Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Als je de 600 neemt heb je de V12... Veel te lomp in de neus, en het geluid van de V8 is mooier...
    Je gaat me toch niet zeggen dat zo een Brabus Rocket slecht klinkt...
    Zelfs de Volkswagen Continental GT vind ik goed klinken

    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    En moderne diesel DIENT om te chippen...
    Er is altijd nog wel een zwaarder model diesel ook...

    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Gade wa mercs beginne beledigen ofwa...
    Neen, enkel diesel-AMG's

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
      Hoe dan ook, de C30 CDI is al geruime tijd niet meer in productie, dus wat maakt het uit. Zelfs op de occasiemarkt vind je dit absoluut niet veel

      De 30 CDI is nog niet uit productie...

      Comment


      • De 30 CDI AMG ?

        Wie wil dat ding dan nog, nu de 320 CDI al in de C-klasse verkrijgbaar is?

        'Ie staat trouwens al een eind niet meer in de prijslijsten, noch in de Belgische, noch in de Duitse. Kleinserie, dan? Vreemd ...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Je gaat me toch niet zeggen dat zo een Brabus Rocket slecht klinkt...
          Ik heb dat nooit gezegd... integendeel... En ik heb ook nog nooit beweerd dat een V12 'slecht' klinkt...
          Ik vind gewoon dat in dit geval (de SL dus) de V8 kompressor toffer klinkt als de V12. Dit is persoonlijke smaak denk ik nog steeds...


          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Er is altijd nog wel een zwaarder model diesel ook...
          Ook de MB 420CDI, VAG V10TDI, etc etc dienen om gechipt te worden...


          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Neen, enkel diesel-AMG's
          Dat zou net de diesel zijn waarvoor je het meeste respect zou moeten hebben. Met absoluut 'geen' ervaring beginnen aan een dieseltje te 'ontwikkelen', daar moet je ballen voor hebben. En imo hebben ze het klusje verdomd goed geklaart. Betrouwbaarheid is ongewijzigd tov het orig. blok, maar ze puren er wel 61pk en 140Nm meer uit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            De 30 CDI AMG ?

            Wie wil dat ding dan nog, nu de 320 CDI al in de C-klasse verkrijgbaar is?

            'Ie staat trouwens al een eind niet meer in de prijslijsten, noch in de Belgische, noch in de Duitse. Kleinserie, dan? Vreemd ...
            Inderdaad, nu ik er meer over opzoek (autoweek.nl zegt anders), is 'ie niet meer te verkrijgen. tot eind 2004 was hij beschikbaar. My bad.

            En mja, in de SC kan je nog steeds de 320CDI niet krijgen. Dat vind ik dan wel een 'fout'...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Betrouwbaarheid is ongewijzigd tov het orig. blok,
              Ik ben bang dat dat niet waar is

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                Ik ben bang dat dat niet waar is
                .....

                Comment


                • Dacht 't al.

                  Mjah, in de Sportcoupé is 'ie niet verkrijgbaar. En langs de andere kant wél. Want AMG Manufaktur bestaat nog steeds... (remember de C 32 K Sportcoupé).

                  (wel een beetje een érg kostelijke oplossing, i know)

                  Maar de markt is superklein voor een C 320 CDI Sportcoupé ... er worden al bijna geen C 230 (2.5 V6) of C 350 (3.5 V6) Sportcoupés gemaakt...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Dacht 't al.

                    Mjah, in de Sportcoupé is 'ie niet verkrijgbaar. En langs de andere kant wél. Want AMG Manufaktur bestaat nog steeds... (remember de C 32 K Sportcoupé).

                    (wel een beetje een érg kostelijke oplossing, i know)

                    Maar de markt is superklein voor een C 320 CDI Sportcoupé ... er worden al bijna geen C 230 (2.5 V6) of C 350 (3.5 V6) Sportcoupés gemaakt...

                    Dat is waar.

                    Ik zou anders wel eens graag een C420 CDI-T zien... Met brabus chipke derin...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      .....
                      Op zoek naar horror stories!

                      Ik ben er in de voorbije surfjaren wel redelijk wat tegengekomen.
                      In welke mate dat representatief is voor de niet-forumgaande C30 CDI eigenaars weet ik natuurlijk niet..

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                        Op zoek naar horror stories!

                        Ik ben er in de voorbije surfjaren wel redelijk wat tegengekomen.
                        In welke mate dat representatief is voor de niet-forumgaande C30 CDI eigenaars weet ik natuurlijk niet..
                        Ok.


                        Ik heb nochthans nog nooit echt zware verhalen gehoord ivm die motor. Ook over algemene gevoeligheden heb ik totnogtoe geen weet van.

                        Comment


                        • Hoor eens deze V8
                          http://video.google.com/videoplay?docid=-6846999527414850067&q=AMG

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            En imo hebben ze het klusje verdomd goed geklaart. Betrouwbaarheid is ongewijzigd tov het orig. blok, maar ze puren er wel 61pk en 140Nm meer uit.
                            Ik hoop dat je 't niet over de 30 CDI AMG hebt? Bij vele AMG-kenners en -verzamelaars "de zwarte bladzijde in de AMG geschiedenis" genoemd?

