Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De S2 had standaard al het Quattro systeem (AWD), zoals alle Audi's met het "S" logo. De 6 versnellingsbak zat er ook al op (dezelfde bak als de Porsche 968 Turbo S2). Deze S2's verlieten de fabriek in Salzgitter zonder voorbumper, zonder stoelen, zonder spiegels, zo werd de S2 naar de Porsche fabriek in Zuffenhausen gebracht. Hier kreeg hij de nieuwe voorbumper en spiegels van een 993. Het interieur werd ook aangepast (snelheidsmeter kan nu tot 300 km/h i.p.v 280 km/h), een ander stuur en de RS2 was altijd "Full Options". De 16" wielen werden vervangen door Porsche Design wielen in 7,5 x 17". Het onderstel werd opgewaardeerd met Billstein dempers, de remschijven werden groter (300 mm) en de remcilinders en -klauwen werden vervangen doorde remmen set van de 928 Club-Sport (dezelfde remmen als de 96.
In basis is de motor dezelfde als in de S2 (ABY, 2.2 Liter, 20v turbomotor 230 pk) maar Porsche "toverde" er nog wat PK's bij middels andere injectoren, drijfstangen, grotere turbo, andere airbox + filter, ander motor-management, ander gasklephuis, grotere intercooler, turbodruk omhoog van 1.0 bar naar 1.4 bar (1.5 bar met overboost), snellere katalysatoren, ander spruitstuk en een hogere flow door het uitlaatsysteem.
Het resultaat is verbluffend, de RS2 kwam in 1994 op de markt na eerder dat jaar op de Frankfurt Salon te zijn onthuld. Weinig op de weg was beter dan de RS2. Normaal gesproken is Porsche het enige vergelijk voor een sportwagen, maar zelfs zij haalden geen specifiek vermogen van 143,2 pk per liter motorinhoud. Een echte Porsche-Killer dus.
De S2 had standaard al het Quattro systeem (AWD), zoals alle Audi's met het "S" logo. De 6 versnellingsbak zat er ook al op (dezelfde bak als de Porsche 968 Turbo S2). Deze S2's verlieten de fabriek in Salzgitter zonder voorbumper, zonder stoelen, zonder spiegels, zo werd de S2 naar de Porsche fabriek in Zuffenhausen gebracht. Hier kreeg hij de nieuwe voorbumper en spiegels van een 993. Het interieur werd ook aangepast (snelheidsmeter kan nu tot 300 km/h i.p.v 280 km/h), een ander stuur en de RS2 was altijd "Full Options". De 16" wielen werden vervangen door Porsche Design wielen in 7,5 x 17". Het onderstel werd opgewaardeerd met Billstein dempers, de remschijven werden groter (300 mm) en de remcilinders en -klauwen werden vervangen doorde remmen set van de 928 Club-Sport (dezelfde remmen als de 96.
In basis is de motor dezelfde als in de S2 (ABY, 2.2 Liter, 20v turbomotor 230 pk) maar Porsche "toverde" er nog wat PK's bij middels andere injectoren, drijfstangen, grotere turbo, andere airbox + filter, ander motor-management, ander gasklephuis, grotere intercooler, turbodruk omhoog van 1.0 bar naar 1.4 bar (1.5 bar met overboost), snellere katalysatoren, ander spruitstuk en een hogere flow door het uitlaatsysteem.
Het resultaat is verbluffend, de RS2 kwam in 1994 op de markt na eerder dat jaar op de Frankfurt Salon te zijn onthuld. Weinig op de weg was beter dan de RS2. Normaal gesproken is Porsche het enige vergelijk voor een sportwagen, maar zelfs zij haalden geen specifiek vermogen van 143,2 pk per liter motorinhoud. Een echte Porsche-Killer dus.
Heerlijke bak, enkel verschilt die uiterlijk niet veel met een gewone A8. Als ik de achterkant vergelijk met onze A8 zie je zelfs geen verschil. Enkel de buitenspiegels en velgen verschillen.
Dan edde nog ni goed gekeken, en doet ge uw nickname geen eer aan. De S8 heeft een uitlaat met "bril", de twee eindpijpjes zijn verbonden door 'n tussenliggend plaatje, zo lijkt 't wel. Bij de gewone A8 zijn die twee pijpjes gewoon los van elkaar vanaf de einddemper.
Dan edde nog ni goed gekeken, en doet ge uw nickname geen eer aan. De S8 heeft een uitlaat met "bril", de twee eindpijpjes zijn verbonden door 'n tussenliggend plaatje, zo lijkt 't wel. Bij de gewone A8 zijn die twee pijpjes gewoon los van elkaar vanaf de einddemper.
Nja als dat zo is... maar kan jij op die foto die uitlaten zien zitten of weet je dat vanop een andere foto want ik zie onder die donkere bumper geen uitlaat zitten.
Comment