijfers van de V12 TDI bekijken. Met een vermogen van 500 pk kom je behoorlijk goed vooruit tussen de sportievelingen op benzine. En dan is er dat koppel van maar liefst 1000 Nm bij 1.750 toeren per minuut. Dat is enorm, want een auto als de Lamborghini Murciélago LP640 blijft bijvoorbeeld steken op 660 Nm. De R8 V12 TDI heeft een handgeschakelde zesbak en uiteraard vierwielaandrijving. Bij vol gas zorgt al dit geweld voor een sprint van 0 naar 100 in 4,2 seconden, terwijl de topsnelheid 'ruim boven 300 kilometer per uur' ligt.
Schone diesel met AdBlue
Ook opvallend: ondanks z'n dikke motor voldoet de R8 V12 TDI Concept al wel aan de strenge Euro 6-emissie-eisen, die pas in 2014 van kracht zijn. Deze R8 stoot bijvoorbeeld een stuk minder stikstofoxiden uit door de toepassing van AdBlue-technologie.
Het glazen dak van de concept-car is meteen een hint naar het uiterlijk van de R8 Targa, die begin 2009 op de markt verschijnt. Wanneer de V12 op de weg komt is nog niet bekend, maar Audi zegt in het persbericht al wel dat de productieversie gebouwd gaat worden in het Hongaarse Gyor. (autoweek.nl/jvr)
Messchien iet voor u hé LL
Garagist gebeld en hij ging mij terug bellen.....niet gebeurt dus
Gdv waarom moet ik in mijn beroep toch zo hard letten op de perceptie van men kar
Had ik maar een pornosnor en een bedrijf zoals dat van Rami....dan moest ik wel minimaal zo'n S8 kopen
Dat begrijp ik eigenlijk niet goed, je rijdt met een pimped RS6 en dat kan wel?
Over die S8: wij zijn in oktober nog gaan kijken bij een garage hier in Gent naar zoeentje, had ook een dikke 80d km's maar stond nog open voor €23.000... Was mss wel wat jonger.
Dat begrijp ik eigenlijk niet goed, je rijdt met een pimped RS6 en dat kan wel?
Over die S8: wij zijn in oktober nog gaan kijken bij een garage hier in Gent naar zoeentje, had ook een dikke 80d km's maar stond nog open voor €23.000... Was mss wel wat jonger.
Ik vind een S8 veel meer "grote dikke luxebak" uitstralen dan m'n RS6 hoor.
psssssssst,hey LL,pssssssssssst,hoor dat engeltje fluisteren,ga voor de A4 of A5 3.0 TDI,zelfs zonder motortuning is dat ongelooflijk veel rijplezier!!!!
Comment