Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Fak

    Comment


    • "This V8 is AMG's first fully developed engine, but when you consider that the company was formed in 1967 as an "engineering office for the design and testing of racing engines" it's amazing it hasn't done one before. The 90-degree V8 is a sand-cast, all-aluminium alloy unit, with closed-deck construction for stiffness and pistons running directly in aluminium bores coated with a twin-wire arc-spray process. It's a short-stroke motor, with Carillo-style con-rods cracked open across the main bearing web and bolted back together around the forged crankshaft so the mating surfaces are infinite and almost self locking, resisting movement in all but one plane. Each piston is more than four inches in diameter, made that way to get the required torque, and to improve the sluggish cylinder charging that might result from such fat bores, the intake ports are vertical so the fuel-air mix just falls into the cylinder.
      The engine weighs only 439lb and follows AMG racing practice, including the single Duplex chain that drives all the camshafts off the nose of the crank. AMG's powertrain director Bernd Ramler reckons his V8 could rev a lot harder than its 7,200rpm red line, but this unit has to last for several hundred thousand miles in the C-class and its other applications, so caution is the order of the day. The extra oil-control ring on the cutaway pistons and hydraulic bucket tappets are there for longevity. Eventually, the unit will be fitted with a couple of turbochargers to boost its power to yet dizzier levels."


      Leuk stukje tekst...

      Comment


      • Vooral dat laatste zinnetje

        Comment


        • Je kan daar dus perfect 100 pk per liter uit puren he, zonder enige vorm van drukvulling of andere cams en dergelijke.

          Dat vind ik zo ziek aan dat blok

          Comment


          • 15-16 seconden naar 200?

            Comment


            • ik vind geen officiële cijfers naar de 200 maar ze zitten allemaal rond de 14-15

              als je dat nog es op z'n volledige vermogen laat zetten.. my god

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                ik vind geen officiële cijfers naar de 200 maar ze zitten allemaal rond de 14-15

                als je dat nog es op z'n volledige vermogen laat zetten.. my god
                Gewoon aan de hand van het filmpje eens gekeken

                En wat is zn volledige vermogen?

                Comment


                • 520-530 pk

                  zoals de SL, S, CL, etc .. exact hetzelfde blok alleen de software is veranderd omwille van marketing (?) redenen.

                  Comment


                  • En 570-580 pk met een fatsoenlijke Spaghetti-uitlaat, iets grotere inlaat en aangepaste motorsturing.

                    Comment


                    • Voeg dit er nog aan toe en je zit tegen de 600 pk

                      En dan twin-turbos

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Voeg dit er nog aan toe en je zit tegen de 600 pk

                        En dan twin-turbos
                        Als je met die dingen gaat beginnen, en dus écht gaat tunen haal je +650pk atmosferisch uit dat blok

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten




                          "1.Hand, Unfallfrei, Scheckheftgepflegt, ---Einmaliges Fahrzeug---, Designo Sonderlackierung Porsche-Macadamiabraun-Metallic, Designo Volllederausstattung Feinnappa schwarz mit Kontrasnähten Sandbeige, AMG-Performance-Package, AMG-Sperrdifferential, COMAND APS mit DVD-Wechsler, Intelligent Light-System mit Bi-Xenon, Parktronic-System, Fahrer und Beifahrersitz el. verstellbar mit Memory, Innen- und Außenspiegel autom. abblendbar, Sidebag im Fond li.+re., Kniebag, Durchlademöglichkeit, Sonnenschutzrollos in den Fondtüren, Pre-Safe, Doppelcupholder, Scheibenwischer mit Regensensor, Komfort-Telefonie, el. Glas-Schiebe-Hebedach, Tempomat incl. Speedtronic, RDK, Außenspiegel el. verstellbar und heranklappbar, Klimatisierungsautomatik Thermotronic, el. Fensterheber, Scheinwerferreinigungsanlage, Abbiegelicht, Zierteile in Edelholz "Vogelaugenahorn", Harman Kardon Logic7 Surroung-Soundsystem, Linguatronic, WD Glas dunkel getönt Heck- und Seitenfenster, Keyless-Go, Easy-Pack Heckklappe, V-max aufhebung."

                          Damn

                          Kost een 90k €
                          echt vet! Waar hebj die gezien?!

                          Comment




                          • Ziekelijk vet. Perfecte velgen, alleen het interieur is niet 100% mijn ding.
                            Dit optisch volledig standaard laten, een valved exhaust erop en misschien nog wat motortuning richting 600 paarden...
                            Nog altijd m'n jonge droom-SL.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                              echt vet! Waar hebj die gezien?!
                              mobile.de

                              Comment


                              • SL 55 AMG Action Video

                                Hi,
                                i wanted to show my video and hear how do think about it!?

                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                regards,
                                tomek.

                                Comment


                                • Comment


                                  • sexy car !

                                    Comment


                                    • whoa das ist ganz geil!!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door RS Evo Bekijk Berichten
                                        'Warum geht er nicht?' Omdat er iemand voor zit, stomme l*l. en dan die belachelijke muziek, wat een stelletje losers. Meer geld dan wat anders.

                                        Comment


                                        • Is dat deze persoon?
                                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                          Comment

                                          Working...
                                          X