Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Dat doet een stemmetje in m'n hoofd al hoor
    Gelukkig maar

Comment

Nah echt niet, lag gewoon serieus wat stof....helaas

Ik smijt 'm nog wel is een keer dwars als ik plaats genoeg heb, zie maar dat je dan op de passagierszetel zit
      Dat denk ik bij de mijne ook wel redelijk vaak, vandaag is het er dus niet het weer voor hier

Bel me op, man! Nee dat zal er nog wel eens van komen zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
        Eens concretiseren en zien of je je in de beschikbare opties kan vinden, financieel en emotioneel

Kilometervreter

Funbak (afhankelijk van de grootte van je rug alwaar het geld op groeit)

Ik ben zeker dat er qua funbak betere opties bestaan maar ik krijg mobile.de niet meer open hieruit dus ik maak me er even snel-snel van af, 't is gewoon even een punt dat ik wil maken...

De daily biedt je comfort en aanvaardbaar rijplezier gecombineerd met een new found zuinigheid, 'ie heeft z'n depreciatiestoot al gehad dus ook daar zal je niet teveel meer verliezen.

De funbak biedt je ditmaal échte en pure sportiviteit. (de E46 M3 in mindere mate maar 't brengt je mentaal wat dichter bij de CSL-optie, vandaar zijn aanwezigheid in deze lijst). Mits een juiste keuze heb je er eentje die zeer waardevast is, Porsche 964 RS-optie op kop, al vrees ik dat voorlopig nog wat hoog gegrepen is (€65k), zuiniger dan je RS6, ...

Think about it dude!
        Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
        Niemand zegt dat je niet geduldig een paar jaar met je 330d kan rondtuffen vooraleer je aan zoiets denkt he. Alleen al dat doen spaart u sowieso een paar duizend €'s uit vergeleken met wat je nu doet.

Los daarvan, 1 jaar RS6 heeft je qua depreciatie een € 10.000 gekost + 100.000km @ 18l/100km @ € 1.3/l => € 23.4/100km, ik ga het sommetje niet maken, maar 't is even slikken...

Porsche GT3, na 1 jaar MAX. € 5.000 depreciatie + let's say 15.000km @ 16l/100km @ € 1.5/l => +- € 9.000 voor een jaar Porsche
        +
        330d, depreciatie € 5.000 + eenvoudigweg 85.000km @ 9l/100km @ € 1.1/l
        => 13.000 voor een jaar 330d

DUS:
        • 1 jaar RS6 => +€ 30.000
        • 1 Jaar GT3 mkI + E46 330d => € 22.000

En je plezier gaat met 200% omhoog...
        Rationeel is dat inderdaad de beste keuze, daar keert het toch telkens terug op neer.

Alleen... wat is fun? voor u zijn dat bochtjes, voor LL is dat onder andere (of vooral) snelwegknallen. En dan mis je wel iets. Vooral omdat dat niet alleen tijdens de funritjes voorkomt... maar eigenlijk gewoon voor hem de meest aangename manier van snel verplaatsen is... en dat eigenlijk een taak is die de daily op zich moet nemen.

Dus met

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        True thing! Kan wel zijn dat ik die 330d E46 nog zou vervangen door bv een 540i touring op lpg ofzo, dat moet ik nog eens nakijken.
        geraak je er wel

En áls je dan een 540i hebt om dagelijks een (groot) deel van de km's te malen, lijkt de RSsechs me meer de taak van funcar te kunnen vervullen - ook weer hier in het achterhoofd houdend dat het voor LL is - dan pakweg een Lotus of een M3. Dat ding gaat oerendhard en hij kent hem door en door.
        En vooral: als je eenmaal vaak met iets 'tragers' rijdt ga je meer voldoening van een ritje in de sechs krijgen.
        Een beetje verschil is altijd leuk, en doet je dingen net meer gaan appreciëren.

En daarbij: zowel praktisch als financieel is het dan ook het interessantste de RS6 bij te houden. Wat krijg je binnen een half jaar nog voor die kar? Ik denk dat het een bedrag is waar je liever niet aan denkt. En de RS6 blijft met z'n quattro iets handig voor in de winter in Zwitserland mee rond te bollen. Iets waar noch die daily's noch die funkarren die jij voorstelt ideaal voor zijn. En ik vermoed dat LL toch ook wel een zekere band heeft opgebouwd met die kar, dus emotioneel gezien is het ook het fijnste als hij niét de deur uitmoet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk Berichten
          Dat denk ik bij de mijne ook wel redelijk vaak, vandaag is het er dus niet het weer voor hier
          Huh?

Hier regent het al bijna de volledige dag.

Wat moet je meer hebben man?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

übervette foto! Stuur die is in high res door als je wilt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

fak, dat kost geen drol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                übervette foto! Stuur die is in high res door als je wilt

pm me je email, en dan stuur ik hem je morgen door.

Comment

KutGPS en lelijke velgen

Comment

Duur, voor 4-5000€ minder heb je een S6 Plus

Comment

• Feit, dan kies ik ook die laatste!

