Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Lekker zeldzaam, exclusief, onbetrouwbaar, torenhoge herstellingskosten, én het rijdt slechter dan de RWD versie.
machtig
Vind ik ook. Qua verzamelaarswaarde way better, en 't is en blijft een echte AMG, hè. Dat de 210 niet zo'n bijster goeie auto is (best wel wat kosten), dat wist ik, maar is die 4-matic aandrijving dan nog éxtra erg? 'n Oom van me heeft tot voor een jaar of 8 altijd een 4-matic gehad (eerste was een W124 300D 4-matic, wat een kar was dat zeg ), en in die W124 reeks was dat inderdaad wel 'n kostenbeestje, was dat bij de 210 ook nog zo?
O ja, "het rijdt slechter dan de RWD versie" ... nogal wiedes, 't is quat... euhm 4WD hè.
Vind ik ook. Qua verzamelaarswaarde way better, en 't is en blijft een echte AMG, hè. Dat de 210 niet zo'n bijster goeie auto is (best wel wat kosten), dat wist ik, maar is die 4-matic aandrijving dan nog éxtra erg? 'n Oom van me heeft tot voor een jaar of 8 altijd een 4-matic gehad (eerste was een W124 300D 4-matic, wat een kar was dat zeg ), en in die W124 reeks was dat inderdaad wel 'n kostenbeestje, was dat bij de 210 ook nog zo?
O ja, "het rijdt slechter dan de RWD versie" ... nogal wiedes, 't is quat... euhm 4WD hè.
Weet niet wat je precies bedoelt met 'het is en blijft een echte AMG'... Maar imo is zo'n W210 AMG niet de moeite waard als 'verzamelobject', hoor.
Vooral de pré-facelift W210 had wel wat vreemde trekken, en mochten vaak op bezoek bij de dealer. De facelift was iig een sterke verbetering. (wel nog steeds het roest, en de kapotte LCD schermpjes).
Het 4-matic systeem is ook wat betrouwbaarder geworden in de W210... Maar nog steeds een overbodig spul, imo. Je kon best geluk hebben, en zonder problemen ettelijke 100.000'en kilometers bollen met zo'n transferbak, maar er zijn nog steeds veel te veel probleemgevallen geweest. En ALS je met zo'n systeem problemen hebt, dan ben je écht gekloot. Professionelen die het systeem GOED kennen, zijn schaars; en onderdelen zijn niet te betalen. Vaak werd gewoon de hele transmissie met transferbak vervangen... en dan kan je zelf al gaan rekenen dat dat geen goedkoop grapje was.
In de W124 was het een ramp, spijtig genoeg. ALS het werkte, was een het brilliant systeem (écht!), het was ongelooflijk. Maar de complexiteit en fragiliteit van het concept deed het vaak de das als het op betrouwbaarheid aankwam.
Zo'n 4-matic is trager, staat hoger op z'n poten (én is niet te verlagen), en de keren dat je 4x4 gebruikt op een E55 AMG, kan je volgens mij op minder dan één hand tellen.
Comment