Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Volgens mij Jorssen, en niet centrauto (Deurne/malle)

    Edit: op die D3 hierboven is trouwens de sticker van Jorssen te zien
    Ik was te traag....
    Idd Jorsen....die D3 is de mijne !

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mf001 Bekijk Berichten
      Ik was te traag....
      Idd Jorsen....die D3 is de mijne !
      Proficiat!

      Toevallig een maandje geleden ofzo gaan eten in de Vin Perdu in Oud-Turnhout? of was dat een andere D3 Alpina die daar voor de deur stond?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Proficiat!

        Toevallig een maandje geleden ofzo gaan eten in de Vin Perdu in Oud-Turnhout? of was dat een andere D3 Alpina die daar voor de deur stond?
        Daar komen wij nogal is ....dus de kans is groot dat ik dat was.

        MF

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door mf001 Bekijk Berichten
          Daar komen wij nogal is ....dus de kans is groot dat ik dat was.

          MF


          Kans was inderdaad groot.

          Ik heb dan nog ergens foto's van u wagen ook (samen met die M5). Straks ne keer zoeken.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten


            Kans was inderdaad groot.

            Ik heb dan nog ergens foto's van u wagen ook (samen met die M5). Straks ne keer zoeken.
            Grijze M5 met rood interieur ? => mijn pa!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door mf001 Bekijk Berichten
              Grijze M5 met rood interieur ? => mijn pa!
              grijze m5 ja.
              Interieur weet ik niet. zo een M5 maakt me niet bepaald warm

              Comment


              • ik zou eigenlijk ne keer graag een goeie test van de D3 lezen.
                heel veel is daar niet echt over te vinden op het net.
                "wink wink"

                heeft mij altijd al aangesproken die D3

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichten
                  ik zou eigenlijk ne keer graag een goeie test van de D3 lezen.
                  heel veel is daar niet echt over te vinden op het net.
                  "wink wink"

                  heeft mij altijd al aangesproken die D3
                  U vraagt wij draaien (een kort verslagje):

                  Wat mijn bevindingen betreft :
                  de motor : het gaat hier over een ("hooggetunede") 2 ltr 4 cyl diesel met de bijhorende voor en nadelen. Vetrekken vanuit stilstand of lage snelheid was voor mij in het begin wat aanpassen wegens een klein "turbogat" bij zeer lage toeren (mijn vorige wagen was een Mini Cooper S JCW welke bij wijze van spreken vanuit elke versnelling vetrok). Dit nadeeltje valt volkomen weg eens vertrokken mits het nodige schakelwerk.Vanaf +/- 1500 toeren blijft hij doortrekken tot praktisch aan de begrenzer. Zeer knap voor een diesel van slechts 2 liter inhoud. Daar waar een standaard 320d er bij +/- 3500 toeren mee ophoudt, blijft hij vlot doortrekken met een zéér stevige duw in de rug. Ik doe voornamelijk kleine afstandjes (10 - 15 km) en rij vrij stevig door wat op een verbruik van +/- 8 liter uitkomt (met de mini verbruikte ik makelijk 16 liter/100 km). Bij langere afstanden kom je met 6 liter toe....
                  Nog een klein nadeeltje vind ik : dat geluid....vooral buiten...een ramp dat dieselgejengel ! Maar ja dat wist ik op voorhand.... Binnenin valt dat trouwens zeer goed mee.

                  Alpina past de ophanging (veren + dempers) aan en legt Michelin Pilot Sport banden als standaard (18" 225 voor / 18" 255 achter) wat een FANTASTICH resultaat geeft. Vooral het gebruik van niet runflat banden maakt volgens mij het grootste verschil.
                  De wagen is ondanks zijn grote velgen en laagprofiel banden hard maar confortabel afgeveerd (véél beter dan een 320d met RFbanden - ik heb enkel met een 320d met standaard ophanging gereden wat me niet echt beviel dus ik vraag me af wat de Mtechnik ophanging teweeg brengt in combinatie met RFbanden....).. Nadeel van deze banden is natuurlijk dat je je met een compressortje en een dichtingsmiddel moet behelpen in het geval dat....(en wat had ik de dag dat ik de wagen was gaan afhalen aan de hand : idd lek gereden....)
                  Dankzij het chassis + achterwielaandrijving is hij hééél leuk om je op de kleinere wegen mee te amuseren.
                  Verder is hij standaard meer dan behoorlijk uitgerust alleen als je wat meer personalisatie wenst wordt het een duur grap maar dat is een oud zeer natuurlijk.....

                  Tot besluit : voor mij is de wagen een ideaal compromis tussen "betaalbaarheid", "looks, zeldzaamheid (voor kenners dan toch ;-) + prestaties van een héél goede benzinemotor met een hoog koppel met een beperkt verbruik en een heel plezierig rijgedrag.

                  Dit is nog een link naar een (welliswaar niet écht objectieve) test van een D3 (Touring).

