Wat een kontje zeg:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI S/RS Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk vind de cab maar niks..
Toffe wagen voor een vrouw dat wel. Of een kapper.
@Carlito: die kleur kan je toch niet ontwijken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtengohja, voor de km's die jij doet zou ik toch ook voor een RS6 gegaan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk BerichtenVoor nen 1.9TDI ja
Spass am Fahren muss sein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHoe meer ik hem zie, hoe gewoner ie lijkt.
Daarstraks stond ie in het centrum geparkeerd, en ik was er bijna voorbij zonder het door te hebben
Understatement = way cool !
Cabrio zou 'k ook niet moeten ... al lijkt me zo'n topless RS4 (met stoffen kap ) wel dé gedroomde auto om door de Alpen mee te gaan funnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk vind de cab maar niks..
Toffe wagen voor een vrouw dat wel. Of een kapper.
Comment
-
Vraagje aan de Audi-lovers die veel andere (specifieke) fora lezen.
In hoeverre heeft die RS4 (B7 V8 ) nu wérkelijk 'n probleem met z'n vermogen? Ik sloeg er vandaag 2 Duitse fora op na, en daar lees ik dat een aantal RS4-eigenaren hun speeltje lieten meten, en op de dyna blijken er toch 'n onrustwekkend aantal een vermogen te leveren van "maar" 380 à 390 pk. Ik las ook de posts van enkele eigenaren, die een beetje teleurgesteld zijn inzake de prestaties (op de Autobahn), waar ze b.v. niet bij machte zijn om van een E39 M5 (400 pk, iets zwaarder, wel meer koppel) weg te rijden, soms zelfs integendeel. Eén eigenaar ging bij Oettinger langs om daar z'n vermogen enkele keren na elkaar te laten meten op de testbank waarvan de meetresultaten door Audi zelf normaal gezien worden aanvaard (en metingen van RS4 biturbo, S3, RS6, nieuwe S3 e.a. blijken daar ook vermogens op te leveren die stroken met het door Audi opgegeven vermogen), omdat 'ie zekerheid wou, om evt. Audi te kunnen aanspreken daaromtrent, maar Audi verwiérp die dyno-runs als onrealistisch. Een andere eigenaar daar wou via z'n dealer (die 't ook niet normaal vond) Audi om uitleg vragen, en ook daar bleek Audi plots compleet stil en onwillig om maar iets toe te geven of te doen.
Zijn dat uitzonderingen, of is dat wel vaker zo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVraagje aan de Audi-lovers die veel andere (specifieke) fora lezen.
In hoeverre heeft die RS4 (B7 V8 ) nu wérkelijk 'n probleem met z'n vermogen? Ik sloeg er vandaag 2 Duitse fora op na, en daar lees ik dat een aantal RS4-eigenaren hun speeltje lieten meten, en op de dyna blijken er toch 'n onrustwekkend aantal een vermogen te leveren van "maar" 380 à 390 pk. Ik las ook de posts van enkele eigenaren, die een beetje teleurgesteld zijn inzake de prestaties (op de Autobahn), waar ze b.v. niet bij machte zijn om van een E39 M5 (400 pk, iets zwaarder, wel meer koppel) weg te rijden, soms zelfs integendeel. Eén eigenaar ging bij Oettinger langs om daar z'n vermogen enkele keren na elkaar te laten meten op de testbank waarvan de meetresultaten door Audi zelf normaal gezien worden aanvaard (en metingen van RS4 biturbo, S3, RS6, nieuwe S3 e.a. blijken daar ook vermogens op te leveren die stroken met het door Audi opgegeven vermogen), omdat 'ie zekerheid wou, om evt. Audi te kunnen aanspreken daaromtrent, maar Audi verwiérp die dyno-runs als onrealistisch. Een andere eigenaar daar wou via z'n dealer (die 't ook niet normaal vond) Audi om uitleg vragen, en ook daar bleek Audi plots compleet stil en onwillig om maar iets toe te geven of te doen.
Zijn dat uitzonderingen, of is dat wel vaker zo?
In de UK daarintegen ken ik eigenaars die al millteks en tuning hebben laten uitvoeren. die hadden wel ongeveer het opgegeven vermogen en haalden er nog 20 pk meer uit
Strange ...
Comment
-
Er staan zelfs video's van 'n dyno-run van de RS4 op de site van Milltek waarvan ik vermoed dat ze bij Heinz genomen zijn. Lijkt toch zéér goed op zijn "donker kot", en 't is een 4WD-bank, so...
'k Vind 't ook vreemd. Van Audi zou je zoiets toch niet verwachten? Ze hebben nu inderdaad niet 't meeste ervaring met hoogtoerige atmosferische benzines, maar 't is toch een merk met een pak bagage én kapitaal?
Dat je 5% extra vermogen haalt uit een atmosferische benzine, is helemaal niet zo verwonderlijk, gezien de véél minder opstroppende katalysatoren en een vrijere uitlaat. Minder tegendruk, beter uitademen.
Comment
-
Hun opgegeven acceleratiecijfers halen ze dan weer wel in zo goed als alle tests. Vaak zelfs spectaculair beter (vooral naar 200, waar zelfs in de hoge 14sec gedoken wordt).
