Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kan je het ESP op een E63 break volledig uitzetten?

Comment

• Ja.

Maar dan heb je ook geen ABS meer, als je iets doet moet je het meteen tegoei doen

Comment

• aja dus met zo'n geheime code enzo dus..

ok thx!

Comment

• In het nieuwe model zal dat wel mogelijk zijn zeker (bij de C63 kun je ESP toch al volledig afzetten?)
          Zo onozel dat ze een knop zetten met "ESP OFF" en dat het dan nog altijd blijft afremmen
          Ik zou een auto kunnen laten staan voor zoiets, je moet toch vrij kunnen zijn, dan koop je zo'n beest en mag je hem niet zelf temmen.

Comment

• in de nieuwe gen AMGs gaat het volledig uit (aan, sport en uit), maar in feite verandert er niks hoor.. nu heb je ook gewoon 'aan', 'esp off = sport' en 'uit' (met code)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              In het nieuwe model zal dat wel mogelijk zijn zeker (bij de C63 kun je ESP toch al volledig afzetten?)
              Zo onozel dat ze een knop zetten met "ESP OFF" en dat het dan nog altijd blijft afremmen
              Ik zou een auto kunnen laten staan voor zoiets, je moet toch vrij kunnen zijn, dan koop je zo'n beest en mag je hem niet zelf temmen.
              Zelfs op een Porsche Carrera (2/4/S) met ESP OFF (of PSM ) grijpt het systeem in van het ogenblik dat de abs moet ingrijpen op de voorwielen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                in de nieuwe gen AMGs gaat het volledig uit (aan, sport en uit), maar in feite verandert er niks hoor.. nu heb je ook gewoon 'aan', 'esp off = sport' en 'uit' (met code)
                Maar dan heb je nog wel ABS hé. En viel de pedaalbekrachtiging ook niet uit bij engineersmode?

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Zelfs op een Porsche Carrera (2/4/S) met ESP OFF (of PSM ) grijpt het systeem in van het ogenblik dat de abs moet ingrijpen op de voorwielen
                Och
                Ik vind dat echt belachelijk, zeker in zo'n driverscar als een 911. Niks puur meer.

Comment

• ABS heb je allemaal niet nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    ABS heb je allemaal niet nodig
                    In mijn kar heb ik het ook nog niet gemist maar zo'n E63 heeft wel 4 keer meer paardjes he

Comment

Och
                      Ik vind dat echt belachelijk, zeker in zo'n driverscar als een 911. Niks puur meer.
                      Dan moet je een GT3 pakken. Daar kan je dat ding uitzetten en dan is uit = uit (tot je in het decor hangt )

Comment

Maar dan heb je nog wel ABS hé. En viel de pedaalbekrachtiging ook niet uit bij engineersmode?
                        Yup, ik kan je verzekeren dat wanneer je dat ongewild doet en je weet dat niet dat je de hele rit met een ei in je broek rijdt

Comment

• Haha wat gebeurt er dan? Gewoon harder stampen op de pedaal?

Comment

• yup, niet ideaal hoor

Comment

• Jij hebt SBC, Vosje.

Een E63 heeft dat niet meer.

Comment

• True, zou de remkracht dan behouden blijven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                  Yup, ik kan je verzekeren dat wanneer je dat ongewild doet en je weet dat niet dat je de hele rit met een ei in je broek rijdt
                                  Ik weet niet of dit hetzelfde is, maar ik heb al meegemaakt dat ik heel vlot aanzet dat heel de boel opeens blokkeert. De auto was al goed warmgereden en ik wil me ergens tussenschieten en ik geef bijna plankgas en opeens heel de versnellingsbak blokkeert.
                                  Fuck dan heb ik pas met een dikke EI gezeten.

Comment

• Heb ik ook al eens gehad dat hij enorm lang twijfelt, kickdown wanneer je snel een tractor wilt inhalen en ... 2 seconden ofzo compleet niets om dan opeens vooruit te schieten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      True, zou de remkracht dan behouden blijven?

Bij een E63 zal gewoon de bekrachtiging wegvallen. M.a.w. theoretisch zou je nog steeds maximaal kunnen remmen, als je de kracht kan opbrengen op de pedaal.

Met een SBC gaat dat niet. Als dat spul uitvalt kan je slechts een bepaalde (kleine!) vertraging opwekken door een hydraulisch circuitje op de voorremmen. Daarvoor moet je érg hard stampen, en de remkracht is belachelijk laag.
                                      Een SBC heeft geen rembekrachtiger.

Comment

• wat is dan het voordeel van SBC eigenlijk? nu maken ze dat niet meer zeker?

Comment

• SBC was een gigantische flop qua betrouwbaarheid naar't schijnt.

Hier nooit gene last van gehad gelukkig, alleen eens een terugroepactie.
                                          Voor de rest is het soms een beetje een kunstmatig gevoel van remmen, remt soms zachter of harder dan je denkt.

SBC Hold en SBC stop zijn echter zalig

Comment

Working...
                                          X