Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts




  • The exceptional qualities of this compact sports sedan, which will arrive in the showrooms in spring 2001, are reflected in its impressive technical credentials: equipped with a compressor-type supercharger, the 3.2-liter V6 engine generates 260 kW/354 hp while its remarkable maximum torque of 450 newton meters outclasses every other series production car in this segment, demonstrating, once again, that Mercedes-AMG GmbH is second to none when it comes to developing outstanding high-performance automobiles.

    The maximum torque of 450 newton meters which is achieved at 4400 rpm clearly sets the new V6 supercharged engine apart from all current competitors in the medium sports segment. But the peak torque is only part of the story: the torque band of the supercharged six-cylinder engine is equally impressive. Over 400 newton meters of torque are available at just 2300 rpm and remain on tap right up to the rated speed of 6100 rpm, giving the car truly outstanding dynamic potential. The C 32 AMG accelerates to 100 km/h in just 5.2 seconds and has a maximum speed of 250 km/h (electronically limited).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Owke! Je hebt wel gelijk wat de lengte betreft.

      Zoek anders 't verschil op van gewicht tussen 'n C32K en een C55, dan weten we al meteen genoeg.

      Heb ik gedaan. Wegen 'zogezegd' identiek evenveel.


      (op de kg... )


      w8, ga enkele andere bronnen raadplegen..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Sorry. CLK 63 AMG > C 32 K AMG


        Ja duuuh...


        Maar een C32 kost momenteel wel geen drol meer.

        Comment


        • Ah, dan is de C32K in 't voordeel door z'n iets betere gewichtsverdeling, zoals je al zei (tenzij wanneer de afstelling van de 55 beter is). Maar 'k had 't dus toch qua "soort gedachte" juist, ik meende me te herinneren dat de 5,5-liter V8 lichter was, maar 'ie is gewoon "niet zwaarder".

          Thanks!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Ja duuuh...


            Maar een C32 kost momenteel wel geen drol meer.
            Ik zou ook met geen drol willen rijden.

            C32 = geen drol

            Ik zou ook met C32 willen rijden.


            Damn, Benz logic = simple.

            Comment


            • Wat trekt een C32 qua Vmax in geval van onbegrensdheid?

              Comment


              • SLK 32 AMG

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Ah, dan is de C32K in 't voordeel door z'n iets betere gewichtsverdeling, zoals je al zei (tenzij wanneer de afstelling van de 55 beter is). Maar 'k had 't dus toch qua "soort gedachte" juist, ik meende me te herinneren dat de 5,5-liter V8 lichter was, maar 'ie is gewoon "niet zwaarder".

                  Thanks!


                  hmm... ik vind nogal uiteenlopende waarden, als ik zo even rondzoek...

                  Sedan: lees ik zowel 1535 als 1635kg opgegeven gewicht

                  T-modell: 1695kg opgegeven tot 1755kg gemeten.
                  (ok, weet ook wel dat een testwagen meestal zwaarder is dan opgegeven...)


                  Dit voor zowel C32 als C55...






                  feit is wel...

                  C 32 AMG Limousine: 0 - 1000 m in 24.3 s / 0 - 100 km/h in 5.2 s
                  C 55 AMG Limousine: 0 - 1000 m in 24.0 s / 0 - 100 km/h in 5.2 s

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Ik zou ook met geen drol willen rijden.

                    C32 = geen drol

                    Ik zou ook met C32 willen rijden.


                    Damn, Benz logic = simple.

                    Mja, waarom niet hé. Real AMG-stuff + betaalbaar (ook qua taksen e.d.).
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Wat trekt een C32 qua Vmax in geval van onbegrensdheid?


                      Oorspronkelijk geplaatst door Additional info from an article from German car magazine "[URL="http://www.motor-presse-online.de/Zeitschriften/ams/index.htm"
                      Auto Motor und Sport[/URL]", issue 16/2000 written by Thomas Fischer ]The unlimited top speed is 284km/h ((176mph)).


                      Niet superslecht...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                        Mja, waarom niet hé. Real AMG-stuff + betaalbaar (ook qua taksen e.d.).


                        én veel harder tunebaar dan zo een atmo 55.


                        Chip en andere kompressor en andere headers =~= 500+ or so horsies.

                        Comment


                        • 284 km/h? Impressionant, zelfs

                          Comment


                          • Op die 55 kan je ook een kompressor gooien he.

                            600 horsies

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              én veel harder tunebaar dan zo een atmo 55.


                              Chip en andere kompressor en andere headers =~= 500+ or so horsies.
                              Baneet, ze smijten de kompressors voor op atmo AMG V8-motoren naar uwe kop bij Väth en Carlsson en zo. Alles is tunebaar.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Op die 55 kan je ook een kompressor gooien he.

                                600 horsies

                                Ja maar dat kost meer.

                                Kompressor inruilen/tunen is een pak goedkoper dan een kompressor/intercooler/etc ombouw hoor.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Ja maar dat kost meer.

                                  Kompressor inruilen/tunen is een pak goedkoper dan een kompressor/intercooler/etc ombouw hoor.
                                  V8 > V6

                                  altijd!

                                  Zelfs in de RS4.

                                  Comment


                                  • ll kan atmo-v8 legaal tunen want het is ne zwitser ?

                                    Comment


                                    • Pfff...

                                      bwoa... In RS4 vind ik dat niet.

                                      V6 BITURBO =

                                      En als je dat deftig aanpakt, kan je daar een VERDOMMMMDD vet geluid uitkrijgen.


                                      In de C... ja... mss wel inderdaad... Ben alleen zo gek van die C32 omdat dat machtige bang for buck is...

                                      Comment


                                      • Jaja ik weet wel, zo'n B5 RS4 is über, maar ... zelfs met al die rauwe power en die fantatische sound ... ik vind 'n atmo V8 met de grunt van de B7 eigenlijk leuker ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          V8 > V6

                                          altijd!

                                          Zelfs in de RS4.

                                          Jij was duidelijk niet op de Audi-meeting

                                          Comment

                                          Working...
                                          X