Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Soms denk ik wel...fuck die lpg, dan is diesel beter.
    vind eens een diesel in deze prijsklasse die in ongeveer dezelfde mate comfort, baanvastheid, ruimte en degelijkheid biedt, en dan ook nog eens op dat niveau presteert?

330d komt in de buurt. Da's een feit. Al vond ik het wel niet direct de meest comfy wagen, en qua rijplezier en loopcultuur sta je met een V8 toch nog een brandweerladder hoger.

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    En wat denk je van een Passat W8?
    goeie kar, goeie wegligging... maar inderdaad een pokkehoog verbruik en 'lamlendige' prestaties.

Heb ik trouwens ook nog een testje van tegen de 330i/C320... ik zal eens een heleboel lectuur meepakken

Comment

Even googlen naar een Alpina....met 3.000 kom je toch 100% zeker toe voor lpg vermoed ik, inclusief verplaatsingkosten naar Duitsland?
      Geen id hoe dat daar bij ligt.

Ik weet iig een man die expert is in het plaasten van LPG op Audi's. En daar ben je zeker niet meer kwijt dan 2000-2500€ En die kerel zou GOED zijn, die legt zelfs getunende 10V turbo's op LPG, en als je weet hoe uberrisky dat is...

ongetwijfeld zijn die er ook voor BMW/Alpina motoren.

iig, ik blijf zo'n conversie altijd vrij risky vinden, en zou willen dat het 100% goed gebeurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
        True.

Vraagje@Leftlane: hoelang moet die 'nieuwe' kar dienen?

Moeilijke vraag...zo'n 200.000 km ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

goeie kar, goeie wegligging... maar inderdaad een pokkehoog verbruik en 'lamlendige' prestaties.
          Automaat doet alles daarbij dood ja. In manueel rijden ze echt wel goed. En tja, reken op 15-16l bij die karren.

Comment

Indd, we should forget about that I think. Nu niet over het "schamen", dat vind ik eigenlijk vrij idioot. Ik ga me echt niet schamen omdat ik minder moet betalen, maar ik ben daar in het dagelijkse leven ook vrij los in. Als het moet vraag ik zelfs korting in de kebab.
            niet schamen voor het feit dat je minder betaalt, uiteraard niet... je kent mij dus nog niet zo goed

Maar wél dat je eerst kiest voor een highperformance motor, die dan nog eens bij MTM laat bijtunen... en dan tegen de adviezen en het gezonde verstand in dat ding op gas legt en problemen zou gekregen hebben.

Comment

niet schamen voor het feit dat je minder betaalt, uiteraard niet... je kent mij dus nog niet zo goed

Maar wél dat je eerst kiest voor een highperformance motor, die dan nog eens bij MTM laat bijtunen... en dan tegen de adviezen en het gezonde verstand in dat ding op gas legt en problemen zou gekregen hebben.

True dat klinkt indd wel redelijk idioot

Comment

zoiets rijdt je best 'op'....

vraag eens aan Mich hoe degelijk en betrouwbaar die motoren zijn? Als ik het goed heb heeft hij zich toch al redelijk in heel dat Alpina-gebeuren verdiept...

Comment

Dus een dikke 2 jaar?
                  Voor mij zou dat de keuze al wat kleiner maken.
                  Moet dan wel echt een degelijke, comfortabele kar zijn.

Comment

• Uiteindelijk ga ik gewoon nog 2 jaar met die zes bollen je gaat dat zien

Comment

Tim, snap nu eens 1 ding...ik rij erg veel kilometers op jaarbasis, 2007 ca. 80 tot 100.000.
                      Dat wist ik op voorhand.
                      Dat verbruik wist ik ook op voorhand.
                      Heb ik er van genoten? Ja. Heb ik er spijt van? Absoluut niet.
                      Vind ik het wat zonde om nog een jaar een paar tienduizend EUR aan benzine op te stoken? Ja.

Zeker omdat het verkeer in België/Nederland/Ruhrgebied alsmaar drukker wordt, je alsmaar meer in de file +20l staat te verstoken, en je alsmaar meer tegen 90 km/h naar breda moet tuffen.
                      Ok, dat punt snap ik. Anderzijds knal jij toch nog heel vaak 250+ ?

