Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Advertentie van een Hongaar die z'n SL 73 wegdoet voor iets van een 85k (of toch iets in die grootte-orde) sprak van een 80-tal exemplaren?
Of zouden er 25 SL 73 zijn en in totaal een 80-tal karren met die motor? (waarin lag die nog?)
Ik ben altijd uitgegaan van 25 exemplaren. Ik heb eens met een eigenaar van zo'n SL73 staan babbelen aan de Ring (AMG-meeting) en hij zei me dat er maar 25 van gebouwd waren. Hij had het exemplaar van Hans-Werner Aufrecht himself gekocht.
AMG heeft die motoren in niet veel karren gelegd, via andere kanalen (tuners is die wel in veel Mercedessen terecht gekomen). Bij mijn weten alleen in deze SL73, de Pagani Zonda, and that's it voor zover ik weet.
Brabus dan weer in de W124, de W140 en dat is het zowat denk ik.
Ik wist dat ook niet. Zou daar wel 'es pics van willen zien.
Ik kan er geen artikel over vinden. Enkel een youtube filmpje, maar dat lijkt me gewoon een SL73 AMG te zijn...
Aan de andere kant, je krijgt dus wel zoekresultaten voor zo'n SL70 en is opgenomen in sommige onderdeellijsten.
Raar.
The SL60 AMG was the most numerous of these rare cars. Sold from 1993 to 1998, it used a 6.0 litre V8 engine producing 381 PS (376 hp/280 kW) at 5500 rpm[4]. AMG claimed a 0-62 mph (100 km/h) speed of 5.6 seconds. Its top speed was limited to 250 km/h (155 mph), but with the limiter removed, it was capable of approximately 185 mph (298 km/h). AMG later unofficially conceded that 0-60 mph was more like 5.0 seconds and the engine produced between 405-410 bhp.[citation needed]
Extreemely rare was the SL73 AMG, sold through Mercedes-AMG in 1995, and offering the most powerful V12 engine ever put into an SL up to that time. After a brief hiatus, the SL73 was offered again from 1998 to 2001. The same 7.3 L V12 was later used by Pagani in the Zonda.
Even rarer is the SL70 AMG. Presumably for those with pockets deep enough to finance the extensive changes wrought by AMG to the M120 V12, stopping at 7.0 litres was penny-pinching when for just a little more they could have 7.3.
The SL55 AMG was sold in the R129 bodystyle from 1998 to 2001 in limited numbers (5.4L V8, 354 PS (349 hp/260 kW) at 5500 rpm). It was the predecessor of the production R230 SL55 AMG sold later, albeit was normally aspirated in the R129 and not supercharged as in its R230 successor.
Comment