Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
    hier een onboard filmpje op een tamelijk nat circuit

    On-board lap with official Formula 1 Safety Car at wet Rotterdam city track


    wat een beest, eigenlijk
    Zo'n Safety Car AMG heeft toch geen standaerd uitlaat systeem hé?

    In Goodwood stond ik zo te kijken van het geluid van die SLK 55 SC's dat ik oordeelde "dat kan niet standaard zijn"
    M'n AW-gevolg gaf me ongelijk

    Kan ik na al die maanden toch nog overschot van gelijk krijgen?

    Comment


    • Als je op zoek bent naar een lekker krachtige motor met veel koppel, maar tegelijk niet op zoek bent naar het "sportieve" karakter in een C-Klasse en het bijhorende "fun" rijgedrag zoals met de zware AMG-benzines, dan valt de C30 CDI nog te overwegen. Bij een normale rijstijl is het rijgedrag best wel indrukwekkend, bij eerder sportieve rijstijlen verliest de C30 CDI zijn volwaardig AMG-karakter

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
        Zo'n Safety Car AMG heeft toch geen standaerd uitlaat systeem hé?

        In Goodwood stond ik zo te kijken van het geluid van die SLK 55 SC's dat ik oordeelde "dat kan niet standaard zijn"
        M'n AW-gevolg gaf me ongelijk

        Kan ik na al die maanden toch nog overschot van gelijk krijgen?
        Nope, heel die wagen is verre van standaard AMG

        Comment


        • Als je de DTM-competitiewagens van AMG als standaard neemt, kom je misschien in de buurt :-)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
            Als je de DTM-competitiewagens van AMG als standaard neemt, kom je misschien in de buurt :-)
            Zal zoiets tussenin zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Zal zoiets tussenin zijn.
              wat doen ze met die wagens als ze niet meer nodig zijn??

              verkopen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                wat doen ze met die wagens als ze niet meer nodig zijn??

                verkopen
                1 jaar F1
                1 jaar DTM

                En dan verkopen ze ze soms ja.
                Bij autosalon singen heeft er een tijdje eentje gestaan

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Maar weet je ook wat dan precies de fouten zijn aan de motor? Bonanza-effect en het feit dat er zoveel ruilmotoren werden gestoken is geen oorzaak eh. En wat bedoel je met 'slechte afstelling'? Softwarematig dan?
                  Nogal wat turbo's stuk, en vaak ook temperatuurproblemen.

                  Wat de afstelling betreft : AMG had de motor beter een "zachter" karakter meegegeven, met een trager schakelende automaat, zodat je niet de indruk wil hebben met een sportwagen te rijden. Okay, 't is een vijfpitter en die draaien nooit zo zacht en soepel als een zespitter-in-lijn (of sommige V6'en), maar toch. De turbo is imo oo te inert en te groot om van een degelijke turbodiesel te spreken. Niks ... niks ... niks ... BAAAAAAAAAAAAAAAM!!!! ... en dan valt 'ie al veel te snel weer dood. Dat bedoel ik met dat off/on/off-karakter. De versnellingsbak lijkt soms afgesteld alsof 'ie telkens eentje terug (te snel naar m'n zin, en ik ben voornamelijk BMW-automaten gewoon dus dat zegt genoeg inzake m'n "ervaring" met nerveuze(re) automaten), en dan moet je wachten en gaat 'ie te hoog in toeren, en de motor draait niet graag hoge toeren ('t is geen BMW "3,5d", zoveel is zeker...). En op andere momenten zou je willen dat 'ie niet tot aan 1.200 tpm zakt bij rustig rijgedrag in de agglomeratie, om toch af en toe net ietsje meer respons te kunnen hebben.

                  I didn't like it, at all. Toen al niet, en nu ik gezien heb hoe het wél kan (BMW 3-liter met registerdrukvulling uit x35d), al helemaal niet meer.

                  (maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik nog altijd vind dat een exclusief sportief merk geen diesels hoort te maken, omdat diesels gewoonweg niet zo fijn te rijden vallen als een écht goeie benzine ... en zij die 't anders beweren hebben naar mijn mening niet genoeg ervaring met die laatste)

                  Comment


                  • Thx gTa voor de uitleg.

