Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
dat heb ik hier al meermaals gelezen maar ik kan 't nog steeds niet geloven... de topsnelheid van een lege vrachtwagen ligt toch ook hoger dan een volledig volgeladen vrachtwagen?
Voor de zoveelste keer (en zonder offence uiteraard hé), gewicht heeft géén invloed op topsnelheid. En is dus ook geen argument om te zeggen waarom één auto sneller of trager is dan een andere met evenveer vermogen.
Maar bekijk die stroomlijn eens tov die porsche.
en in die vergelijkende test tussen RS2,4 en 6 die hier pas stond zeiden ze ook dat ie niet begrensd was.
dat heb ik hier al meermaals gelezen maar ik kan 't nog steeds niet geloven... de topsnelheid van een lege vrachtwagen ligt toch ook hoger dan een volledig volgeladen vrachtwagen?
Voor de zoveelste keer (en zonder offence uiteraard hé), gewicht heeft géén invloed op topsnelheid. En is dus ook geen argument om te zeggen waarom één auto sneller of trager is dan een andere met evenveer vermogen.
Gelezen op het web:
gewicht heeft wel degelijk (een kleine) invloed op de topsnelheid. Hoe meer gewicht op een band staat, hoe meer rolweerstand je hebt. Doordat je meer weerstand hebt heeft de motor meer kracht nodig de auto voort te bewegen -> krijg je een lagere topsnelheid. Het voertuig lijkt een beetje op de voertuigen van de Luna solar race in Australië.
=> Topsnelheid --> blijft min of meer gelijk (oké, banden worden meer vervormd, meer energie nodig daarvoor, etc etc)
én de ACCELERATIETIJD die nodig is om aan de topsnelheid te geraken is (al dan niet véél) langer.
Simpel voorbeeld:
met mijn 300TD haal ik 185 op teller als ik er alleen inzit. Met 4 passagiers én bagage, haal ik 183 ofzo. Het duurt wel vééééééééééééééél langer (en meestal is de baan niet lang genoeg, of uiteraard bij de minste HELLING, zal je die snelheid niet meer halen)
gewicht heeft wel degelijk (een kleine) invloed op de topsnelheid. Hoe meer gewicht op een band staat, hoe meer rolweerstand je hebt. Doordat je meer weerstand hebt heeft de motor meer kracht nodig de auto voort te bewegen -> krijg je een lagere topsnelheid. Het voertuig lijkt een beetje op de voertuigen van de Luna solar race in Australië.
?
Ja, dat klopt.
Maar als je die kleine invloed erbij rekent, zit je ook met de invloed van dat je wagen lager is, en dus minder luchtweerstand heeft, en dus sneller gaat...
gewicht heeft wel degelijk (een kleine) invloed op de topsnelheid. Hoe meer gewicht op een band staat, hoe meer rolweerstand je hebt. Doordat je meer weerstand hebt heeft de motor meer kracht nodig de auto voort te bewegen -> krijg je een lagere topsnelheid. Het voertuig lijkt een beetje op de voertuigen van de Luna solar race in Australië.
als je gewoon loopt zal je sneller kunnen lopen dan met een zware rugzak op je rug terwijl je in feite toch evenveel kracht hebt?
of is dit vergezocht?
Das idd te vergezocht.
Uw lichaam beweegt naar beneden en naar omhoog als je loopt. Dus dat wil zeggen dat je een zwaardere last naar omhoog moet 'heffen', wat uiteraard wél uitmaakt.
Een kerel in een rolstoel zou (theoretisch gezien uiteraard) dezelfde 'topsnelheid' moeten kunnen halen zowel zonder als met een rugzak.
=> Topsnelheid --> blijft min of meer gelijk (oké, banden worden meer vervormd, meer energie nodig daarvoor, etc etc)
én de ACCELERATIETIJD die nodig is om aan de topsnelheid te geraken is (al dan niet véél) langer.
Simpel voorbeeld:
met mijn 300TD haal ik 185 op teller als ik er alleen inzit. Met 4 passagiers én bagage, haal ik 183 ofzo. Het duurt wel vééééééééééééééél langer (en meestal is de baan niet lang genoeg, of uiteraard bij de minste HELLING, zal je die snelheid niet meer halen)
ja van de acceleratie weet ik dat en ik wil gerust aannemen dat de topsnelheid gelijk blijft bij hoger gewicht maar als ik logisch nadenk klinkt dat gewoon niet logisch, I can't help it
Uw lichaam beweegt naar beneden en naar omhoog als je loopt. Dus dat wil zeggen dat je een zwaardere last naar omhoog moet 'heffen', wat uiteraard wél uitmaakt.
Een kerel in een rolstoel zou (theoretisch gezien uiteraard) dezelfde 'topsnelheid' moeten kunnen halen zowel zonder als met een rugzak.
you've got a point, vergelijking is idd te ver gezocht...
ja van de acceleratie weet ik dat en ik wil gerust aannemen dat de topsnelheid gelijk blijft bij hoger gewicht maar als ik logisch nadenk klinkt dat gewoon niet logisch, I can't help it
Comment