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Wat vind je er dan onzinnig aan?
                      Ik vind het altijd een beetje lastig om ''achteruit'' te gaan op autovlak. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Maar je bent nu verwend met een RS6, alle vermelde karren zullen tegenvallen vrees ik...

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      *zucht* X 15.000

KEREL!
                      LUISTER!

Ik kan NIET, ik herhaal, NIET, met een nieuwe 5 reeks touring of A6 of whatever bij men klanten of leveranciers aankomen.

Niet dus he!
                      Ja, dat heb je al een paar keer vermeld.
                      Mag ik daar wel tegen in brengen dat ik absoluut geen verschil zie tussen een nieuwe 5 of A6 en je huidige kar? En ik denk een autoleek ook niet...

Ik zie hier simpele vertengewoordigertjes (no offence) met A6 2.0 TDI's scheuren. En dat zou dan wel kunnen?

Comment

Uiteindelijk ga ik gewoon nog 2 jaar met die zes bollen je gaat dat zien
                        Denk aan al de dingen die je kan doen met het geld dat je uitspaart door een zuinigere kar te kopen.

Comment

Comment

• Een RS6 met 350.000km, geniaal

Comment

ja.

Maar dromen kan toch plezant zijn hé

Maar anderzijds... je zou misschien beter de stap zetten en de RS6 'sparen' (daarmee bedoel ik er nog steeds een 30.000km per jaar ofzo bijlappen, maar niet het driedubbele ), zodat je er later wel enkele jaartjes langer plezier van hebt. Want dat is 'm wel waard uiteindelijk, die kar verdient dat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                Een RS6 met 350.000km, geniaal
                                Probeer dat eens te verkopen aan een deftige prijs.

Comment

vraag het eens aan experts? of op een RS-forum?

Je kan het proberen. En uiteraard heb je kans dat het lukt, of toch voor een bepaalde (korte?) duur. Maar zoals Steve zegt, het is op z'n minst riskant.

En ik zou me ook wel schamen moest ik bij MTM aankomen omdat ik prullen heb met m'n motor, en zij daar uitvliegen of in de lach schieten als ze merken dat je dat ding op gas hebt gelegd

't blijft een hoogprestatiegerichte motor. Zeker met je chip. Een specefiek vermogen van dik 120pk/l ofzo? ik denk niet dat je veel voorbeelden gaat vinden van motoren met zo'n specefiek vermogen die probleemloos op LPG draaien, als je er simpelweg al vindt op gas.
                                  Ik ken 9-5 aero's op gas die al probleemloos 150k draaien. Enige verplichte is een goede Vialle installatie.

In basis mag je niet boven 50pk/cilinder gaan. Corre's kar gaat daar natuurlijk wel overheen, maar als je de chip er uit haalt heeft hij 450pk?

9de injector plaatsen en je hebt 50pk/injector.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    Heb je geen schrik dat zo'n 540i automaat op LPG een beetje "op het randje" gaat zijn qua performance? Geen id wat dat doet... 7sec naar 100?
                                    Pokkesnel nog altijd uiteraard, maar het houdt niet over, V8-zijnde.

alé ja, dat moet je al dik openstampen om de gemiddelde diesel voor te blijven.
                                    Ja, zelf een Touareg (= zogezegde tractor) laat dan z'n kont zien...

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    Corre, tip!

Ga gewoon eens rijden met de karren die hier besproken worden!
                                    Bij deze stel ik dan ook de S6 ter beschikking.

Is dat geen optie?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• niets sparen, die kar is gemaakt om te rijden, en veel zelfs. Ik voel daar nog niets versleten aan. Die rammelt/krakt/piept niet, motorisch en technisch tip-top.

Moest dat ding nu al een beetje versleten beginnen aanvoelen... ok ja dan zou je er makkelijker afscheid van kunnen nemen.

Comment

• Als je een audi op gas wil leggen moet je bij de lpg dokter zijn .Kent er gewoon alles van en zeker van opgedreven audi's.
                                        Als ik de mijne destijds op gas heb laten plaatsen was er geen enkele instalateur die er aan aan beginnen. Is al van 1995 geplaats en werkt nog steeds

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                                          Denk aan al de dingen die je kan doen met het geld dat je uitspaart door een zuinigere kar te kopen.
                                          Kerel, ga es weg!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Working...
                                          X