Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ff hier zetten;

    En als laatste een SLK 55 AMG.

    Van een klinisch bioloog van het ziekenhuis in Izegem.

    Oké, die 200's zijn mss vrouwe- of janettenbakken, maar dat...

    Moet rijden als een kart denk ik zo.

    M'n vader vroeg zo hoeveel kost dat nu, ik zo bijna een S6 en ie geloofde mij weer niet...

    Ie dacht een 2 miljoen en een half.

    Zo'n bakje + een aantal opties zit je al tegen de 80.000€ (basisprijs 75.000€).

    Oké, dat is wel veel geld voor aan wagen dat je bij wijze van spreken nog geen zak patatten kan in vervoeren...

    Maar aan de andere klop je er wel de basis 911 mee die nog een pak meer kost.

    Thought choise...

    Anyway, vlug een kleine fotoshoot gehouden;





    Geperforeerde remschijven...

    (Optie?)


    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

    Comment







    • Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

      Comment







      • Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

        Comment




        • Die GPS knopjes...

          Het is lijk speelgoed...





          Als Jeremy Clarkson er zelfs één heeft, het moet dan wel goed zijn zeker...

          Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten

            Geperforeerde remschijven...

            (Optie?)






            Spillies...

            Comment


            • Toch een normale vraag om als Audi-liefhebber te stellen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten



                Spillies...


                Antwoord dan toch gewoon.

                Waarom zouden ze niet geperforeerd zijn, er zitten toch gaatjes in?

                Of is dat gewoon voor de show?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                Toch een normale vraag om als Audi-liefhebber te stellen
                Ik ben mss 'Audiliefhebber', maar ik sta altijd open voor andere merken!


                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                Comment


                • Ik bedoelde maar dat ik het niet goed versta dat Audi niet zo snel geperforeerde schijven steekt op de meer performante modellen in hun gamma.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                    Geperforeerde remschijven...

                    (Optie?)
                    Standaard op AMG's.

                    Tegenwoordig heeft zelfs eendert welke C met het 'sportpakket' geperforeerde schijven vooraan.




                    Trouwens,

                    M'n vader heeft me weer jaloers gemaakt zaterdag . Er kwam een bevriende klant op de firma met een SL65AMG!
                    Terwijl die persoon rond ging kijken in de toonzaal mocht m'n vader samen met m'n oudste broer de SL is gaan testrijden... Naar wat ik gehoord heb moet dat dus echt iets FENOMENAAL zijn!! Ze waren vooral overtuigd van de ophanging, verkeersdrempels tegen wat hogere snelheid, niets raakt en je voelt amper dat je over een bult gereden bent! Dat zou ik niet bepaald verwachten van een AMG!
                    En om over de power nog maar te zwijgen.

                    2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                    2012-...
                    '07 BMW 118d

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                      Standaard op AMG's.

                      Tegenwoordig heeft zelfs eendert welke C met het 'sportpakket' geperforeerde schijven vooraan.
                      Ah...

                      Domme vraag dus van me, ik had er echt totaal geen gedacht van.

                      Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                        ff hier zetten;

                        En als laatste een SLK 55 AMG.

                        Van een klinisch bioloog van het ziekenhuis in Izegem.

                        Oké, die 200's zijn mss vrouwe- of janettenbakken, maar dat...

                        Moet rijden als een kart denk ik zo.

                        M'n vader vroeg zo hoeveel kost dat nu, ik zo bijna een S6 en ie geloofde mij weer niet...

                        Ie dacht een 2 miljoen en een half.

                        Zo'n bakje + een aantal opties zit je al tegen de 80.000€ (basisprijs 75.000€).

                        Oké, dat is wel veel geld voor aan wagen dat je bij wijze van spreken nog geen zak patatten kan in vervoeren...

                        Maar aan de andere klop je er wel de basis 911 mee die nog een pak meer kost.

                        Thought choise...

                        Anyway, vlug een kleine fotoshoot gehouden;





                        Geperforeerde remschijven...

                        (Optie?)
                        Wreed schone auto maar op circuit weinig waard tov een Cayman S en Z4M
                        ik ga is een poll maken

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          ik ga is een poll maken
                          Doen!

                          Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten


                            Antwoord dan toch gewoon.

                            Waarom zouden ze niet geperforeerd zijn, er zitten toch gaatjes in?

                            Of is dat gewoon voor de show?


