Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ook bij de performance-afdelingen van fabrikanten wordt het verbruik van motoren een groot issue. Bij Mercedes AMG moet onder meer directe inspuiting de krachtbronnen van de meest krachtige Mercedessen zuiniger maken. En de 6,3 V8 wordt vervangen door een achtcilinder met minder inhoud.
Het Duitse Auto Motor und Sport beweert dat AMG vanaf 2010 alle modellen voorziet van direct ingespoten motoren. Bovendien wordt er start-/stoptechniek geïntroduceerd, zodat stilstaande AMG’s geen CO2 uitstoten. Dat en minder energie gebruikende olie- en waterpompen moet ervoor zorgen dat de CO2-uitstoot van Mercedes AMG-modellen in 2012 met 30 procent afneemt.
Voor de huidige 6,2 V8, aangeduid als 63 AMG, valt in 2012 het doek. Deze zeer breed ingezette motor wordt vervangen door een direct ingespoten V8 met verschillende cilinderinhouden, variërend van 4,6 tot 5,5 liter. Om toch nog zo veel mogelijk vermogen uit de achtpitter te halen, zet AMG in op dubbele turbo’s. Overigens komen er ook atmosferische varianten. De eerste nieuwe AMG die op stapel staat, is de snelle versie van de nieuwe E-klasse. Die komt nog dit jaar, en heeft waarschijnlijk nog de bestaande 6,2 V8.
Die kerel dacht waarschijnlijk: "Beter niks op staan hebben rechts dan iets dat niet 'CDI' is", uiteindelijk toch het enige coole logo dat je op een 'vette Benz' kan hebben.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment