Oorspronkelijk geplaatst door William Blake
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AMG Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alsemi Bekijk BerichtenBij AMG performance pakket zijn het (bij de C althans) composiet remmen, wat is het verschil tussen die en de normale?. Combinatie van verschillende materialen met ongetwijfeld betere eigenschappen.
Je kan een C63 met PP langs de buitenkant trouwens makkelijk herkennen aan de groeven in de voorste remschijven.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
eventjes gegoogled:
Performance Package Plus: enhanced performance for successful AMG model: C 63 AMG with a shot of SLS
Affalterbach – Enhanced driving dynamics ex factory for the Mercedes-Benz C 63 AMG: the new Performance Package Plus is an attractive optional extra that is designed to appeal to the power-hungry sports driver. The Performance Package Plus increases output by 22 kW/30 hp to 358 kW/487 hp. As a result, the C-Class approaches the level of performance offered by C-Class DTM vehicles, which deliver 377 kW/500 hp. The Performance Package Plus is available for the saloon and estate models and includes an AMG high-performance braking system featuring composite technology on the front axle, a carbon fibre spoiler lip (saloon) and an AMG performance steering wheel in nappa leather/Alcantara.
With the Performance Package Plus, the C 63 AMG accelerates from 0 to 100 km/h in 4.4 seconds and 0 to 200 km/h in 13.9 seconds. This beats the 336 kW/457 hp standard model by up to 1.2 seconds (0–100 km/h: 4.5 seconds; 0–200 km/h: 15.2 seconds). The top speed is 250 km/h (electronically limited).
The improvement in power output to 358 kW/487 hp is due to the AMG 6.3-litre V8 engine's modified engine compartment: the forged pistons adopted from the new SLS AMG super sports car together with new connecting rods and a lightweight crankshaft translate into a weight saving of three kilograms. Reduced inertia boosts the agility and responsiveness of the uprated V8 engine, which is recognisable from the variable intake manifold painted in titanium grey. New engine management completes the powertrain measures in the Performance Package Plus for the C 63 AMG.
AMG high-performance braking system featuring composite technology
The Performance Package Plus braking system has been adapted to the enhanced driving dynamics. A new AMG high-performance braking system ensures greater stability when driving dynamically, with compound brake discs on the front axle and red painted brake callipers all round showing the AMG logo. The brake discs feature a composite design and are connected to an aluminium bowl to avoid temperature peaks. The connection between the disc and bowl is new: instead of the usual screw connection, the aluminium bowl is now connected to the brake disc via cast-in arms. The advantage is more homogenous temperature distribution on the brake disc.
A further identifying feature of the Performance Package Plus is the AMG carbon fibre spoiler lip on the boot lid (saloon). In the interior, the AMG performance steering wheel in nappa leather with a grip area trimmed in Alcantara feels good, while at the same time making a striking visual impact.
The new AMG Performance Package Plus is available for C 63 AMG saloon and estate models and can be ordered now. The sales price is €7080.50 or €6426 (saloon/estate; prices include 19% VAT) with the market launch taking place in December 2009.
Extended appointments in black designo leather
New black designo leather as an optional extra will enhance the interior even further and covers the upper section of the dashboard, the upper door trim and the armrest on the centre console. This high-quality feature is available in conjunction with nappa leather appointments for €2856 (price includes 19% VAT).
The internationally successful C 63 AMG model
The C 63 AMG is one of the most popular vehicles in the Mercedes-AMG model range. In 2008, 8100 units of this high-performance car were sold worldwide. The C 63 AMG demonstrates its sports credentials in international motorsport as well as on the road. For example, the C 63 AMG estate is used as the official F1™ medical car and the C 63 AMG saloon acts as a safety car in the DTM German Touring Car Masterswat een monstertje wordt dat niet
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenschitterend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alsemi Bekijk BerichtenVoor wanneer zijn die 5,5 motors nu idvp 6.2?
ik hoop dat de nieuwe 5.5 TT minstens even veel karakter met zich meebrengt als de 6.2 van nu
de oude 5.4 kompressor maken ze ook nog steeds dacht ik (G55)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenask Carlito, maar het zal toch niet voor direct zijn
ik hoop dat de nieuwe 5.5 TT minstens even veel karakter met zich meebrengt als de 6.2 van nu
de oude 5.4 kompressor maken ze ook nog steeds dacht ik (G55)Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.
Blijkbaar zit die 5.5 er toch redelijk snel aan te komen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichtenhttp://www.autofans.be/content/offic...1-pk-en-900-nm
Blijkbaar zit die 5.5 er toch redelijk snel aan te komen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenIn de S misschien wel ja maar voor de C zal je denk ik toch moeten wachten op de facelift.
Comment
-
-
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
Wat een foorkraam!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk Berichten"het is een C220 Diesel, goedkoop verbruik, maar toch de looks van de C43 AMG door volledige professioneel gemonteerde kit"
Wat een foorkraam!Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenask Carlito, maar het zal toch niet voor direct zijn
ik hoop dat de nieuwe 5.5 TT minstens even veel karakter met zich meebrengt als de 6.2 van nu
de oude 5.4 kompressor maken ze ook nog steeds dacht ik (G55)Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenNiet lachen. Het is een 2.1 diesel, man ! En dan nog met zo een vette koetswerkkit ! Hebt ge dan geen manieren? Niet iedereen kan zich een AMG permitteren met die hoge taksen in Belgie. Trouwens, er zijn mensen die graag het koppel in de lage toeren van een diesel hebben.feit!
Als het nu nog zou trekken op een C43 AMG... en dan nog!
Comment
-
Comment