Wat ik me afvraag, bij die dynoruns... je kan toch nooit het debiet aan rijlucht creëren dat je hebt als je op de baan bent?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEr staan zelfs video's van 'n dyno-run van de RS4 op de site van Milltek waarvan ik vermoed dat ze bij Heinz genomen zijn. Lijkt toch zéér goed op zijn "donker kot", en 't is een 4WD-bank, so...
'k Vind 't ook vreemd. Van Audi zou je zoiets toch niet verwachten? Ze hebben nu inderdaad niet 't meeste ervaring met hoogtoerige atmosferische benzines, maar 't is toch een merk met een pak bagage én kapitaal?
Dat je 5% extra vermogen haalt uit een atmosferische benzine, is helemaal niet zo verwonderlijk, gezien de véél minder opstroppende katalysatoren en een vrijere uitlaat. Minder tegendruk, beter uitademen.
in het voorbeeld van de 3.0i ben je dan echt wel goed *******, want dan heb je €5000 BIV betaald omdat je wagen officieel boven de 211pk grens zit ! En je dus eigenlijk maaar €2500 moest betalen
Een vriend van me heeft een 350Z met normaalgezien 300pk, hij stond onlangs op de bank bij de montage van zijn Nismo uitlaat en had maar 272 echte pk's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenHun opgegeven acceleratiecijfers halen ze dan weer wel in zo goed als alle tests. Vaak zelfs spectaculair beter (vooral naar 200, waar zelfs in de hoge 14sec gedoken wordt).
Zie maar naar die BMW 335i Coupé die ze in de States op de rollen hebben gezet. 340pk en 450 Nm. Niet meer normaal, hè.
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenWat ik me afvraag, bij die dynoruns... je kan toch nooit het debiet aan rijlucht creëren dat je hebt als je op de baan bent?
Vollédig correct meten is zowiezo niet mogelijk, 't is een benadering, en mits de juiste ingesteldheid & kennis zelfs een zéér goeie benadering ... en op basis van één meting van één auto op één moment, zou ik geen conclusies durven nemen. Maar uit meerdere, op verschillende vermogensbanken, met verschillende auto's, op verschillende tijdstippen?
'k Wil er méér over weten !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenNiet enkel audi blijkbaar, sommige bmw's hebben er ook sterk last van. Sommige M3's, de 3.0i zou zelf geen 210 pk halen ipv 230pk ...
Nas hier had toch ook troubles met z'n S4? Die leverde op de bank bij Heinz toch ook maar 320pk? Of heb ik dat verkeerd voor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAudi levert, net zoals Mercedes, AMG, BMW e.a. wel vaker testauto's uit met een beetje meer vermogen dan in de boekskes staat. Er is nog 'n relletje rond geweest in Moffië zelfs, omdat die eerste 140pk 2.0 TDI's zo snel leken dat 't bijna niet meer kon ... dynoruns leverden zo'n 160 à 165 pk en 360 à 370 Nm op. "Oops, een beetje strooiing." zei Audi dan.
Zie maar naar die BMW 335i Coupé die ze in de States op de rollen hebben gezet. 340pk en 450 Nm. Niet meer normaal, hè.
Comment
-
Ja, vreemd. Ook de video's die je op Google vindt zijn niet consistent. Tegen een 420 à 430 pk BMW E39 M5 gaat 'ie af als een gieter, maar een andere (een witte) kan tegen een BMW E60 M5 (507pk) nog redelijk mooi weerwerk bieden en wordt wel voorbijgereden maar toch niet "ter plekke" gelaten.
Anyway, als ik de gebruikerservaringen lees, en de toch niet "enkele" ontevredenheid opwekkende dynosheets, dan vraag ik me af of Audi die motor wel volledig in de hand heeft. Lijkt erop van niet, eerlijk gezegd.
Overigens, een atmosferische benzine hoeft geen mechanische wijzigingen te ondergaan om 'm meer vermogen te geven. Een gewoon andere (extreme) motorsturing kan al veel doen. Ik bezocht BMW al enkele keren, waaronder de Forschung-vleugel in de BMW-Allee, waar er ook motortestlabo's waren (toen heb ik de Valvetronic 6-in-lijntjes zien proefdraaien), en men doet daar de standaard motoren met 'n "oversturing" testdraaien met zo'n 5 tot 15% meer vermogen. Ja, inclusief uitlaatgasbehandeling die 'n standaard uitlaat simuleert.
Comment
-
Gisteren op de Brabantdam in Gent een blauwe RS4 Avant (met bleek interieur denk ik) zien rijden met garageplaten. Had veel bekijks, prachtig machien... Iemand een idee van welke garage hij zou kunnen zijn? Reed richting Zuid, zou van NAM-Zuid kunnen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenZalig... Ken je de eigenaar?
Woont op 50m hiervandaan ofzo, kvind er wel iets op
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk vind de cab maar niks..
Toffe wagen voor een vrouw dat wel. Of een kapper.
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenIdd
@Carlito: die kleur kan je toch niet ontwijken?
En das op zich een goede zaak natuurlijk. Zelfs in het voorbijrijden hoor je hem niet.
(tenzij ie zijn kleppen open zet natuurlijk)
Comment
Comment