Comment

• Mijn voorstel is dit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Mijn voorstel is dit
                          dat zwier je niet op LPG, dat hierboven wel.

Wat jij toont strip je op 200.000km, om dan dikke fun te hebben.

Comment

• LPG is om op te koken.

Dat ie dan een traktor koopt ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              Duur, voor 4-5000€ minder heb je een S6 Plus
                              ja, maar

niet slecht bedoeld hé
                              • ouder (is uit productie genomen in 96 of 97 geloof ik? E39 touring is in productie genomen in '97) en dat zie je er ook aan, eerlijk gezegd (al is het nog steeds een knappe wagen)
                              • nogmaals van het zelfde (ook niet slecht bedoeld, maar je hebt al 2 Audi Avants)
                              • S6 zal duidelijk de mindere van de drie zijn... al is het een prachtige wagen, je hebt altijd én een RS6 en een RS4 om mee te vergelijken
                              • weer een punt waar ik een hele tegenwind van kritiek voor ga krijgen vermoed ik... maar audi heeft de laatste 10 jaar een grote inhaalbeweging gemaakt. LL's RS6 staat qua afwerking ed. op gelijke hoogte met een E39 of Alpina B10, een S6+ moet daar jammer genoeg nog voor onderdoen
                              • ik vermoed minder comfy (als ik me baseer op mijn korte ervaring met de S4 van Tim, en mijn toch wel wat langere ervaring met een E39)
                              • LL zou ook graag eens driften. Hij probeert wel, maar een RWD gaat hem daar mee helpen
                              • ik vermoed dat een E39, gezien zijn moderner ontwerp, toch wel iets veiliger mag genoemd worden? 2 tegen 6 airbags, Xenon, ESP ed.
                              • zoals ik hier boven ook al ergens zei... een beetje verschil is aangenaam, opent nieuwe deuren, leert je andere dingen waarderen.
                                Uiteraard, jij bent audilover in hart en nieren dus het is begrijpelijk dat jij er maar al te graag nog een S/RS zou bijzien en van u had ik deze post dus reeds verwacht (temeer daar ik die Alpina-advertentie in een Audi-topic post), maar er zijn nu eenmaal nog andere merken die goede producten hebben afgeleverd.
                                Ik zou persoonlijk als autoliefhebber ook graag verschillende wagens van verschillende merken hebben. Zo kan je van alles eens wat proeven. Je kan ook niet ontkennen dat naast een RS2 en een RS6 een S6+ niet meer bijzonder vernieuwend gaat zijn, integendeel... het is bekend gebied, alleen 'op elk vlak een beetje minder' dan
                                En ik denk dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. In de verschillende posts van LL in dit en enkele andere topics kan je dat namelijk ook concluderen: het is tijd voor eens wat anders. 't staat hier één of twee pagina's terug zelfs letterlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Huh?

Hier regent het al bijna de volledige dag.

Wat moet je meer hebben man?

Stormen zeg maar

Nee, dit weer is er wel over en zeker wetende dat mijn achterbanden PS1 zijn en voorste banden zakversleten Barums

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  Ik kom uit op 11700€ + een kleine 3000€ voor een goede LPG-installatie en dan zit je aan € 14700. Maw, even duur

Comment

Ik denk dat ik enkel met men benzinekosten in 2007 al een RS4B5 had kunnen kopen
                                    Tuurlijk, maar wat wil je daar mee zeggen?

Dat de benzineprijzen te hoog zijn, oké.

Maar stel nu dat je geen benzine kosten had, dan had je ook geen plezier en dan ging je mss een B5 kopen, maar dan zou je 5 keer in een week aan het tanken zijn en dan toch weer een benzinekost hebben van zo'n B5.

Dus eigenlijk is dat tjah, onvermijdbaar als je een vette kar wil hebben.

Idem ook bij de S6, bijna 2x per week staat die aan de tank voor een dikke 100€ te tanken (80l) dus als je es telt voor een jaar...

Oké, ze kan ook met een 2.0TDI rondtoeren, zoals iedereen, maar dat is IMO een nutteloos gezaag...

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    ergens neig ik naar 'n bimmer wegens "verandering".
                                    Verstaanbaar.

MAAR (), ik denk 'eenmaal quattro rijder, altijd quattro rijder'.

Oké, das es leuk voor met een BMW te rijden, maar voor elke dag in CH in de sneeuw op de bergen te knallen...

Ik denk dat je dan zal spijt hebben van je beslissing.

Wat ik bv. niet bij de helft van dit forum heb, die eigenlijk 'niet echt' quattro nodig hebben en dus allemaal een bimmer kopen...

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Zegt eigenlijk al genoeg...

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Dat ie dan een traktor koopt ofzo
                                    V10TDI?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

S6(+)of 540i of M5 touring is dan de vraag...ergens neig ik naar 'n bimmer wegens "verandering".
                                      alstublieft Steve

Comment

Working...
                                      X