                            Het is allesinds zo dat de S6 een uitzondering is, met z'n geventileerde remschijven. Zeker met dat gewicht en zulk vermogen.
                            Op 90% van alle 'high performance cars' staan geperforeerde schijven.

                            Op zich heeft een geperforeerde schijf niet zo heel veel voordelen tov een geventileerde. Ze slijten sneller (barstjes rond de gaten), en ze vreten remblokjes ook aanzienlijk sneller. Zelfs de warmte-afvoer is in vele gevallen minstens even 'gebrekkig' als een geventileerde versie.
                            Een aanzienlijk voordeel van geperforeerde schijven is dat ze het gas dat ontstaat bij 'kokende' remblokken tussen de blok en de schijf, gemakkelijker kan afvoeren doorheen de gaatjes. Maar, dit komt meestal slechts voor in extreme omstandigheden (meestal gaat de remvloeistof koken voordat de blokken dat doen, zéker bij high performance auto's). Daarbij komt dat na verloop van tijd de gaatjes vol gaan zitten met remstof, afkomstig van de remblokken, waardoor enerzijds het (bijna) énigste (deftige) voordeel van geperforeerde schijven (afvoeren van dat gas dus) tenietdoet, én anderzijds de warmte-afdracht véél verslechtert.

                            Er zijn grote verschillen in kwaliteit van geperforeerde remschijven. Belangrijke factoren bevinden zich vooral in het productieproces (manier van gieten, harden, koelen, en de temperatuurcycli). AMG zal hieromtrent wel bij 'de betere' mogen worden beschouwd, maar er zijn voldoende exemplaren op de markt die echt 'bucht' zijn...

                            Het zou me in elk geval niet verbazen dat vele merken dit doen 'voor de show'. Het staat iig stoer, en geeft de auto een veel sportievere look, zeker als er redelijk 'open' velgen gemonteerd staan.


                            Persoonlijk vind ik er niet echt veel aan. Ik vind bijvoorbeeld de remschijven van jullie S6 zelfs knapper en 'vetter' dan die van LL's RS6.

                            Comment


                            • Die van de SLK zijn ook nog eens gegroefd

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                Die van de SLK zijn ook nog eens gegroefd


                                Ahja, dat was ik nog vergeten zeggen:

                                Gegroefd is beter dan geperforeerd, over het algemeen. Groeven hebben niet als nadeel dat er barstjes gaan vormen op lange termijn, én zorgen voor een betere (lees: duurzamere) afvoering van remstof.
                                Wél zorgen ze voor een hardere remblokkenslijtage.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Ahja, dat was ik nog vergeten zeggen:

                                  Gegroefd is beter dan geperforeerd, over het algemeen. Groeven hebben niet als nadeel dat er barstjes gaan vormen op lange termijn, én zorgen voor een betere (lees: duurzamere) afvoering van remstof.
                                  Wél zorgen ze voor een hardere remblokkenslijtage.
                                  Heel goede geperforeerde remschijven vertonen ook geen barstjes. Kijk maar naar de ford ()

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                    Heel goede geperforeerde remschijven vertonen ook geen barstjes. Kijk maar naar de ford ()

                                    Die zijn nog te nieuw.


                                    Tzou erg zijn.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Die zijn nog te nieuw.


                                      Tzou erg zijn.


                                      toch al een goei 10k km, en ettelijke rokende km's. Ik had toch erger verwacht

                                      Comment


                                      • trouwens, nieuw of niet nieuw... sommige echte prulgeperforeerderemschijven vertonen al barstjes na enkele keren hard remmen en gezien ik niet eens weet welk merk schijven er nu op liggen, had ik mij in het begin voorbereid op het slechte scenario, dat dat hier dus ook het geval zou zijn

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Ahja, dat was ik nog vergeten zeggen:

                                          Gegroefd is beter dan geperforeerd, over het algemeen. Groeven hebben niet als nadeel dat er barstjes gaan vormen op lange termijn, én zorgen voor een betere (lees: duurzamere) afvoering van remstof.
                                          Wél zorgen ze voor een hardere remblokkenslijtage.
                                          Ook bij slotted discs geldt dezelfde opmerking als bij drilled discs: bij regelmatig zéér warm rijden gaan de meeste toch radiale barstjes vertonen, meestal startend op 't punt waar de groef de schrijfrand bereikt.

                                          Hier massa's extra info.
                                          Last edited by ; 27/08/2007, 20:46.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X