Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Deze kwam ik tegen toen het zo gesneeuwd was.



    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Degoutante kar, zeker in dat wit.
      Als je naast zo'n nieuwe SL staat irl is dat echt een zalig knappe auto!

      Is veel meer een SPORTauto geworden qua look door z'n facelift. Gestroomlijnder. Ik vind de facelift echt geslaagd.

      2006-2010 '97 VW Golf III TDI
      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
      2012-...
      '07 BMW 118d

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Waarom is er eigenlijk zo een gigantisch prijsverschil tussen de 63 en de 65 reeksen van AMG? Voor het prijsverschil tss een 63 en een 65 koop je een 911 erbij
        Die 65'en zijn gewoon supercar-level. Dat verklaart de prijs.

        Die karren zijn gewoon abnormaal snel, super high-tech en zo comfortabel als kan zijn. Ik beschouw een 63 dan ook als een héél klein broertje van de 65.

        Hoewel ik ook vind dat de 63 beter klinkt en racier is. De 65 motoren passen gewoonweg kei goed bij S-klasses en CL's!
        (Bij SL's dan weer in iets mindere mate imo)

        2006-2010 '97 VW Golf III TDI
        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
        2012-...
        '07 BMW 118d

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Dat laatste lijkt me sterk.
          Ben nu niet gaan zoeken, maar is een 63 dan zo een kale kar?
          Wel, in Belgie is het maar een kale bedoening. Zelfs Xenon is optie !!

          Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
          Die 65'en zijn gewoon supercar-level. Dat verklaart de prijs.

          Die karren zijn gewoon abnormaal snel, super high-tech en zo comfortabel als kan zijn. Ik beschouw een 63 dan ook als een héél klein broertje van de 65.

          Hoewel ik ook vind dat de 63 beter klinkt en racier is. De 65 motoren passen gewoonweg kei goed bij S-klasses en CL's!
          (Bij SL's dan weer in iets mindere mate imo)
          Gezien ikzelf niet met de S65 heb gereden, ga ik er me niet over uitlaten.

          Je kan wel de zaken economisch bekijken: de V8 wordt in veel meer modellen gelegd (C, CLK, S, E, CLS, ML, R, SL,...). Daardoor kunnen de kosten over een veel groter volume worden afgeschreven.

          Bovendien wordt de V8 vanaf nul gebouwd. Je moet maar 1 keer onderdelen maken.
          De V12 is een S600 die wordt aangepast.
          Dus dat is eerst een V12 maken, dan terug uiteenhalen, nieuwe onderdelen erin en weer ineenvijzen. Twee keer productiekost dus.

          Tenslotte is er vooral het feit dat de S65 zich anders positioneert en de klanten bereid zijn de premie te betalen.

          Vele kleintjes maken een groot, zei de mug, en ze deed een plasje in de zee.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Vergeet je de LSD niet bij het Performance package?
            Dat zal er bij de SL niet bijzitten. De C met performance pakket krijgt de LSD wel.

            En ik denk dat Carlito het alcantara stuurtje bij z'n opsomming van het pp vergeten is te vermelden.

            2006-2010 '97 VW Golf III TDI
            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
            2012-...
            '07 BMW 118d

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
              Die karren zijn gewoon abnormaal snel
              Best wel eigenlijk.

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                Dat zal er bij de SL niet bijzitten. De C met performance pakket krijgt de LSD wel.

                En ik denk dat Carlito het alcantara stuurtje bij z'n opsomming van het pp vergeten is te vermelden.
                Ik heb alles opgesomd wat er in de Performance center Catalogus staat van 2007.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  De V12 is een S600 die wordt aangepast.
                  Dus dat is eerst een V12 maken, dan terug uiteenhalen, nieuwe onderdelen erin en weer ineenvijzen. Twee keer productiekost dus.
                  Helaas niet correct

                  De 65 AMG V12 wordt ook met de hand, van 0,0 opgebouwd. Op dezelfde afdeling waar ze eerst ook de 7.3 V12 motoren voor de Zonda bouwden, maar een totaal andere afdeling als waar ze de 6.3 AMG bouwen.
                  Duurt 1 a 2 dagen eer zo'n 65 V12 af is, vergeleken met de 2 a 3 uur voor een 6.3 AMG.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Ik heb alles opgesomd wat er in de Performance center Catalogus staat van 2007.
                    Ah oké, dan zal je wel gelijk hebben.

