Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
I agree. De eerste A was een ramp, ook de facelift. Echte merkenfans zien dat niet, da's niet abnormaal.
Ding was wel redelijk rampzalig op veel vlakken, maar had toch z'n voordelen: ruim, compact, zuinig,...
En door de combinatie automaat/heel goede voorbanden heb ik nooit last gehad van dat hij z'n vermogen niet aan de grond kreeg.
Afwerking trok op niet veel, comfort nul, stabiliteit op hogere snelheid was ook niet om naar huis te schrijven, stuurgevoel evenmin.
Alles heeft z'n voor- en nadelen. Ik vind het gewoon een sympathiek karretje.
Ik heb ook een A 170 CDI gereden, zowel prefacelift (kort) en facelift (vervangwagen gedurende een week), ik dacht de laatste met automaat. Vermogen ça va, eigenlijk, dat is écht niet "traag". Maar daarmee is inderdaad ook alles gezegd: verschrikkelijke sound, verschrikkelijke automaat, verschrikkelijk weggedrag, verschrikkelijk stuur, verschrikkelijke afwerking en uitstraling binnenin ... en dat allemaal voor een verschrikkelijke prijs. En als kers op de taart zit het met de betrouwbaarheid ook vérre van snor. Je moet 'n Mercedes-aanbidder zijn (imo) om die auto als "goed afgewerkt" te typeren.
Ruim is 'ie zeker, die L-modelletjes waren achteraan simpelweg breathtaking.
Ik zou 'm nooit, maar dan ook nooit, moeten hebben. De persoon voor wie ik 'es wou horen hoe 't zit met die 210 inzake betrouwbaarheid, vindt 'm wel leuk rijden, maar het is dan ook een chauffeur die geen eisen inzake weggedrag e.d. stelt, buiten het feit dat het veilig moet aanvoelen.
Comment