Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    dat denk ik nu juist niet.

    + 500pk en 740Nm plat kunnen stampen in 2'e in een bocht... pretty sick experience.
    Spectaculair wel, maar efficient?

    Nja, die discussie is al verschillende keren gevoerd natuurlijk, en heb ik nu geen zin in

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Jij zou deze RS6 met 150.000 km inruilen met een RS4 B5 met 70.000 km héél raar vinden? Dan vind ik jou heel raar.
      Ik zou 'het' raar vinden, niet 'u'.

      Al die veralgemeningen...

      Neen, gewoon, het zaligste aan uw Sechs en dat vind je zelf ook, is de Vmax aan 300km/u.

      Je zegt zelf dat dit het summum is aan autorijden, maar nu zou je die wegdoen voor een in theorie gezien betere koop (goedkopere RS4 met minder kilometer, of zo'n bmw).

      Verstaanbaar, maar in alle andere aspecten is het een stap terug.

      Oké, 'stap terug' is een groot woord bij zo'n onderwerpen, maar soit.

      Je kent zeker m'n mening en ik ben dan mss ook quattro-blind, maar de enige verandering dat ik zou doen is hem houden (of een RS4 B7 'Black Audi Exclusive' ), want een nieuwe RS6 is toch te duur.

      Eigenlijk moet je hetzelf weten, wij kunnen daar weinig aan zeggen.

      Maar als je de kick van de RS6 wil hebben in een RS4 zal je ze moeten tunen à la hollanders (Fluim ed.), dat is dan wel weer iets anders MAAR je zal het dan onmogelijk voor dagelijks gebruik kunnen hebben.

      En dat is de bedoeling, niet?

      Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Spectaculair wel, maar efficient?

        Nja, die discussie is al verschillende keren gevoerd natuurlijk, en heb ik nu geen zin in


        ik zie niet in hoe dat minder effecient zou zijn. Je kan tenslotte AL je kracht kwijt op de baan.

        Ik vind dat fun, anderen mss saai en hebben mss liever wild doorslaande wielen (of oplichtend lampje).

        Ik bedoel maar... als ik met LL meerij zie ik duidelijk dat hij 100% een quattrorijstijl heeft, lekker alles 'nonchalant' aaneen rijden, wetende dat zo goed als alles kan. Dat hij zich kan aanpassen ben ik zeker van, maar de mate waarin hij dat rijgemak en 'grenzeloosheid' gaat missen zou nog wel eens kunnen tegenvallen vrees ik

        anyhow, aanpassen is het altijd.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten

          Maar als je de kick van de RS6 wil hebben in een RS4 zal je ze moeten tunen à la hollanders (Fluim ed.), dat is dan wel weer iets anders MAAR je zal het dan onmogelijk voor dagelijks gebruik kunnen hebben.

          ?
          Dat is nu ook niet waar

          Een goed gechipte B5 RS4 zal even snel zijn.

          Comment


          • mss gaat ll wat minder hard, eens die de 26 is gepasseerd

            Comment


            • Heb je eigenlijk ooit een nieuwe A6 3.0 TDI overwogen?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                mss gaat ll wat minder hard, eens die de 26 is gepasseerd
                neen, want hij behoudt z'n wilde haren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  Dat is nu ook niet waar

                  Een goed gechipte B5 RS4 zal even snel zijn.
                  Al goed en wel, maar ie zal toch zeker op de RS6 manier aan 300 tuffen.

                  De RS4 is gewoon kleiner, ziet er 'ouder' uit, is minder snel, heeft een kleine brandstoftank.

                  Maar desalnietemin blijft dat wel een vette kar...

                  Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                  Comment


                  • Ik vraag me wel af of een 2.7 biturbo waar ongelooflijk veel pk uitgeperst wordt even betrouwbaar is als een 4.2 biturbo met MTM prut.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                      Al goed en wel, maar ie zal toch zeker op de RS6 manier aan 300 tuffen.

                      De RS4 is gewoon kleiner, ziet er 'ouder' uit, is minder snel, heeft een kleine brandstoftank.

                      Maar desalnietemin blijft dat wel een vette kar...