                    Ik was verward omdat het alcantara stuurtje ook bij het pp van de C63 zit.

                    2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                    2012-...
                    '07 BMW 118d

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                      Ah oké, dan zal je wel gelijk hebben.

                      Ik was verward omdat het alcantara stuurtje ook bij het pp van de C63 zit.
                      Bij de SL 63 is er ook een Performance stuur ja (SA 281), maar bij de 55 was dat nog niet. En het is ook niet uit alcantara

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                        Als je naast zo'n nieuwe SL staat irl is dat echt een zalig knappe auto!

                        Is veel meer een SPORTauto geworden qua look door z'n facelift. Gestroomlijnder. Ik vind de facelift echt geslaagd.


                        Imo is een SL geen sportauto, en bijgevolg moet 'ie er ook niet zo uitzien. Het is een Roadster, die in de eerste plaats comfort, verfijnd rijgenot, en een streling voor het oog biedt. Een SL moet er 'zacht' uitzien, stijlvol, mooi geproportioneerd, niet schreeuwerig, maar wel statisch en 'duur', gedistingueerd, en een smoothe lijn hebben.

                        De W198 had dat



                        De W113 had dat




                        De R107 had dat




                        De R129 had dat ook




                        De R230 pré-facelift had dat ook nog:




                        Maar met die nieuwe hebben ze imo echt een flater geslagen. Waarom ze in godsnaam dat front zo veranderd hebben, blijft mij een raadsel. Er was niets mis met dat van de oude, dat zag er zelfs nog niet outdated uit. Nu is de SL een gedisproportioneerde auto, vulgaire styling, teveel de 'ik-ben-hier' uitstraling, en hij ziet er gewoon minder (ver)'fijn'(d) uit.

                        Zelfs al sta je er irl naast.

                        Comment


                        • Als je de nieuwe vergelijkt met z'n voorgangers

                          Alle vorige modellen stralen pure klasse en verfijning uit, de huidige daarentegen is om te huilen.

                          Comment


                          • Volledig akkoord met Matteo, nieuwe SL is echt een fuck-up 1ste klas.

                            Eén van de slechtste facelifts van de laatste jaren imo..

                            Comment


                            • Fak wat is zo'n W113 toch knap!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Maar met die nieuwe hebben ze imo echt een flater geslagen. Waarom ze in godsnaam dat front zo veranderd hebben, blijft mij een raadsel. Er was niets mis met dat van de oude, dat zag er zelfs nog niet outdated uit. Nu is de SL een gedisproportioneerde auto, vulgaire styling, teveel de 'ik-ben-hier' uitstraling, en hij ziet er gewoon minder (ver)'fijn'(d) uit.

                                Zelfs al sta je er irl naast.
                                hoe het eruitziet is van geen tel

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  hoe het eruitziet is van geen tel

                                  Absoluut en zeker wél.


                                  ZEKER bij een SL.

                                  Comment


                                  • zoek dan gewoon een deftig alternatief

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      zoek dan gewoon een deftig alternatief

                                      VH-tuning.

                                      pré-fl R230 neus op de nieuwe R230 laten zetten.


                                      En als ze dan toch bezig zijn, achterkant ook.

                                      Comment


                                      • Toch echt wel zonde dat ze van die R230 zo'n foorbak hebben gemaakt.

                                        Comment


                                        • Voor mij nog altijd de ultieme SL:



                                          Zo'n 65 hoeft voor mij niet, en de 55 klinkt ook nog eens waanzinnig goed.
                                          Last edited by ; 27/01/2009, 23:28.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X