                    Nouja, dat inerte turbo-gevoel is eigen aan de eerste serie CDI's. Bij onze 320 is het identiek aan wat jij beschreef: niets niets niets... 3000 toeren.. BAM! alles in één keer eruit. De 320 gaat dan wel lekker door naar de 4600 toeren.
                    Nu met de brabus chip is hij een pak vinniger geworden, en heeft hij iets meer kracht in lage (1000-3000) toeren, maar het enorme turbo-gevoel is nu des te meer aanwezig op die 3000 toeren.

                    Kheb ook eens gereden met een S211 320CDI, een DII, dus de 204pk zes-in-lijn. Op papier lijken de DI en DII identiek op elkaar, maar niets is minder waar. Het karakter is gewoon 180° omgekeerd. Onwaarschijnlijk bruut koppel en hard optrekken in lage en midden toerentallen, maar naar max. toerental wou hij al iets minder enthousiast. Sowieso veel vinniger, en daarmee ook sneller.
                    Ik durf zelfs te zeggen dat de 204pk CDI onze 241pk CDI voorbijgaat in een sprintje...

                    Denk dus dat het niet enkel een 'slechte' eigenschap is van de 30 CDI, dat lome, inerte gedrag op lage toeren, en dan plots die kick erin...




                    Zou wel dolgraag eens willen voelen wat die nieuwe DIII V6 kan...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
                      Als je op zoek bent naar een lekker krachtige motor met veel koppel, maar tegelijk niet op zoek bent naar het "sportieve" karakter in een C-Klasse en het bijhorende "fun" rijgedrag zoals met de zware AMG-benzines, dan valt de C30 CDI nog te overwegen. Bij een normale rijstijl is het rijgedrag best wel indrukwekkend, bij eerder sportieve rijstijlen verliest de C30 CDI zijn volwaardig AMG-karakter
                      Ik kan me daar niet volledig in vinden.

                      De 30 CDI AMG is naar mijn mening te bruut voor de burgerlijke C-klasse (laat staan dat die C 30 CDI AMG het semi-sportieve rijgedrag van de C 32 K AMG kon evenaren), qua motorkarakter. De combo "Benz C-klasse" + "weinig aangepaste automaat" + "ongeciviliseerde/rauwe off-on-off-motor" klopt gewoon niet. Vreemde auto, zeker als je je realiseert dat je 'n Benz aan 't rijden bent, en al helemaal een vreemde auto als je je inprent dat dat een AMG zou moeten zijn...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Denk dus dat het niet enkel een 'slechte' eigenschap is van de 30 CDI, dat lome, inerte gedrag op lage toeren, en dan plots die kick erin..
                        Toch wel, want de C 30 CDI AMG schopt drie keer zo hard in je nek dan gelijk welke E 320 CDI. Een VAG 2.0 TDI 140/136 bijvoorbeeld is een vrij onbehouwen rakker met een rudimentair karakter (off/on/off), en je zou kunnen zeggen dat dat inherent is aan die motorenfamilie, maar binnen de familie zitten er buitenbeentjes, zoals die 1/9 TDI 150. Die is gewoon "onrijdbaar". (let op de aanhalingstekens)

                        't Verschil tussen de 30 CDI AMG en de seriebroertjes is groot. Vind ik.

                        Comment


                        • gTa

                          wat is die K toch altijd (kompressor???)

                          is er dan een verschil tussen een E 55 AMG K en E 55 AMG

                          ??

                          Maar alle vorige AMG's waren toch met een kompressor

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                            gTa

                            wat is die K toch altijd (kompressor???)

                            is er dan een verschil tussen een E 55 AMG K en E 55 AMG

                            ??

                            Maar alle vorige AMG's waren toch met een kompressor

                            De W210 E55 heeft de M113 (de 5.4 V8 dus) zonder kompressor. Die heeft 354pk.

                            De W211 heeft dezelfde motor, maar met een kompressor erop. 476pk dus.

                            De huidige C55 AMG heeft de motor van de W211, maar dan zonder kompressor. Die heeft 367pk.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                              gTa

                              wat is die K toch altijd (kompressor???)

                              is er dan een verschil tussen een E 55 AMG K en E 55 AMG

                              ??

                              Maar alle vorige AMG's waren toch met een kompressor
                              De K staat idd voor Kompressor.

                              En nee, niet alle AMG's zijn kompressors...