                      B5 RS4 haalt ook 310 hoor.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                        Al goed en wel, maar ie zal toch zeker op de RS6 manier aan 300 tuffen.

                        De RS4 is gewoon kleiner, ziet er 'ouder' uit, is minder snel, heeft een kleine brandstoftank.

                        Maar desalnietemin blijft dat wel een vette kar...
                        RS4 heeft minder gewicht mee te slepen, hé. (lichter blok + lichtere kas)

                        Enige verschil dat je gaat hebben is dat je weer met 'n manuele boite zit.

                        Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Ik vraag me wel af of een 2.7 biturbo waar ongelooflijk veel pk uitgeperst wordt even betrouwbaar is als een 4.2 biturbo met MTM prut.
                        Die 2.7 is 'n cosworth blok. Als je ziet wat voor pk's ze uit die ford cosworthjes halen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten

                          Die 2.7 is 'n cosworth blok. Als je ziet wat voor pk's ze uit die ford cosworthjes halen.

                          neen. 2.7 is een 2.8 V6 Audi-blok, dat door Audi naar 2,7 liter gebracht is. Cosworth heeft voor de tuning (turbo's, cilinderkoppen, zuigers, etc) gezorgd.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                            gelukkig bestaat er nog een RS6 +
                            En euh..heb je die prijzen ook al eens bekeken?



                            binnen een dik jaar staan daar evenveel km's op he... Dan zit je met een kar die een model ouder is dan die je nu hebt, evenveel km's heeft en ... toch net iets minder goed is in wat jij hem nodig hebt, namelijk autobahncruisen

                            alé, da's mijn mening he
                            Ieder zijn mening, waarvoor overigens 1000 x dank!

                            Een RS4B45 is ook "goedkoop" in vergelijking met die RS6. Daar moet je ook rekening mee houden.
                            Plus het feit dat die RS6 tegen dan 250.000 kms heeft, en dus zo goed als niks waard meer is.



                            Daar ken je mijn mening ook over

                            -> doen!
                            540i is zéker een piste die ik waag te bewandelen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Ik zie niet in waarom je je zou willen aanpassen aan iets minders wanneer je al iets gewend bent.
                            Tuurlijk. Maar dat wist ik ook toen ik deze RS6 kocht: om dat te toppen zal je met iets vet uit de hoek moeten komen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Ik ben echt 100% voorstander van de RS6 behouden, maar ik snap ook wel dat je is wilt veranderen... Ik vind een jaar rijden met dezelfde auto lang
                            Inderdaad, dat is mijn voornaamste "probleem". Ik heb ook bijna nooit een jaar met dezelfde gereden.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            Ik zeg maar één ding. Zorg dat je niet na een paar maanden spijt hebt van de sechs weggedaan te hebben
                            Spijt komt altijd te laat...en dat ik deze kar zou missen, dat staat buiten kijf. Of ik nu straks een C55 AMG, 540i of een lada koop: dat verandert daar niks aan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Er is nu eenmaal geen enkele kar die doet wat de RS6 doet, en dan minstens even goed.
                            Andere karren missen ofwel comfort, ofwel koppel
                            It took you a looooong time to realise that

                            Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Koop is een S600 BiTurbo...
                            Gaat niet makker....ik zou doodgraag willen, honestly. Maar als ik met zo'n kar bij leveranciers aankom, krijg ik meteen hogere prijzen. Bij klanten vice versa

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                            Neen, gewoon, het zaligste aan uw Sechs en dat vind je zelf ook, is de Vmax aan 300km/u.

                            Je zegt zelf dat dit het summum is aan autorijden, maar nu zou je die wegdoen voor een in theorie gezien betere koop (goedkopere RS4 met minder kilometer, of zo'n bmw).

                            Verstaanbaar, maar in alle andere aspecten is het een stap terug.

                            Oké, 'stap terug' is een groot woord bij zo'n onderwerpen, maar soit.

                            Je kent zeker m'n mening en ik ben dan mss ook quattro-blind, maar de enige verandering dat ik zou doen is hem houden (of een RS4 B7 'Black Audi Exclusive' ), want een nieuwe RS6 is toch te duur.

