Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
    Ik denk altijd aan wat een forumlid hier eens heeft gezegd, wil je sneller? Koop dan een snellere wagen. Trouwens, zoveel zal je ni meer kunne optunen aan een 2.7 met 265pk en 400nm bij 1850t/min zeker?

hohooo maar daar is nog veel mee te doen ze
    Die S4's krijg je makkelijk naar 320-330pk.

Zijn echt super motoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten

Zijn echt super motoren.

Goe, maar met de prijs dat da kost, kan je wrs beter een RS4 kopen. Al heb je dan natuurlijk geen berline. Hoeveel km's kunne die motors plusminus aan?

Comment

Goe, maar met de prijs dat da kost, kan je wrs beter een RS4 kopen. Al heb je dan natuurlijk geen berline. Hoeveel km's kunne die motors plusminus aan?
        Baja, voor 10-15.000€ vind je echt al een mega knappe S4 (sedan of avant). Die motoren kunnen echt wel een pak km's aan... enige aandachtpuntjes zijn de turboslangen, turbo's zelf, en de diverter valves (gewoon direct vervangen door Forge exemplaren)

Betaalbare droombakken die S4's!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Wat het plebs denkt van mijn RS kan me geen zak schelen. Laat ze dan maar eens naast dat blauw gedrocht staan aan de lichten, of dat ze me maar eens proberen volgen op een natte Stelvio Pass, met hun brolporschke of bmw 320d'ke...
          Woeha, "brolporschke" : 't is met zo'n uitspraken dat je respect afdwingt !! Oogkleppen af, 't zijn niet alleen RS'en die snelle wagens zijn...

Comment

Ik denk altijd aan wat een forumlid hier eens heeft gezegd, wil je sneller? Koop dan een snellere wagen. Trouwens, zoveel zal je ni meer kunne optunen aan een 2.7 met 265pk en 400nm bij 1850t/min zeker?
            RS4 is nooit in berline gemaakt, dus een S4 berline mag je tunen.

Een 530d tjoenen om specs van een 535d te krijgen is inderdaad not done.
            Maar als je die 535d wil tjoenen, ga u gang (hoewel ik dan een 535i zou kopen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              RS4 is nooit in berline gemaakt, dus een S4 berline mag je tunen.

Een 530d tjoenen om specs van een 535d te krijgen is inderdaad not done.
              Maar als je die 535d wil tjoenen, ga u gang (hoewel ik dan een 535i zou kopen )
              Laatste generatie RS4 is ook in berline te krijgen, hé.

Comment

Baja, voor 10-15.000€ vind je echt al een mega knappe S4 (sedan of avant). Die motoren kunnen echt wel een pak km's aan... enige aandachtpuntjes zijn de turboslangen, turbo's zelf, en de diverter valves (gewoon direct vervangen door Forge exemplaren)

Betaalbare droombakken die S4's!

Maar natuurlijk geen enkele in ons belgenlandje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                  Laatste generatie RS4 is ook in berline te krijgen, hé.
                  Ja, maar dit gaat over de B5
                  Laatste generatie is minder mooi dan de B5 imho. En ik blijf hopen dat die ook een stuk minder leuk rijdt

Comment

Maar natuurlijk geen enkele in ons belgenlandje.
                    Een knappe Avant met 90000km in Roeselare voor 16000€:

S4 Avant Kapaza

Eentje in Luik voor goeie prijs:

S4 Avant autoscout24.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Woeha, "brolporschke" : 't is met zo'n uitspraken dat je respect afdwingt !! Oogkleppen af, 't zijn niet alleen RS'en die snelle wagens zijn...
                      In uw gat gebeten?

Uiteraard zijn porsches sneller, het zijn dan ook echte sportwagens, terwijl RS'en gebasseerd zijn op een gezinswagen, met alle voordelen maar ook nadelen die dat met zich meebrengt. Je moet de uitspraak van Avantus zo offensive niet opnemen, het is nu eenmaal een feit dat veel porsche eigenaren eigenlijk niet echt veel van auto's afweten en een RS vaak als een veredelde A4 TDI aanzien, met alle arrogantie van dien. Het moet dan ook een zalig gevoel geven om ze even ter plaatse te laten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                        In uw gat gebeten?

