Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat is SBC?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Wat is SBC?

      Sensotronic Brake Control.


      Brake by wire dus.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        wat is dan het voordeel van SBC eigenlijk? nu maken ze dat niet meer zeker?

        Voordeel is dat dat by wire is hé, dus de control unit kan zelf ingrijpen wanneer nodig. Remmen droogremmen, ESP/BAS/ABS/TCS allemaal in één blok geïntegreerd, Hill hold, etc.


        Hypergoede technologie... maar het moet wel betrouwbaar zijn natuurlijk.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Sensotronic Brake Control.


          Brake by wire dus.
          Mag dat?
          Wat als dat systeem het laat afweten? Handremmen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Mag dat?
            Wat als dat systeem het laat afweten? Handremmen?

            Als dat niet mag zou mercedes het niet gebouwd hebben hé.

            Neen maar inderdaad, de wetgeving stelt nog steeds dat er een continue mechanische (in dit geval hydraulische) verbinding moet zijn tussen de rempedaal en de voorwielen.

            M.a.w. SBC heeft een noodremcircuit op de voorremmen, dat functioneert als een normaal remsysteem, maar dan onbekrachtigd, enkel op de voorwielen, én volledig op het einde van de slag van de rempedaal.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Voordeel is dat dat by wire is hé, dus de control unit kan zelf ingrijpen wanneer nodig. Remmen droogremmen, ESP/BAS/ABS/TCS allemaal in één blok geïntegreerd, Hill hold, etc.


              Hypergoede technologie... maar het moet wel betrouwbaar zijn natuurlijk.

              thx, interessant!

              bij een SLR 'klagen' ze ook over moeilijke doseerbaarheid en pedaalgevoel, heeft die dan nog zo'n SBC zitten?

              Comment


              • Goh dat weet ik niet vanbuiten.

                De R230 SL heeft het allesinds wel (toch de pré-facelift).

                En het voelt ook erg overbekrachtigd aan, vind ik.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  thx, interessant!

                  bij een SLR 'klagen' ze ook over moeilijke doseerbaarheid en pedaalgevoel, heeft die dan nog zo'n SBC zitten?
                  Dat komt vooral door die ceramische remmen dacht ik?

                  Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  En het voelt ook erg overbekrachtigd aan, vind ik.
                  Dat ligt eraan hoe je er mee rijdt, als je bruusk of snel op je rempedaal duwt plak je idd meteen met je smoel tegen het stuur, als je het rustig aan doet daarentegen lijkt het soms dat je te weinig kracht hebt. Het is dus een beetje een kwestie van gewenning ook, denk ik. Personen die voor het eerst met de E hier rijden vinden meestal dat te remmen te hard ingrijpen.
                  Je voelt ook dat je remkracht constant wordt bijgesteld (soms hoor je ook de pomp werken) waardoor je pedaal terug harder wordt en je weer harder kunt remmen.
                  Als je echt plots hard moet remmen (oranje licht, idioot met bmw, kind met fiets,...) dan hebben je banden meestal te weinig grip, vooral in het nat is dat akelig

                  Zo voelt het toch aan in een 211.

                  Comment


                  • Interessant stukje over die SBC. Weeral wat bijgeleerd. Het lijkt goeie technologie, maar zoals veel by wire-dingen is het toch hopen dat de technologie blijft werken, want het alternatief (lees: het 'noodcircuit') suckt blijkbaar wel.

                    Dat over de SLR en de keramische remmen, bedoel je dat als deze nog niet warm zijn, of is het tout court zo dat de SLR niet goed remt? Ooit had ik er ook ergens iets over gelezen, maar weet niet meer de oorzaak van de slechte remkracht/-dosering/-whatever.

                    Comment


                    • Ik denk ook dat het probleem van de SLR eerder bij de Keramische remmen ligt, want bij de raceversie zijn het ouderwetse stalen remmen en die zijn beter te doseren.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                        Dat over de SLR en de keramische remmen, bedoel je dat als deze nog niet warm zijn, of is het tout court zo dat de SLR niet goed remt? Ooit had ik er ook ergens iets over gelezen, maar weet niet meer de oorzaak van de slechte remkracht/-dosering/-whatever.
                        Dat ding remt énorm goed, maar het is alleen naar het schijnt moeilijk te doseren.

                        Comment


                        • Sobere familiebreak


                          Lille 12.04.09

                          Comment


                          • Comment


                            • Mercedes-Benz CLK DTM AMG

                              Afgelopen vrijdag gezien bij de VLN training op het F1 circuit van de Nordschleife.

                              Last edited by ; 19/04/2009, 15:28.

                              Comment


                              • CLK DTM AMG

                                Godver

                                Comment


                                • Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series

                                  Nog eentje om het af te leren.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    Ni te doen...

                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    Klinkt veel mooier dan onze M3.

                                    Ik moet zeggen dat onze M3 ook mooi pruttelt als de motor koud is. Eénmaal de motor effe stationair heeft gedraaid hoor je bepaalde kleppen in de uitlaat opengaan is dat mooie gepruttel weg. Echt spijtig...
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Klinkt veel mooier dan onze M3.

                                      Ik moet zeggen dat onze M3 ook mooi pruttelt als de motor koud is. Eénmaal de motor effe stationair heeft gedraaid hoor je bepaalde kleppen in de uitlaat opengaan is dat mooie gepruttel weg. Echt spijtig...
                                      M3 heeft geen kleppen zitten hoor
                                      (dacht dit eerst ook, maar blijkbaar heeft 'ie er geen zitten.. 335i wel.. raar)

                                      Elke auto loopt bij koudstart eventjes ietsje rijker om de katalysatoren te laten opwarmen. Erna zakt 'ie gewoon naar normaal stationair toerental. Daarom inderdaad dat koude start zo zalig klinkt

                                      Qua uitlaatsound hebben ze het bij M GmbH nog niet echt begrepen.. bij AMG duidelijk wél.

                                      Steek zo'n Eisenmann/Supersprint/Milltek en problem solved

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        Qua uitlaatsound hebben ze het bij M GmbH nog niet echt begrepen.. bij AMG duidelijk wél.
                                        Mwa, dat is omdat wij van die Amerikaanse uneven beat houden. Ik ben er zeker van dat het geluid van M's bij sommige in de smaak zal vallen
                                        (zelf snap ik dat niet, maar ik snap ook niet hoe iemand een hard on kan krijgen van het geluid van een ferrari, dusja )

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                          Mwa, dat is omdat wij van die Amerikaanse uneven beat houden. Ik ben er zeker van dat het geluid van M's bij sommige in de smaak zal vallen
                                          (zelf snap ik dat niet, maar ik snap ook niet hoe iemand een hard on kan krijgen van het geluid van een ferrari, dusja )
                                          Mjah... uitlaatsound van een M is bijna altijd zo 'flets' en zonder bass.

                                          En ook gewoon veel te stil Een E39 M5 hoor je bvb écht niet met de standaard uitlaat.

                                          Belachelijk is het

                                          C63 klinkt beetje zoals een Mustang Cobra, maar dan verfijnder. I love it.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X