                            Eigenlijk moet je hetzelf weten, wij kunnen daar weinig aan zeggen.

                            Maar als je de kick van de RS6 wil hebben in een RS4 zal je ze moeten tunen à la hollanders (Fluim ed.), dat is dan wel weer iets anders MAAR je zal het dan onmogelijk voor dagelijks gebruik kunnen hebben.

                            En dat is de bedoeling, niet?

                            Wel Spillies....je hebt volledig gelijk eigenlijk.

                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            mss gaat ll wat minder hard, eens die de 26 is gepasseerd
                            Ik ga enkel minder hard door meer verkeer en meer controles. Een minder krachtige dagelijkse cruiser en een echte degelijke funcar is ook al door men gedachten gegaan...

                            Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Heb je eigenlijk ooit een nieuwe A6 3.0 TDI overwogen?
                            Nee, wegens de redenen die ik hierboven al heb aangehaald. A4 3.0 TDI zou dan weer wel gaan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            neen, want hij behoudt z'n wilde haren.
                            You bet

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten


                              It took you a looooong time to realise that
                              Ja, tot ik vorig jaar met jou meegereden ben naar de Ring.



                              Nadeel is dat jij het je wss niet kan permitteren om in panne te vallen.

                              Want waarom al stoppen met rijden bij 200.000km?
                              Zoals je zegt, die kar is niets meer waard (relatief gezien), dus waarom niet oprijden?

                              wie weet houdt ie het niet uit tot 400.000km ofzo... en over 2 jaar zijn er mss al koopjes te doen op de occasiemarkt qua RS6 nieuw model ofzo

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Ja, tot ik vorig jaar met jou meegereden ben naar de Ring.



                                Nadeel is dat jij het je wss niet kan permitteren om in panne te vallen.

                                Want waarom al stoppen met rijden bij 200.000km?
                                Zoals je zegt, die kar is niets meer waard (relatief gezien), dus waarom niet oprijden?

                                wie weet houdt ie het niet uit tot 400.000km ofzo... en over 2 jaar zijn er mss al koopjes te doen op de occasiemarkt qua RS6 nieuw model ofzo
                                Leuke piste om te bewandelen ware het niet dat je dan nog 2 langer met die kar moet rijden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                                  Leuke piste om te bewandelen ware het niet dat je dan nog 2 langer met die kar moet rijden.
                                  Alé moet-> mag

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Ja, tot ik vorig jaar met jou meegereden ben naar de Ring.



                                    Nadeel is dat jij het je wss niet kan permitteren om in panne te vallen.

                                    Want waarom al stoppen met rijden bij 200.000km?
                                    Zoals je zegt, die kar is niets meer waard (relatief gezien), dus waarom niet oprijden?

                                    wie weet houdt ie het niet uit tot 400.000km ofzo... en over 2 jaar zijn er mss al koopjes te doen op de occasiemarkt qua RS6 nieuw model ofzo

                                    Indd, zeker een mogelijkheid.







                                    FAK

                                    Comment


                                    • Een echte reden om de sechs weg te doen is er iig niet. Die kar rijdt imo nog gelijk nieuw.

                                      Eigelijk é, rij die kar gewoon nog een jaartje door, en dan strippen we die compleet. now THAT would be fun huh?

                                      Comment


                                      • Ben jij nu aan het lachen met het idee om die kar niet weg te doen?

                                        Lijkt mij toch de ideale oplossing. Zolang je geen grote kosten aan die kar hebt...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          Een echte reden om de sechs weg te doen is er iig niet. Die kar rijdt imo nog gelijk nieuw.

                                          Eigelijk é, rij die kar gewoon nog een jaartje door, en dan strippen we die compleet. now THAT would be fun huh?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Ben jij nu aan het lachen met het idee om die kar niet weg te doen?

                                          Lijkt mij toch de ideale oplossing. Zolang je geen grote kosten aan die kar hebt...

                                          Enigste hoge kosten zijn distributieriem om de 60K. Reken maar op een dikke 2.000 EUR.

                                          Over remgedoe en benzine hebben we het dan nog niet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X