Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    ik blijf erop staren

    zouden jullie de neerklapbaarheid van de achterbank opofferen om er een 90 liter lpi tank achter de achterzetel te plaatsen met een mooie box rondgebouwd?
    Noooit!

    Comment


    • Ik heb nooit zo graag een volle tank naft met eigen geld gevuld als die B10 V8 touring die we 'n hele tijd geleden 'es een ganse dag hebben mogen test0n.

      Maar ... ik zou ook voor LPI zwichten. 't Prijsverschil (als je wat kilometers doet) is te groot.

      Ringtank, inderdaad. Of ... als je wil Tomski : eentje op 't dak, op de dakrails zetten, zo eentje van 260 liter.

      Comment


      • Trouwens, ik zou, bij 'n occasie, nét iets liever voor een V8 gaan dan voor een V8s. Ik heb ze nooit na elkaar getest, maar ik weet wel nog dat de V8 een mooie diepe grom maakte, die nooit "hard" (snerpend) werd. De V8s had dat wel, zowel in de V8s als in de V8 roadster, en dat deed me meer denken aan een ///M-motor, die naar de limiet toe was gepowered. Ik kan er volledig naast zitten, en ik heb geen cijfers of pechstatistieken om 't te staven, maar een 4,6-liter V8 lijkt me een motor die beter bestand is tegen meer kilometers en ouderdom, dan de 4,8-liter V8s.

        Just a thought.

        Comment


        • wat verstookt zo een gewone V8 bij een redelijke normale rijstijl (veel snelweg)

          rekening houdend dat ik zelfs m'n audi op het constructeursgemiddelde kon houden en ik reed echt niet als een slak

          es zien hoeveel km je kan doen met zo een 60 liter ringtank (48 liter gas dus)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Of ... als je wil Tomski : eentje op 't dak, op de dakrails zetten, zo eentje van 260 liter.

            ja, en laten inkleden als een redbull mobiel

            Comment


            • Ik denk dat je toch op 15 liter mag rekenen. Gemiddeld sportieve rijstijl.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Ik denk dat je toch op 15 liter mag rekenen. Gemiddeld sportieve rijstijl.
                hmmm, elke 320km gaan tanken met een ringtank tov alle 480km met een grote tank achter de zetel

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door auto Bekijk Berichten
                  maneen gij

                  Toch geen lpi in een alpina
                  Wat is daar nu zo dom aan?
                  BMW E61 525d LCI '09
                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                  Fiesta Red Edition '16

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Ik heb nooit zo graag een volle tank naft met eigen geld gevuld als die B10 V8 touring die we 'n hele tijd geleden 'es een ganse dag hebben mogen test0n.

                    Maar ... ik zou ook voor LPI zwichten. 't Prijsverschil (als je wat kilometers doet) is te groot.

                    Ringtank, inderdaad. Of ... als je wil Tomski : eentje op 't dak, op de dakrails zetten, zo eentje van 260 liter.
                    Wat is nu eigenlijk het verschil tussen LPG en LPI? Die verkoper gisteren van de 745i zei ook dat het beter was om voor LPI te gaan. Kost zo een installatie meer?
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                      Wat is daar nu zo dom aan?
                      ik snap het ook niet goed

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                        Wat is nu eigenlijk het verschil tussen LPG en LPI? Die verkoper gisteren van de 745i zei ook dat het beter was om voor LPI te gaan. Kost zo een installatie meer?
                        LPI wordt direct ingespoten, met de ouwe LPG installatie zit er nog een collector tussen en dat systeem heeft redelijk veel last van backfires.

                        op BMW motoren wordt altijd LPI aangeraden, kost een klein tikkeltje meer maar achteraf minder miserie mee

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          es zien hoeveel km je kan doen met zo een 60 liter ringtank (48 liter gas dus)
                          In de mijne raakt 60l effectief gas
                          Ik verbruik zo'n 13 à 14l en ga om dus om de 420km tanken...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          LPI wordt direct ingespoten, met de ouwe LPG installatie zit er nog een collector tussen en dat systeem heeft redelijk veel last van backfires.

                          op BMW motoren wordt altijd LPI aangeraden, kost een klein tikkeltje meer maar achteraf minder miserie mee
                          LPI is over het algemeen gezien een beter systeem.
                          Maar een goede LPG-installatie heeft geen last van backfires. Backfires is iets wat vroeger schering en inslag was, maar met de huidige generatie nog maar zelden voorkomt.
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                            In de mijne raakt 60l effectief gas
                            Ik verbruik zo'n 13 à 14l en ga om dus om de 420km tanken...

                            60 liter gas in een 60 liter ringtank???? je mag toch maar 80% vullen? of bestaan er al ringtanks van 75 liter??

