Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik heb daar ooit is achter gevraagd toen ik nog met de passat reed (een +1500km actieradius leek me wel vet ) maar dat blijkt allemaal zo simpel niet te zijn en wordt ook bijna niet gedaan. Met al die sensortjes en dit en dat..
    In onze hymer zat dat vroeger.

2e tank van 100liter.

kon je ongeveer 200 liter aan brandstof meepakken, goed voor een actieradius van 2000km.
    Was gewoon met een dompelpompje en een stuk tuinslang van de ene naar de andere.
    Als de ene bijna leeg was, knopje drukken, en ie pompte van de reservetank naar de gewone.
    ook ideaal om rooie mazout te tanken

Comment

• 62l tank btw in een B5 RS4. T'is niet heel veel, maar belachelijk weinig is het nu ook niet.

Comment

• en stel dat die toch mss 2l/100km minder verbruikt dan een RS6 (zal zoiets zijn), dan is het IRL toch niet zo'n immens verschil denk ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          62l tank btw in een B5 RS4. T'is niet heel veel, maar belachelijk weinig is het nu ook niet.
          Voor mij gewoon veel te weinig. Stel je voor, had ik m'n 1 jeweetwelwelk recordritje gedaan met die wagen, dan had ik nog geen 200km kunnen rijden gesteld dat ik em volledig leegreed

Comment

• Als je veel autostrades doet en je rijdt een beetje 'menselijk' met zo een RS4 kan je toch mooi rond 500km doen..

Dat kan ik nu amper met mijn Jaguar, zeg maar niet !

Langs 1 opzicht wil ik mijn wagen houden, langs het andere opzicht moet hij buiten voor de boekhouding, én trouwens hij krijgt toch niet veel aandacht op die forum dus ..

Comment

• Idd, ik denk dat het verschil tussen actieradius met een B5 RS4 en RS6 nog wel mee valt. Ze verbruiken niet even veel é (al valt er natuurlijk met beide ferm te zuipen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                In onze hymer zat dat vroeger.

2e tank van 100liter.

kon je ongeveer 200 liter aan brandstof meepakken, goed voor een actieradius van 2000km.
                Was gewoon met een dompelpompje en een stuk tuinslang van de ene naar de andere.
                Als de ene bijna leeg was, knopje drukken, en ie pompte van de reservetank naar de gewone.
                ook ideaal om rooie mazout te tanken
                is dat niet een pleonasme?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                  Als je veel autostrades doet en je rijdt een beetje 'menselijk' met zo een RS4 kan je toch mooi rond 500km doen..

Dat kan ik nu amper met mijn Jaguar, zeg maar niet !

Langs 1 opzicht wil ik mijn wagen houden, langs het andere opzicht moet hij buiten voor de boekhouding, én trouwens hij krijgt toch niet veel aandacht op die forum dus ..
                  500km met een RS4 ? No way mate, dream on
                  Dan moet je 12,4 gemiddeld rijden en echt de laatste druppel oprijden.
                  Leuke rit gewenst

Comment

62l tank btw in een B5 RS4. T'is niet heel veel, maar belachelijk weinig is het nu ook niet.

Als je 40 liter/100km zuipt wél....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Als je 40 liter/100km zuipt wél....

Dat ga je met die B4 RS4 niet halen denk ik Tenzij je de gotthard pas naar boven rijdt tegen 280 maar dat lijkt me sterk

Maar 12 liter, dan rij je toch al gedisciplineerd hoor

Comment

• Ik zie net dat er een Zwitser met zen B5 RS4 op spritmonitor staat en die zit gemiddeld aan 11lit. En geloof me, hier rijden ze echt tam hoor.

Comment

Dat ga je met die B4 RS4 niet halen denk ik Tenzij je de gotthard pas naar boven rijdt tegen 280 maar dat lijkt me sterk

Maar 12 liter, dan rij je toch al gedisciplineerd hoor

310 rijden, en da kot zuipt ook ze!!!

Comment

Ik zie net dat er een Zwitser met zen B5 RS4 op spritmonitor staat en die zit gemiddeld aan 11lit. En geloof me, hier rijden ze echt tam hoor.

Daar krijg ik dus het schijt van hé...

Heb je zo'n magnifieke machine onder je gat zitten, ga je welgeteld 1,56% van z'n potentieel gebruiken, door lekker tam te rijden en vooral weinig te verbruiken...

Comment

• Op een Duits forum wordt er gewag gemaakt van een minimaal te verwachten verbruik van 14 liter.

Comment

• Stel dat een B5 RS4 16l verbruikt en een C5 RS6 een 19l (zal zoiets zijn zeker LL? ), dan zit je (met leegrijden) op een 390km voor RS4, en 430 voor de RS6. T'is een verschil natuurlijk, maar ik vraag me af of het verbruiksverschil tussen beide IRL niet nog een tikkel groter zou zijn.

Comment

Daar krijg ik dus het schijt van hé...

Heb je zo'n magnifieke machine onder je gat zitten, ga je welgeteld 1,56% van z'n potentieel gebruiken, door lekker tam te rijden en vooral weinig te verbruiken...
                                  Het gaat hier niet anders hoor Tenzij je de bergen intrekt, bv waar ik gisteren met de 330 ben geweest. Daar kun je nog wel eens raggen. Verder is het hier echt een ultrastreng verkeersbeleid.

Comment

Stel dat een B5 RS4 16l verbruikt en een C5 RS6 een 19l (zal zoiets zijn zeker LL? ), dan zit je (met leegrijden) op een 390km voor RS4, en 430 voor de RS6. T'is een verschil natuurlijk, maar ik vraag me af of het verbruiksverschil tussen beide IRL niet nog een tikkel groter zou zijn.

Ik heb tot nu toe een doorsnee gemiddelde van zowat 17 liter. En btw, toen ik die tank tot op "10km" had gekregen heb ik maar iets van een 77liter getankt met de RS6. Gesteld dat ik het ben, ik tank altijd op een kwart, en gesteld dat de RS4 B5 ook zo'n 5 liter reserve heeft, heb ik dus zo'n 42 liter verbruikt als ik zou gaan tanken. Met een doorsnee van 15 liter (pakweg 2 liter minder dan de RS6) moet ik om de 280km gaan tanken

Comment

Het gaat hier niet anders hoor Tenzij je de bergen intrekt, bv waar ik gisteren met de 330 ben geweest. Daar kun je nog wel eens raggen. Verder is het hier echt een ultrastreng verkeersbeleid.

Ahja just, superstrenge wegcode...

Sjieke foto btw!

Comment

Ahja just, superstrenge wegcode...

Sjieke foto btw!

Vlakbij dat puntje land rechts naast die zonnevlek op het meer, daar zit ik nu

Comment

• Zalig... Is het water warm genoeg om te zwemmen?

Comment

Working...
                                          X