Uiteraard zijn porsches sneller, het zijn dan ook echte sportwagens, terwijl RS'en gebasseerd zijn op een gezinswagen, met alle voordelen maar ook nadelen die dat met zich meebrengt. Je moet de uitspraak van Avantus zo offensive niet opnemen, het is nu eenmaal een feit dat veel porsche eigenaren eigenlijk niet echt veel van auto's afweten en een RS vaak als een veredelde A4 TDI aanzien, met alle arrogantie van dien. Het moet dan ook een zalig gevoel geven om ze even ter plaatse te laten
                        Avantus?? Matteus ja

Ohja en Porsches zijn niet sneller

Comment

Avantus?? Matteus ja

Ohja en Porsches zijn niet sneller
                          Mijn excuses voor deze valse beschuldiging aan uw adres

Comment

Een knappe Avant met 90000km in Roeselare voor 16000€:

S4 Avant Kapaza

Eentje in Luik voor goeie prijs:

S4 Avant autoscout24.be

Zoals al gezegd zou'k 9/10 nooit een break kopen. Want dan is onze tweede wagen groter dan onze hoofdwagen. Ach, ik ga stoppen met te zoeken, ik krijg da toch nooit uitgelegd aan m'n madam. Volgend jaar in juli is de TT afbetaald. Als ik er dan een mooie prijs voor krijg, en ik kan er ander speelgoed van kopen, zal ik het mss ni laten. Maar nu ist nog te vroeg.

Comment

• Een S4 sedan is niet simpel om vinden. Of waarom toch geen S2? Dan heb je die machtige 5-cilinder ook ineens

Comment

Zijn echt super motoren.
                                Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten

Zo'n S4 naar 320pk brengen is gewoon door een simpele chip hoor. Zal niet meer dan 1500 euro kosten, voor een kwaliteitschiptuning. Daar heb je nog geen RS4 voor.

In feite zijn het identiek dezelfde blokken (motorblok zelf), toch Avantus? Enkel turbo's, software en wat kleinigheden verschillen.

Een S4 naar 380pk brengen kost u minder dan een RS4 kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Mijn doel is niet respect afdwingen... daar houd ik mij niet mee bezig.

Mss had ik er een smileyke ofzo moeten bijzetten, maar het was dus eerder 'niet serieus', 'à la cliché', spottend bedoeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

In feite zijn het identiek dezelfde blokken (motorblok zelf), toch Avantus? Enkel turbo's, software en wat kleinigheden verschillen.
                                    ow noo, verre van. Een RS4 blok is veel verstevigd tov een S4 blok. Zal het eens opzoeken wat het juist allemaal is... het is iig een pak.

Comment

ow noo, verre van. Een RS4 blok is veel verstevigd tov een S4 blok. Zal het eens opzoeken wat het juist allemaal is... het is iig een pak.
                                      oh
                                      spijtig.

Comment

• Kweet wel dat deze blokken van origine de gewone 2.8 V6 zijn (zie audi 80, 100C4), maar met verdikte cilinderwanden (vandaar 2.7) voor de drukvoeding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                          In uw gat gebeten?

Neen, niet in mijn gat gebeten hoor. Wie het forum volgt, weet dat ik ook een RS4-liefhebber ben en zelfs overwogen heb er één te kopen. Heb zelfs een verslag over een testrit met de B7 S4 en RS4 gepost. Beestig goede wagen, die laatste

Meer nog, de laatste RS4 is zeker sneller dan mijn 996 4S (wat ergens logisch is, want 100 pk meer).

Wou gewoon reageren tegen de attitude "alleen een RS is een goede/snelle wagen"

Comment

Working...
                                          X