Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waarom is er eigenlijk zo een gigantisch prijsverschil tussen de 63 en de 65 reeksen van AMG? Voor het prijsverschil tss een 63 en een 65 koop je een 911 erbij
Die 65'en zijn gewoon supercar-level. Dat verklaart de prijs.
Die karren zijn gewoon abnormaal snel, super high-tech en zo comfortabel als kan zijn. Ik beschouw een 63 dan ook als een héél klein broertje van de 65.
Hoewel ik ook vind dat de 63 beter klinkt en racier is. De 65 motoren passen gewoonweg kei goed bij S-klasses en CL's!
(Bij SL's dan weer in iets mindere mate imo)
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Die 65'en zijn gewoon supercar-level. Dat verklaart de prijs.
Die karren zijn gewoon abnormaal snel, super high-tech en zo comfortabel als kan zijn. Ik beschouw een 63 dan ook als een héél klein broertje van de 65.
Hoewel ik ook vind dat de 63 beter klinkt en racier is. De 65 motoren passen gewoonweg kei goed bij S-klasses en CL's!
(Bij SL's dan weer in iets mindere mate imo)
Gezien ikzelf niet met de S65 heb gereden, ga ik er me niet over uitlaten.
Je kan wel de zaken economisch bekijken: de V8 wordt in veel meer modellen gelegd (C, CLK, S, E, CLS, ML, R, SL,...). Daardoor kunnen de kosten over een veel groter volume worden afgeschreven.
Bovendien wordt de V8 vanaf nul gebouwd. Je moet maar 1 keer onderdelen maken.
De V12 is een S600 die wordt aangepast.
Dus dat is eerst een V12 maken, dan terug uiteenhalen, nieuwe onderdelen erin en weer ineenvijzen. Twee keer productiekost dus.
Tenslotte is er vooral het feit dat de S65 zich anders positioneert en de klanten bereid zijn de premie te betalen.
Vele kleintjes maken een groot, zei de mug, en ze deed een plasje in de zee.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
De V12 is een S600 die wordt aangepast.
Dus dat is eerst een V12 maken, dan terug uiteenhalen, nieuwe onderdelen erin en weer ineenvijzen. Twee keer productiekost dus.
Helaas niet correct
De 65 AMG V12 wordt ook met de hand, van 0,0 opgebouwd. Op dezelfde afdeling waar ze eerst ook de 7.3 V12 motoren voor de Zonda bouwden, maar een totaal andere afdeling als waar ze de 6.3 AMG bouwen.
Duurt 1 a 2 dagen eer zo'n 65 V12 af is, vergeleken met de 2 a 3 uur voor een 6.3 AMG.
Als je naast zo'n nieuwe SL staat irl is dat echt een zalig knappe auto!
Is veel meer een SPORTauto geworden qua look door z'n facelift. Gestroomlijnder. Ik vind de facelift echt geslaagd.
Imo is een SL geen sportauto, en bijgevolg moet 'ie er ook niet zo uitzien. Het is een Roadster, die in de eerste plaats comfort, verfijnd rijgenot, en een streling voor het oog biedt. Een SL moet er 'zacht' uitzien, stijlvol, mooi geproportioneerd, niet schreeuwerig, maar wel statisch en 'duur', gedistingueerd, en een smoothe lijn hebben.
De W198 had dat
De W113 had dat
De R107 had dat
De R129 had dat ook
De R230 pré-facelift had dat ook nog:
Maar met die nieuwe hebben ze imo echt een flater geslagen. Waarom ze in godsnaam dat front zo veranderd hebben, blijft mij een raadsel. Er was niets mis met dat van de oude, dat zag er zelfs nog niet outdated uit. Nu is de SL een gedisproportioneerde auto, vulgaire styling, teveel de 'ik-ben-hier' uitstraling, en hij ziet er gewoon minder (ver)'fijn'(d) uit.
Maar met die nieuwe hebben ze imo echt een flater geslagen. Waarom ze in godsnaam dat front zo veranderd hebben, blijft mij een raadsel. Er was niets mis met dat van de oude, dat zag er zelfs nog niet outdated uit. Nu is de SL een gedisproportioneerde auto, vulgaire styling, teveel de 'ik-ben-hier' uitstraling, en hij ziet er gewoon minder (ver)'fijn'(d) uit.
Comment