Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar stel nu dat je geen benzine kosten had, dan had je ook geen plezier en dan ging je mss een B5 kopen, maar dan zou je 5 keer in een week aan het tanken zijn en dan toch weer een benzinekost hebben van zo'n B5.
Dus eigenlijk is dat tjah, onvermijdbaar als je een vette kar wil hebben.
Idem ook bij de S6, bijna 2x per week staat die aan de tank voor een dikke 100€ te tanken (80l) dus als je es telt voor een jaar...
Oké, ze kan ook met een 2.0TDI rondtoeren, zoals iedereen, maar dat is IMO een nutteloos gezaag...
ouder (is uit productie genomen in 96 of 97 geloof ik? E39 touring is in productie genomen in '97) en dat zie je er ook aan, eerlijk gezegd (al is het nog steeds een knappe wagen)
nogmaals van het zelfde (ook niet slecht bedoeld, maar je hebt al 2 Audi Avants)
S6 zal duidelijk de mindere van de drie zijn... al is het een prachtige wagen, je hebt altijd én een RS6 en een RS4 om mee te vergelijken
weer een punt waar ik een hele tegenwind van kritiek voor ga krijgen vermoed ik... maar audi heeft de laatste 10 jaar een grote inhaalbeweging gemaakt. LL's RS6 staat qua afwerking ed. op gelijke hoogte met een E39 of Alpina B10, een S6+ moet daar jammer genoeg nog voor onderdoen
ik vermoed minder comfy (als ik me baseer op mijn korte ervaring met de S4 van Tim, en mijn toch wel wat langere ervaring met een E39)
LL zou ook graag eens driften. Hij probeert wel, maar een RWD gaat hem daar mee helpen
ik vermoed dat een E39, gezien zijn moderner ontwerp, toch wel iets veiliger mag genoemd worden? 2 tegen 6 airbags, Xenon, ESP ed.
zoals ik hier boven ook al ergens zei... een beetje verschil is aangenaam, opent nieuwe deuren, leert je andere dingen waarderen.
Uiteraard, jij bent audilover in hart en nieren dus het is begrijpelijk dat jij er maar al te graag nog een S/RS zou bijzien en van u had ik deze post dus reeds verwacht (temeer daar ik die Alpina-advertentie in een Audi-topic post), maar er zijn nu eenmaal nog andere merken die goede producten hebben afgeleverd.
Ik zou persoonlijk als autoliefhebber ook graag verschillende wagens van verschillende merken hebben. Zo kan je van alles eens wat proeven. Je kan ook niet ontkennen dat naast een RS2 en een RS6 een S6+ niet meer bijzonder vernieuwend gaat zijn, integendeel... het is bekend gebied, alleen 'op elk vlak een beetje minder' dan
En ik denk dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. In de verschillende posts van LL in dit en enkele andere topics kan je dat namelijk ook concluderen: het is tijd voor eens wat anders. 't staat hier één of twee pagina's terug zelfs letterlijk
1) Is subjectief
2) Never change a winning team
3) Snap ik niet echt. Het doel van die kar is om een snelle zuinige comfortabele sportieve exclusieve ruime kar te hebben die u geen zak kost (bij wijze van spreken), toch qua brandstof en waardevermindering.
4) Al eens in een S6+ gezeten? Een C4 is qua afwerking stevig hoor, dat zal niet rap rammelen. Sterker nog, ze staan bekend voor het summum te zijn.
5) Minder comfy is bullshit. Zo'n S6 Plus zal zéker niet stijver zijn dan een RS6 (crappy verlaagde S4 =/= S6 met Plus chassis)
6) Ik dénk niet dat dat prioriteit is, of een argument is om een bepaalde wagen te kopen.
7) Voor zo ver airbags nog werken op een +10 jaar oude wagen. oh en Xenon, ESP, Airbags enz enz had een S6 Plus ook al hoor Het je een punt in. Maar alleen zien dat je achteraf geen spijt moet hebben. Alpina is vette kar, punt.
Een E34 staat bekend (heb ik toch horen zeggen) voor z'n redelijk twitchy karakter op limiet. Dat zou ik voor corre dan al uitsluiten, hoewel het vet is. Ook het gebrek aan koppel op lage toeren zou wat een dooddoener zijn.
Een 540i automaat is denk ik op het randje. Dan is zo'n Alpina beter. Als corre zin heeft in een rwd, dan moet hij dat doen!
Ik persoonlijk rij gewoon veel liever met een high-powered quattro kan..."heb je meer aan". Niet dat ik al met veel krachtige RWD's heb meegereden. Maar die rit met een E39 M5 was een teleurstelling, punt... mss omdat ik er heel veel van verwachte. Tractie is een vorm van comfort.
1) Is subjectief
2) Never change a winning team
3) Snap ik niet echt. Het doel van die kar is om een snelle zuinige comfortabele sportieve exclusieve ruime kar te hebben die u geen zak kost (bij wijze van spreken), toch qua brandstof en waardevermindering.
4) Al eens in een S6+ gezeten? Een C4 is qua afwerking stevig hoor, dat zal niet rap rammelen. Sterker nog, ze staan bekend voor het summum te zijn.