                            Ik heb 'm zelf ook gereden, en die motor was géénszins een parel. Ja, veel kracht. Maar hoé? off-on-off op een manier waar zelfs een gechipte Golf IV 1.9 TDI 150 beschaamd over zou zijn (en die AMG heeft dan nog een automatic die dat wat afvlakt), ronduit lelijke motorsound, en hoogst dubieuze betrouwbaarheid. Het aantal C 30 CDI dat al na enkele 10k km 'n nieuwe motor van doen had, is héél erg hoog. De laatste keer dat 'k met 'n familielid (AMG-enthousiast en -eigenaar) mee was op 'n clubtreffen, was er een heerschap die beweerde 't te weten (hij werkte voor DC, dus ik denk wel dat 'ie toch iéts wist) en dat men in Duitsland meer dan de helft van de 30 CDI AMG met onregelmatigheden aan de motor ongeplande garagebezoeken hebben moeten doen. Het aantal motorwissels onder garantie zou trouwens de wáre reden zijn, waarom AMG het ding uit de etalage heeft gehaald, en dus niet (alleen) 't feit dat 'ie niet meer aan de nieuwe milieunormen aan te passen was.

                            Bon, die kerel stapte na z'n verhaaltje wel mooi in z'n W210 E 55 AMG, en is ook een notoir benzine-AMG-fanaat, dus misschien is z'n verhaal gekleurd door 't feit dat 'ie zelf niks van die "AMG tractor" moest weten ... maar toch.

                            Ik hoorde trouwens ook uit andere richtingen al een hoge mate van onbetrouwbaarheid blijken van die C 30 CDI AMG.

                            En dan hebben we nog over z'n slechte afstelling gesproken. Zoals gezegd dat verschrikkelijke off-on-off karakter, z'n erg luide en lelijke rauwe klank, 't feit dat 'ie bij deellast vaak nukkig en schokkend reageert (de motor met het best voelbare bonanza-effect, volgens SportAuto). Ook z'n versnellingsbak is qua software helemaal niet coherent afgesteld, en verrast continu met vreemde schakelbewegingen.
                            Het lijkt alsof alles aan die auto wat niet tot 't aandrijftechnisch geheel behoort, wil doen uitschijnen dat je 'n soepel, lineaire, vette en volle V8 in 't vooronder hebt (iets wat de naam "AMG" wel doet vermoeden), maar dan komt plotseling een ouwe, opgepepte, deels over- en deels underengineered 5-pitter diesel op de proppen.

                            Ik ken één persoon die er tevreden van is, maar die rijdt met dat ding alsof 't een 200 CDI is, komt zelden boven de 2.500 tpm uit (het toerental waar je een klap op je nek krijgt, bij volgas), tenzij af en toe 'es op een opritje autostrade.



                            Om 'es een vergelijk te maken : een BMW E46 330d was minder krachtig, een héél stuk goedkoper, had ook 'n 3-liter ... en was in alle opzichten de betere auto. Lineair van karakter, dus voorspelbaar en beheersbaar, fun om te rijden en (indien met automaat) gekoppeld aan een correct afgestemde automatische versnellingsbak.



                            Ik ben een AMG-fanaat, en ik heb er al een pak gereden ook ... maar over die C 30 CDI AMG ben ik niét te spreken...

                            Comment


                            • Spijtig dat het geluid door het filmpje zo vervormd is...
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Ik heb nochthans nog nooit echt zware verhalen gehoord ivm die motor.
                                Een pak Duitse AMG-klanten hebben hun onbetrouwbare AMG-tractor zelfs aan fenomenale terugnameprijs mogen teruggeven, en kregen er nog 'es een extra korting op 'n andere Merc of AMG bovenop.

                                AMG & Mercedes hebben kosten noch moeite gespaard om het schaamrood op hun wangen omtrent die motor te verbergen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Idem hier!!!
                                  make that three
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

                                  Comment


                                  • hehe mooie write-up... I stand corrected dan.

                                    Damn, en ik ben al een jaartje aan het zoeken naar een toffe tweedehandse 30 voor m'n pa... blijkbaar nogal een geluk da die gene c-klasse wilt...


                                    Maar weet je ook wat dan precies de fouten zijn aan de motor? Bonanza-effect en het feit dat er zoveel ruilmotoren werden gestoken is geen oorzaak eh. En wat bedoel je met 'slechte afstelling'? Softwarematig dan?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten

                                      hier een onboard filmpje op een tamelijk nat circuit

                                      On-board lap with official Formula 1 Safety Car at wet Rotterdam city track


                                      wat een beest, eigenlijk
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

                                      Comment


                                      • stomme hollanders

                                        en du AMG CLK die un volleeeeeedig setje achturrrrbandun oprrrrookt
                                        Christijan Albers in last year's F1 safety car, a Mercedes SLK AMG, with Jan Peter Balkenende as a passenger burns some rubber at Bavaria City Racing
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                          hier een onboard filmpje op een tamelijk nat circuit

                                          On-board lap with official Formula 1 Safety Car at wet Rotterdam city track


                                          wat een beest, eigenlijk

                                          Het schakelgedrag van die 7G 'klinkt' zo ubervet...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X