                  MF

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    grijze m5 ja.
                    Interieur weet ik niet. zo een M5 maakt me niet bepaald warm
                    Kan ik begrijpen. Onze Mini "Britisch Open" (1993 denk ik) zegt je waarschijnlijk wat meer....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door mf001 Bekijk Berichten
                      U vraagt wij draaien (een kort verslagje):

                      Wat mijn bevindingen betreft :
                      de motor : het gaat hier over een ("hooggetunede") 2 ltr 4 cyl diesel met de bijhorende voor en nadelen. Vetrekken vanuit stilstand of lage snelheid was voor mij in het begin wat aanpassen wegens een klein "turbogat" bij zeer lage toeren (mijn vorige wagen was een Mini Cooper S JCW welke bij wijze van spreken vanuit elke versnelling vetrok). Dit nadeeltje valt volkomen weg eens vertrokken mits het nodige schakelwerk.Vanaf +/- 1500 toeren blijft hij doortrekken tot praktisch aan de begrenzer. Zeer knap voor een diesel van slechts 2 liter inhoud. Daar waar een standaard 320d er bij +/- 3500 toeren mee ophoudt, blijft hij vlot doortrekken met een zéér stevige duw in de rug. Ik doe voornamelijk kleine afstandjes (10 - 15 km) en rij vrij stevig door wat op een verbruik van +/- 8 liter uitkomt (met de mini verbruikte ik makelijk 16 liter/100 km). Bij langere afstanden kom je met 6 liter toe....
                      Nog een klein nadeeltje vind ik : dat geluid....vooral buiten...een ramp dat dieselgejengel ! Maar ja dat wist ik op voorhand.... Binnenin valt dat trouwens zeer goed mee.

                      Alpina past de ophanging (veren + dempers) aan en legt Michelin Pilot Sport banden als standaard (18" 225 voor / 18" 255 achter) wat een FANTASTICH resultaat geeft. Vooral het gebruik van niet runflat banden maakt volgens mij het grootste verschil.
                      De wagen is ondanks zijn grote velgen en laagprofiel banden hard maar confortabel afgeveerd (véél beter dan een 320d met RFbanden - ik heb enkel met een 320d met standaard ophanging gereden wat me niet echt beviel dus ik vraag me af wat de Mtechnik ophanging teweeg brengt in combinatie met RFbanden....).. Nadeel van deze banden is natuurlijk dat je je met een compressortje en een dichtingsmiddel moet behelpen in het geval dat....(en wat had ik de dag dat ik de wagen was gaan afhalen aan de hand : idd lek gereden....)
                      Dankzij het chassis + achterwielaandrijving is hij hééél leuk om je op de kleinere wegen mee te amuseren.
                      Verder is hij standaard meer dan behoorlijk uitgerust alleen als je wat meer personalisatie wenst wordt het een duur grap maar dat is een oud zeer natuurlijk.....

                      Tot besluit : voor mij is de wagen een ideaal compromis tussen "betaalbaarheid", "looks, zeldzaamheid (voor kenners dan toch ;-) + prestaties van een héél goede benzinemotor met een hoog koppel met een beperkt verbruik en een heel plezierig rijgedrag.

                      Dit is nog een link naar een (welliswaar niet écht objectieve) test van een D3 (Touring).
                      http://thealpinaregister.com/newssto...ld=2784&type=9
                      MF
                      mooi verslag , maar ik rij met een standaard 320d en die trekt toch ook goe door tot boven de 4000 toeren hoor

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door mf001 Bekijk Berichten
                        Ik was te traag....
                        Idd Jorsen....die D3 is de mijne !
                        Zalig zeker een topic openen bij 'mijn auto'

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                          mooi verslag , maar ik rij met een standaard 320d en die trekt toch ook goe door tot boven de 4000 toeren hoor
                          Ik zal het mezelf wijs gemaakt hebben om de D3 te verantwoorden .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door mf001 Bekijk Berichten
                            Ik zal het mezelf wijs gemaakt hebben om de D3 te verantwoorden .
                            haha goe gelukt dus

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door mf001 Bekijk Berichten
                              Ik was te traag....
                              Idd Jorsen....die D3 is de mijne !
                              Merci Carlito en mf100
                              bij Jorssen een set 19" Classic's voor mijn E91 besteld, begin mei levering.
                              M.J.J.

                              Comment


                              • old school BMW met de gele lampen, geweldig toch

                                Comment


                                • gisteren een E39 B10 V8s gezien in Knokke, beige-achtige kleur .. ik geloof dat gTa ooit nog eens vertelde dat het vroeger een wagen was van Alpina België maar nu dus particulier verkocht is ...
                                  De eigenaar zag mijn '6, gaf een thumbs up, ik gaf 'm een thumbs up terug, waarop hij een vleugje gas gaf ... uh wat een geluid !!!
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

                                  Comment


                                  • deze was het





                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

                                    Comment


                                    • Hier in Rekkem stond gisteren zo'n nieuwe ALPINA B6 cabrio

                                      Comment


                                      • Alex, toevallig niet gezien hoe z'n interieur was? Zwart Montana-leder op BMW-sportzetels? Of had 'ie comfortzetels (kan je aan de hoofdsteunen zien)?

                                        Lijkt zeer goed op de eigen wagen van JMM, enkele jaren terug. Die kar heb ik nog gereden, twee uur aan één stuk.

                                        Comment




                                        • b10 3.0 allrad nummer 43 van de 64, samen met m5 3.8

                                          Comment

                                          Working...
                                          X