Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI S/RS Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Proficiat Tim, goeie
Comment
-
-
Aangezien tim nu wss nog in de auto zit zal ik een wat uitleg geven over de 2 S4's.
De zilvere heeft zo'n 169.000km (zeker) en zag er op het eerste zicht goed uit. Hij bleek echter helemaal herspoten geweest te zijn naar aanleiding van een tik vooraan (en dus maar ineens gans de auto laten herspuiten). Dit is echter niet zo goed gedaan... t'is te zeggen, de 'oppervlakken' zelf zijn perfect gedaan, maar het zit hem in de naden en randjes..afwerking dus, maar ze kunnen er slechter uitzien voor die km's.
Technisch echter helemaal top. Oliedruk direct 5bar, niets roken, turbodruk gaf mooi 1.9bar, geen versleten diff, geen bonken of klakken... strak! Schakelde goed en motor is sowiezo ook heel gezond. Is de best draaiende S2/S4 motor die is al heb gehoord. Had vooraan trouwens S6 remmen ipv de originele ('miserie') UFO remmen -> serieus pluspunt! Vanbinnen zalig zittende sportzetels en de deze zomer nog herziene airco koelde prima. .
De 2'e S4 Avant is een zwarte met juist 160k, maar die heeft een gat in de 1'e zuiger. De culasse en alle randonderdelen liggen in de koffer, samen met nog wat prul. Die mist bumpers, maar interieur is compleet en heeft carbon inleg. Alle panelen zijn nog recht zonder blutsen ofzo, wel wat krassen. Zou veel moeite kosten om die nog op de baan te krijgen, beter gewoon voor stukken.
Dus optisch wat werk bij die zilvere, maar ik heb al veel slechter gezien.
sowiezo super koop, want technisch blijft het belangrijkst!
Comment
-
Comment
-
500 keer congrats
en als je niet weet wat doen met die 2de... hint tip
en een ritje ga ik nu ook al vragen al gaat mijn interesse (als er ooit een audi komt) eerder uit naar een S2 Avant, maar met een mix van de indruk die deze S4 op me zou nalaten, en de indruk die ik nog heb van LL's RS2, zal ik wel al een redelijk beeld van een S2 krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenS4
2.2t idd.
Die foto's? Is dat een s4, da lijkt nu als twee druppels op een S6 plus? of ben ik zo mis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten500 keer congrats
en als je niet weet wat doen met die 2de... hint tip
en een ritje ga ik nu ook al vragen al gaat mijn interesse (als er ooit een audi komt) eerder uit naar een S2 Avant, maar met een mix van de indruk die deze S4 op me zou nalaten, en de indruk die ik nog heb van LL's RS2, zal ik wel al een redelijk beeld van een S2 krijgen
Schijnt nochtans een serieus verschil te zitten tussen s2 en een rs2, veel meer dan bvb een s4 b7 en rs4 b7
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenDie foto's? Is dat een s4, da lijkt nu als twee druppels op een S6 plus? of ben ik zo mis
S4 werd later S6 ... ongeveer toch
Comment
-
Ik meende dat dit model in S4 enkel met de 2.2t te krijgen was, en dit bij de overgang naar S6 de 4.2 werd, maar nu zie ik dat je deze S4 later ook al met V8 kon krijgen
S4 Avant met de V8, en de eerste S6 Avant zijn dus eigenlijk volledig dezelfde (op wat details na)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtencongrats, timmie!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenT'is zoals G55 zegt... S4 werd later S6 genoemd.
Zo verkeerd ben ik dus nog niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenik heb wel gehoord wat gij hebt gezegd over die kar ze
Comment
Comment