5) Minder comfy is bullshit. Zo'n S6 Plus zal zéker niet stijver zijn dan een RS6 (crappy verlaagde S4 =/= S6 met Plus chassis)
6) Ik dénk niet dat dat prioriteit is, of een argument is om een bepaalde wagen te kopen.
7) Voor zo ver airbags nog werken op een +10 jaar oude wagen. oh en Xenon, ESP, Airbags enz enz had een S6 Plus ook al hoor Het je een punt in. Maar alleen zien dat je achteraf geen spijt moet hebben. Alpina is vette kar, punt.
-ouder is niet subjectief he... ik kijk gewoon naar de productiejaren van het model, en leid daar uit af dat een E39 op de markt is gekomen tegen dat de S6 aan z'n fin de carrière zat Uiteraard, of hij er ouder uitziet of niet, da's wel subjectief. Maar da's dan ook mijn mening dat dat hier wél het geval is.
-qua afwerking -> ik kijk naar Tim z'n kar. Uiteraard is die wat ouder, maar ik kan me moeilijk indenken dat dat een wereld van verschil is. Ik zeg ook niet dat dat een rammelbak gaat zijn... maar E38/E39 waren zowat de top van wat BMW heeft geproduceerd qua afwerking, en toch van een ander niveau dan de C4's die ik tot nu toe gezien, gevoeld en gesnoven heb
-comfort -> ik beweer ook niet dat een S6+ stijver gaat zijn dan een RS6, maar wel minder comfy dan een E39. En da's niet zo moeilijk, een E39 is een salon. Een RS6 is compromislozer opgehangen dan een E39 M5, en een E39 M5 is nog een pak harder dan een Alpina B10
Over veiligheid zwijg ik dan. Dat ie airbags had wist ik, ik wist echter niet dat hij sidebags en xenon had. Nu, tot daar, daar moet je het inderdaad niet voor doen, ik ga er van uit dat beide best veilige wagens zijn.
Net dat je het niet moet doen om te driften, dat stond er dan ook maar tussen vermeld om enige ironie in m'n saaie post te brengen
Maar verder hierover disutiëren heeft geen zin, da's hetzelfde alsof jij mij zou proberen duidelijk te maken waarom een CSQ beter is dan een 190 16V. Al zou ik het wel geloven, ik zou het nog niet willen aanvaarden
't is tenslotte nog altijd corre die maar moet uitmaken wat hij wil, en wat voor hem belangrijk is.
edit: van dat ESP, kan je daar ergens eens en link van geven? EDS =/= ESP he
Het is alsof ik in het BMW-lovers topic zou beginnen spammen dat die gasten niet mogen zeggen dat ze een BMW mogen kopen wegens een gevaarlijke RWD ofzo...
was dan ook maar als voorbeeld, een duur voorbeeld. 3000€ LPG is wel wat veel
hé, reken daar toch maar op hoor
Wij hebben indertijd bij verschillende installateurs prijs gevraagd voor onze 520i. Een goede LPI-installatie (Vialle, Prince) heb je niet voor 2500€. En dan gaat het nog over een kleine ringtank en een 6-cilinder, hier gaat het bij beide over 8-cilinders en eventueel zelfs 2 tanken, aangezien Corre graag een zo groot mogelijke autonomie wil hebben
Een E34 staat bekend (heb ik toch horen zeggen) voor z'n redelijk twitchy karakter op limiet. Dat zou ik voor corre dan al uitsluiten, hoewel het vet is. Ook het gebrek aan koppel op lage toeren zou wat een dooddoener zijn.
Een 540i automaat is denk ik op het randje. Dan is zo'n Alpina beter. Als corre zin heeft in een rwd, dan moet hij dat doen!
Ik persoonlijk rij gewoon veel liever met een high-powered quattro kan..."heb je meer aan". Niet dat ik al met veel krachtige RWD's heb meegereden. Maar die rit met een E39 M5 was een teleurstelling, punt... mss omdat ik er heel veel van verwachte. Tractie is een vorm van comfort.
Ik heb nog niet met een M5 gereden, maar ik geef je gelijk dat tractie een vorm van comfort is. 't is te zeggen, iedereen zoekt daar zelf in wat hij wil, maar ik toon daar begrip voor dat je dat als een nadeel geeft
Nu, een M5 is natuurlijk andere koek dan een veel zachtere 540i of Alpina met automaat.
En over die E34 ben ik het ook eens, zeker als je het over de M5 hebt. Ik zou die kar corre niet aanraden. Maar dat heb ik hier dan ook niet gedaan, ik had het om duidelijk te zijn in bovenstaande posts telkens enkel en alleen over de E39
Wij hebben indertijd bij verschillende installateurs prijs gevraagd voor onze 520i. Een goede LPI-installatie (Vialle, Prince) heb je niet voor 2500€. En dan gaat het nog over een kleine ringtank en een 6-cilinder, hier gaat het bij beide over 8-cilinders en eventueel zelfs 2 tanken, aangezien Corre graag een zo groot mogelijke autonomie wil hebben
Voor een dikke 2000€ heb ik daar een top installatie in steken
Comment