                            Comment


                            • Bon, nieuws van m'n mannetje in Duitsland die voor me die Alpina B3s touring met Lavalina-interieur gaan checken is.
                              • De auto is visueel in schitterende staat, zowel binnen als buiten. Compleet uitgerust, een full option.
                              • De auto was het tentoonstellingsvoertuig van Alpina op de IAA in 2003.
                              • De kar heeft een accident gehad, volgens de (luidens m'n contact een beetje een louche) verkoper zou 't slechts een klein accident zijn geweest waarbij enkel de bumper, de linker voorvleugel, het linker voorlicht en de motorkap zijn vervangen, "geen vitale delen".
                              • Bij grondige inspectie blijkt dat de koetswerknaden links- en rechtsvoor duidelijk verschillen. Een aantal onderdelen in de motor lijken ook vervangen, waaronder beide koplampen (staat 'n datum op), en wat kleinere delen. Ook de velg vooraan links is nieuw, net zoals de band die een andere (recentere) DOT heeft dan de andere banden (2 jaar jonger dan de andere). Er zijn duidelijk sporen van "rechten" te zien in de langsliggers vooraan, en er is spuitnevel te bemerken aan de linker achterdeur en op de rechter voordeur (wat wil zeggen dat de ganse voorkant inclusief de bestuurdersdeur is vervangen). Dus de auto moet 'n harde klap hebben gemaakt.
                              • Bij navraag of de auto op kosten van de koper naar een TÃœV-keuringsstation mocht worden gebracht om te laten controleren, werd dit door de verkoper niet toegestaan. Ook gewoon 'es op de brug zetten bij een naburige BMW-dealer werd niet toegestaan. Een testrit werd toegestaan, maar van zodra m'n contact 'es eventjes "goed" ging slalommen, barstte de verkoper in protest uit en moest 'ie aan de kant : "Zo rijdt men geen auto proef!!".
                              • Toen de verkoper werd gevraagd "waarom enkel export of aan dealers" (zodat 'ie dus geen garantie moet geven), in tegenstelling tot vele andere auto's die bij 'm op z'n domein te koop staan, kwam er geen bevredigend antwoord.
                              Ik heb een aantal berichten ontvangen van andere Duitsers ook, die de auto ook al zijn gaan bekijken, en zij berichten een net gelijkaardige aanpak. De verkoper is duidelijk bang dat er (quasi zeker aanwezige) sporen van een ernstig ongeval aan het licht zullen komen. Niemand heeft de auto al kunnen laten uitmeten/uitlijnen, en 't is dus niet geweten of de auto krom staat ... maar de kans is bestaande.

                              Dat alles is voor mij een duidelijk zaak dat de auto niet zuiver (genoeg) is. Handen af !

                              Comment


                              • Jammer


                                Maar misschien wel de verstandigste keuze

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                  Wat is daar nu zo dom aan?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  ik snap het ook niet goed
                                  dat is zoals een M3 of M5 op LPG

                                  Comment


                                  • Even mezelf quoten
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                    Zo kan in de mijne +- 60l gas en als je een voor een cilindertank gaat van 90l aan max 80% gevuld zit je aan 72l effectief gas dat je erin krijgt...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                    60 liter gas in een 60 liter ringtank???? je mag toch maar 80% vullen? of bestaan er al ringtanks van 75 liter??
                                    Of om op je vraag te antwoorden, ja er bestaan reeds ringtanken van die grootte. De mijne heeft een inhoud van 76l.
                                    Ik heb trouwens een Prins VSI installatie...
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      wat verstookt zo een gewone V8 bij een redelijke normale rijstijl (veel snelweg)

                                      rekening houdend dat ik zelfs m'n audi op het constructeursgemiddelde kon houden en ik reed echt niet als een slak

                                      es zien hoeveel km je kan doen met zo een 60 liter ringtank (48 liter gas dus)
                                      de eigenaar van tweakers.net heeft er zo ene als ik mij vergis, ook op lpg/lpi. ge kunt da mss is aan die mens vragen.

                                      ik vind niet direct de link naar zijn topic op een ander forum terug...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Of om op je vraag te antwoorden, ja er bestaan reeds ringtanken van die grootte. De mijne heeft een inhoud van 76l.
                                        Ik heb trouwens een Prins VSI installatie...
                                        Past zo'n ringtank in een standaard reservewielholte in de koffer? Of hangt die onderaan de auto? Wel interessant.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          ik blijf erop staren

                                          zouden jullie de neerklapbaarheid van de achterbank opofferen om er een 90 liter lpi tank achter de achterzetel te plaatsen met een mooie box rondgebouwd?
                                          Neeeeeeeeeeeeeeen!

                                          Ik zou er onmiddelijk een ringtank inzwieren
                                          Gelijk kartfreak zegt, er bestaan tanks die groot genoeg zijn opdat je er een degelijke actieradius mee kan bereiken.

                                          Wij gingen met onze 520i om de 300 km tanken (we kregen wel maar zo'n 45l in de tank). Niet veel, maar je betaalt ook elke keer maar 10 euro, en da's ook niet veel...

                                          Ik denk ook niet dat het verbruik zo extreem veel hoger gaat liggen dan bij een 520i, die iets underpowered is en hard moet werken, maar een liter of 15-16 zal je toch wel rap erdoor jagen. En dan die verdomde tax en verzekering natuurlijk nog

                                          Is een B10 3.3 touring (financieel) geen interessantere optie?

                                          Comment

                                          Working...