Wat is SBC?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AMG Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWat is SBC?
Sensotronic Brake Control.
Brake by wire dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenwat is dan het voordeel van SBC eigenlijk? nu maken ze dat niet meer zeker?
Voordeel is dat dat by wire is hé, dus de control unit kan zelf ingrijpen wanneer nodig. Remmen droogremmen, ESP/BAS/ABS/TCS allemaal in één blok geïntegreerd, Hill hold, etc.
Hypergoede technologie... maar het moet wel betrouwbaar zijn natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenSensotronic Brake Control.
Brake by wire dus.
Wat als dat systeem het laat afweten? Handremmen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenMag dat?
Wat als dat systeem het laat afweten? Handremmen?
Als dat niet mag zou mercedes het niet gebouwd hebben hé.
Neen maar inderdaad, de wetgeving stelt nog steeds dat er een continue mechanische (in dit geval hydraulische) verbinding moet zijn tussen de rempedaal en de voorwielen.
M.a.w. SBC heeft een noodremcircuit op de voorremmen, dat functioneert als een normaal remsysteem, maar dan onbekrachtigd, enkel op de voorwielen, én volledig op het einde van de slag van de rempedaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenVoordeel is dat dat by wire is hé, dus de control unit kan zelf ingrijpen wanneer nodig. Remmen droogremmen, ESP/BAS/ABS/TCS allemaal in één blok geïntegreerd, Hill hold, etc.
Hypergoede technologie... maar het moet wel betrouwbaar zijn natuurlijk.
thx, interessant!
bij een SLR 'klagen' ze ook over moeilijke doseerbaarheid en pedaalgevoel, heeft die dan nog zo'n SBC zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenthx, interessant!
bij een SLR 'klagen' ze ook over moeilijke doseerbaarheid en pedaalgevoel, heeft die dan nog zo'n SBC zitten?
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEn het voelt ook erg overbekrachtigd aan, vind ik.
Je voelt ook dat je remkracht constant wordt bijgesteld (soms hoor je ook de pomp werken) waardoor je pedaal terug harder wordt en je weer harder kunt remmen.
Als je echt plots hard moet remmen (oranje licht, idioot met bmw, kind met fiets,...) dan hebben je banden meestal te weinig grip, vooral in het nat is dat akelig
Zo voelt het toch aan in een 211.
Comment
-
Interessant stukje over die SBC. Weeral wat bijgeleerd. Het lijkt goeie technologie, maar zoals veel by wire-dingen is het toch hopen dat de technologie blijft werken, want het alternatief (lees: het 'noodcircuit') suckt blijkbaar wel.
Dat over de SLR en de keramische remmen, bedoel je dat als deze nog niet warm zijn, of is het tout court zo dat de SLR niet goed remt? Ooit had ik er ook ergens iets over gelezen, maar weet niet meer de oorzaak van de slechte remkracht/-dosering/-whatever.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenDat over de SLR en de keramische remmen, bedoel je dat als deze nog niet warm zijn, of is het tout court zo dat de SLR niet goed remt? Ooit had ik er ook ergens iets over gelezen, maar weet niet meer de oorzaak van de slechte remkracht/-dosering/-whatever.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
Ik moet zeggen dat onze M3 ook mooi pruttelt als de motor koud is. Eénmaal de motor effe stationair heeft gedraaid hoor je bepaalde kleppen in de uitlaat opengaan is dat mooie gepruttel weg. Echt spijtig...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenKlinkt veel mooier dan onze M3.
Ik moet zeggen dat onze M3 ook mooi pruttelt als de motor koud is. Eénmaal de motor effe stationair heeft gedraaid hoor je bepaalde kleppen in de uitlaat opengaan is dat mooie gepruttel weg. Echt spijtig...
(dacht dit eerst ook, maar blijkbaar heeft 'ie er geen zitten.. 335i wel.. raar)
Elke auto loopt bij koudstart eventjes ietsje rijker om de katalysatoren te laten opwarmen. Erna zakt 'ie gewoon naar normaal stationair toerental. Daarom inderdaad dat koude start zo zalig klinkt
Qua uitlaatsound hebben ze het bij M GmbH nog niet echt begrepen.. bij AMG duidelijk wél.
Steek zo'n Eisenmann/Supersprint/Milltek en problem solved
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenQua uitlaatsound hebben ze het bij M GmbH nog niet echt begrepen.. bij AMG duidelijk wél.
(zelf snap ik dat niet, maar ik snap ook niet hoe iemand een hard on kan krijgen van het geluid van een ferrari, dusja )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenMwa, dat is omdat wij van die Amerikaanse uneven beat houden. Ik ben er zeker van dat het geluid van M's bij sommige in de smaak zal vallen
(zelf snap ik dat niet, maar ik snap ook niet hoe iemand een hard on kan krijgen van het geluid van een ferrari, dusja )
En ook gewoon veel te stil Een E39 M5 hoor je bvb écht niet met de standaard uitlaat.
Belachelijk is het
C63 klinkt beetje zoals een Mustang Cobra, maar dan verfijnder. I love it.
Comment
Comment