                              De E55 AMG (W210) had geen drukvoeding, de E55K AMG (W211) uiteraard wel.
                              De CL was er in 55 en 55K AMG, de CLK enkel in 55, ...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Toch wel, want de C 30 CDI AMG schopt drie keer zo hard in je nek dan gelijk welke E 320 CDI. Een VAG 2.0 TDI 140/136 bijvoorbeeld is een vrij onbehouwen rakker met een rudimentair karakter (off/on/off), en je zou kunnen zeggen dat dat inherent is aan die motorenfamilie, maar binnen de familie zitten er buitenbeentjes, zoals die 1/9 TDI 150. Die is gewoon "onrijdbaar". (let op de aanhalingstekens)

                                't Verschil tussen de 30 CDI AMG en de seriebroertjes is groot. Vind ik.

                                Ja, dat de 30 CDI drie keer harder schopt dan de serie 320CDI, geloof ik graag, het zou nogal pover zijn moest die dat niet doen eh. Ik doelde op die 'eigenschap', niet in de mate waarin het gebeurt.

                                Maar als jij vind dat die aangehaalde VAG TDI's al een 'aan-af' (is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je hiermee precies bedoeld) karakter hebben... lijkt het me wel een persoonlijke indruk te lijken. Ik heb dat gevoel dus totaal niet bij die motoren. Ze zijn happig en vinnig, maar daarom niet 'aan-af-aan'...

                                Comment


                                • Mwa, je voelt heel duidelijk de plotse duw van de turbo, en eenmaal voorbij de 3800 toeren ofzo is de duw volledig weg, dat zal 'ie wel bedoelen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                    Mwa, je voelt heel duidelijk de plotse duw van de turbo, en eenmaal voorbij de 3800 toeren ofzo is de duw volledig weg, dat zal 'ie wel bedoelen
                                    Ahja als hij dat bedoeld, kan ik me vinden in z'n uitspraak.

                                    Nouja, het blijven wel turbodiesels natuurlijk.
                                    Zeker de VAG TDI'tjes moeten hun koppel puren uit die drukvoeding, daarom ook dat het zo plots gebeurd, en zo snel gedaan is. Als ze op een TDI ook een twin-turbo set-up installeren zoals op de BMW 35d, zal het ook al een pak soepeler gaan natuurlijk.

                                    De 320CDI kan iet of wat profiteren van de variabele turbo, en dat icm z'n longinhoud en aantal cilinders, kan wel iet of wat soepelheid opleveren.
                                    Heeft de 270CDI/30CDI een variabele turbo? Ja hé?

                                    Comment


                                    • de duw in de rug is ook wel een beetje steeds meer mensen als een teken van rijpezier (sic) beginnen te beschouwen, ik ook zelfs een beetje
                                      (maar ben tegelijk blij met een beschaafdere benzine)
                                      het is een karakterkeuze

                                      op de autobaan van de ene naar de andere voorligger wippen, doen veel mensen graag met hin direct ingespoten diesel

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        de duw in de rug is ook wel een beetje steeds meer mensen als een teken van rijpezier (sic) beginnen te beschouwen, ik ook zelfs een beetje
                                        (maar ben tegelijk blij met een beschaafdere benzine)
                                        het is een karakterkeuze
                                        Inderdaad. Eerlijk gezegd hou ik van turbo-gat. Het geeft tenminste nog wat sensatie in't autorijden.
                                        Zo'n hyper-lineair trekkende motor is mss 'gemakkelijk' en comfortabel voor de schakelluie personen, maar is eigelijk niet echt iets voor mij.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          de duw in de rug is ook wel een beetje steeds meer mensen als een teken van rijpezier (sic) beginnen te beschouwen, ik ook zelfs een beetje
                                          (maar ben tegelijk blij met een beschaafdere benzine)
                                          het is een karakterkeuze

                                          op de autobaan van de ene naar de andere voorligger wippen, doen veel mensen graag met hin direct ingespoten diesel
                                          't komt op hetzelfde neer : het maximum uit een motor halen, en als je daar met een diesel tot net onder koppelpiek kan duiken, en bij een benzine juist in hoge toeren ... dan blijft er enkel over wat je zelf als leuk ervaart.

                                          Overgens bestaat er ook zoiets als benzineturbos ... hmm, zalig.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X