Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Kvind hem wat hoog op z'n poten staan...
    Ma how, kijk is goed waarom die zo hoog staat! Die hang beke te zweven he

    Edit: heeft het wellicht al door nu :-)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
      Ma how, kijk is goed waarom die zo hoog staat! Die hang beke te zweven he

      Edit: heeft het wellicht al door nu :-)

      HAHA

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
        Ma how, kijk is goed waarom die zo hoog staat! Die hang beke te zweven he

        Edit: heeft het wellicht al door nu :-)
        meent ge da nu?

        dat rs blauw is zo zalig he, is dat hetzelfde als op de 964 rs?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          HAHA

          ik had het sneller moeten doorhebben

          Comment


          • stukje tekst over de RS2:


            De S2 had standaard al het Quattro systeem (AWD), zoals alle Audi's met het "S" logo. De 6 versnellingsbak zat er ook al op (dezelfde bak als de Porsche 968 Turbo S2). Deze S2's verlieten de fabriek in Salzgitter zonder voorbumper, zonder stoelen, zonder spiegels, zo werd de S2 naar de Porsche fabriek in Zuffenhausen gebracht. Hier kreeg hij de nieuwe voorbumper en spiegels van een 993. Het interieur werd ook aangepast (snelheidsmeter kan nu tot 300 km/h i.p.v 280 km/h), een ander stuur en de RS2 was altijd "Full Options". De 16" wielen werden vervangen door Porsche Design wielen in 7,5 x 17". Het onderstel werd opgewaardeerd met Billstein dempers, de remschijven werden groter (300 mm) en de remcilinders en -klauwen werden vervangen doorde remmen set van de 928 Club-Sport (dezelfde remmen als de 96.

            In basis is de motor dezelfde als in de S2 (ABY, 2.2 Liter, 20v turbomotor 230 pk) maar Porsche "toverde" er nog wat PK's bij middels andere injectoren, drijfstangen, grotere turbo, andere airbox + filter, ander motor-management, ander gasklephuis, grotere intercooler, turbodruk omhoog van 1.0 bar naar 1.4 bar (1.5 bar met overboost), snellere katalysatoren, ander spruitstuk en een hogere flow door het uitlaatsysteem.

            Het resultaat is verbluffend, de RS2 kwam in 1994 op de markt na eerder dat jaar op de Frankfurt Salon te zijn onthuld. Weinig op de weg was beter dan de RS2. Normaal gesproken is Porsche het enige vergelijk voor een sportwagen, maar zelfs zij haalden geen specifiek vermogen van 143,2 pk per liter motorinhoud. Een echte Porsche-Killer dus.

            Comment


            • Zet de tekst anders in dezelfde kleur als de achtergrond

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                stukje tekst over de RS2:


                De S2 had standaard al het Quattro systeem (AWD), zoals alle Audi's met het "S" logo. De 6 versnellingsbak zat er ook al op (dezelfde bak als de Porsche 968 Turbo S2). Deze S2's verlieten de fabriek in Salzgitter zonder voorbumper, zonder stoelen, zonder spiegels, zo werd de S2 naar de Porsche fabriek in Zuffenhausen gebracht. Hier kreeg hij de nieuwe voorbumper en spiegels van een 993. Het interieur werd ook aangepast (snelheidsmeter kan nu tot 300 km/h i.p.v 280 km/h), een ander stuur en de RS2 was altijd "Full Options". De 16" wielen werden vervangen door Porsche Design wielen in 7,5 x 17". Het onderstel werd opgewaardeerd met Billstein dempers, de remschijven werden groter (300 mm) en de remcilinders en -klauwen werden vervangen doorde remmen set van de 928 Club-Sport (dezelfde remmen als de 96.

                In basis is de motor dezelfde als in de S2 (ABY, 2.2 Liter, 20v turbomotor 230 pk) maar Porsche "toverde" er nog wat PK's bij middels andere injectoren, drijfstangen, grotere turbo, andere airbox + filter, ander motor-management, ander gasklephuis, grotere intercooler, turbodruk omhoog van 1.0 bar naar 1.4 bar (1.5 bar met overboost), snellere katalysatoren, ander spruitstuk en een hogere flow door het uitlaatsysteem.

                Het resultaat is verbluffend, de RS2 kwam in 1994 op de markt na eerder dat jaar op de Frankfurt Salon te zijn onthuld. Weinig op de weg was beter dan de RS2. Normaal gesproken is Porsche het enige vergelijk voor een sportwagen, maar zelfs zij haalden geen specifiek vermogen van 143,2 pk per liter motorinhoud. Een echte Porsche-Killer dus.


                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Zet de tekst anders in dezelfde kleur als de achtergrond


                  Comment


                  • Ik werk met de oranje achtergrond




                    NOT

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                      Ik werk met de oranje achtergrond


                      gaaaaay...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                        Heerlijke bak, enkel verschilt die uiterlijk niet veel met een gewone A8. Als ik de achterkant vergelijk met onze A8 zie je zelfs geen verschil. Enkel de buitenspiegels en velgen verschillen.
                        Dan edde nog ni goed gekeken, en doet ge uw nickname geen eer aan. De S8 heeft een uitlaat met "bril", de twee eindpijpjes zijn verbonden door 'n tussenliggend plaatje, zo lijkt 't wel. Bij de gewone A8 zijn die twee pijpjes gewoon los van elkaar vanaf de einddemper.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Dan edde nog ni goed gekeken, en doet ge uw nickname geen eer aan. De S8 heeft een uitlaat met "bril", de twee eindpijpjes zijn verbonden door 'n tussenliggend plaatje, zo lijkt 't wel. Bij de gewone A8 zijn die twee pijpjes gewoon los van elkaar vanaf de einddemper.
                          Nja als dat zo is... maar kan jij op die foto die uitlaten zien zitten of weet je dat vanop een andere foto want ik zie onder die donkere bumper geen uitlaat zitten.

                          Comment


                          • Hoe, zie jij op deze foto geen uitlaten zitten?






                            'Ie staat wat vuil, maar je ziet toch vrij goed de verbinding tussen de twee pijpjes.

                            Comment


                            • Eeuwig zonde van de velgen, dat wel
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Eeuwig zonde van de velgen, dat wel
                                Second that. Onder een S8 horen S8-velgen.


                                Ronin.

                                Comment


                                • Hier zie je die verbonden dubbele uitlaat ook goed:







                                  Prachtig dink toch
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Darth Vader z'n kar. Soewiesoe.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • Prachtig in z'n eenvoud

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Hoe, zie jij op deze foto geen uitlaten zitten?






                                          'Ie staat wat vuil, maar je ziet toch vrij goed de verbinding tussen de twee pijpjes.
                                          Dan ligt het wellicht aan mijn scherm, maar idd de foto's hierboven tonen duidelijk de verbinding. Was me eigelijk nog nooit opgevallen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X