Voor de dieselhaters onder ons
AMG wil binnen drie jaar weer een auto met dieselmotor uitbrengen.
AMG-baas Volker Mornhinweg heeft in de Britse autopers aangekondigd dat er binnen drie jaar weer een diesel AMG komt. De laatste van die soort is de C30 CDI AMG, die in 2004 uit de prijslijsten verdween.
De nieuwe AMG diesel wordt van een geheel andere orde. Mornhinweg verklaart dat de auto de beroemde Hammer uit 1986 moet doen herleven. Dat was een benzinegestookte W124 die door AMG werd voorzien van een 6,0-liter V8 met 360 pk. De tuner was er op slag mee beroemd.
De nieuwe diesel wordt geen grote auto zoals de CL- of S-klasse. AMG wil een kleinere, lichtere en efficiëntere auto. Waarschijnlijk hebben ze hun oog laten vallen op een C- of wellicht de nieuwe E-klasse.
Na de komst van dit huzarenstukje gaat AMG meerdere modellen met dieselmotor maken. Dat ook de E-klasse daarvoor in aanmerking komt, is al zeker.
Bron
AMG wil binnen drie jaar weer een auto met dieselmotor uitbrengen.
AMG-baas Volker Mornhinweg heeft in de Britse autopers aangekondigd dat er binnen drie jaar weer een diesel AMG komt. De laatste van die soort is de C30 CDI AMG, die in 2004 uit de prijslijsten verdween.
De nieuwe AMG diesel wordt van een geheel andere orde. Mornhinweg verklaart dat de auto de beroemde Hammer uit 1986 moet doen herleven. Dat was een benzinegestookte W124 die door AMG werd voorzien van een 6,0-liter V8 met 360 pk. De tuner was er op slag mee beroemd.
De nieuwe diesel wordt geen grote auto zoals de CL- of S-klasse. AMG wil een kleinere, lichtere en efficiëntere auto. Waarschijnlijk hebben ze hun oog laten vallen op een C- of wellicht de nieuwe E-klasse.
Na de komst van dit huzarenstukje gaat AMG meerdere modellen met dieselmotor maken. Dat ook de E-klasse daarvoor in aanmerking komt, is al zeker.
Bron
Comment