Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• komt er een alpina op basis van de nieuwe BMW 5 reeks uit ???
    Zo ja, Wanneer precies ?

Comment

• Naar ik gehoord heb "wat ik zeer jammer vind" zal Alpina geen diesels meer produceren. Ik denk dat bijvb. de 530D en enorm potentieel heeft bij de Alpina Ingenieurs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Co-Pilot
        Naar ik gehoord heb "wat ik zeer jammer vind" zal Alpina geen diesels meer produceren. Ik denk dat bijvb. de 530D en enorm potentieel heeft bij de Alpina Ingenieurs.
        Aangezien het exclusief raffinement van Alpina de dag van vandaag nauwelijks nog samenpast met dieselmotoren (met name omdat de dieselmotoren door de constructeurs en dus ook BMW zelf tot ongeveer de limiet inzake rendement en vermogen gedreven worden), lijkt dat me niet onwaarschijnlijk.

De 3.0d met registerdrukvulling, die z'n entree zal maken in de 535d (make no mistake : 't is géén 3,5-liter maar een 3-liter) zet 200 kW en 560 Nm neer. Alpina kan daar misschien nog wat meer uit halen, maar het verschil zal te klein zijn om dan een exclusieve prijs ervoor te vragen. En bijgevolg zal de wagen dan ook nauwelijks verkopen.
        Ook de E39 Alpina D10 biturbo had moeite om zich in de privé-garages te nestelen. De wagen verkocht, maar een stuk minder dan verwacht. Er staat er nu nog altijd eentje bij Monserez, b.v., die ze gewoonweg niet kwijtgeraken. Terwijl de E39 530d en vooral 525d in 2e hands als zoete broodjes de deur uitgaan. Dat zegt genoeg.

Jammer ? Neen, niet naar mijn mening. AMG probeerde ook een diesel onder z'n merknaam te verkopen, en ook dat is bijna een regelrechte flop. Ten eerste is de prijs van dergelijke diesels bijna exorbitant (als je zoveel geld uitgeeft wil je een échte sportieve motor, en tot nader order tipt geen enkele diesel aan een echt goeie benzinemotor genre BMW of AMG), en ten tweede gaan dieselmotoren héél erg nukkige en oncomfortabele karakters kweken als je ze een héél hoog specifieke vermogen en koppel (pk/liter en Nm/liter) geeft. En dan hebben we nog niet over de belasting van de motorcomponenten en dus de "sterkte" van de motoren over langere termijn gesproken...
        Mooie voorbeelden : VAG 1.9 TDI 150pk en AMG 30 CDI AMG : sterk, snel, maar draken inzake werkingscomfort : een puur on/off-karakter, waar je zelfs met een ei onder de voet geen mooi comfortabele lineaire acceleratie mee kan neerzetten. En dat is een serieus nadeel. En beide motoren hebben gedurende hun ganse leven (de 30 CDI AMG wordt nog gemaakt) te kampen (gehad) met serieuze quality issues.

Anyway : dat Alpina zich terug zou toespitsen op énkel benzines, vind ik een voordeel van de meest zuivere aard. Je zal mij niet horen klagen.

Anderzijds : ik hoorde nog géén dergelijk officieel of officieus bericht (ik spreek dus niet over artikels in de geschreven pers of op websites), maar over berichten of geruchten in het officiële of officieuze insiders-circuit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
          Zo een geile auto he :o Effe vraagje voor de kenners : dat logo op de koffer, is dat standaard ?
          Damn right, it's one of the most sexy cars i've ever driven.

Yep, de Alpina-belettering achteraan is standaard.

(me again )
          Met dank aan onze goeie vriend ... (Cfr uithangplaatje links )?
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke
            komt er een alpina op basis van de nieuwe BMW 5 reeks uit ???
            Zo ja, Wanneer precies ?
            Ja, medio 2005. ZO luidt althans de huidige officiële Alpina-mededeling. Ik verwacht evenwel niet dat 't veel later zal zijn.

Vroeger kan, aangezien de (naar ik vermoed zal 'ie zo heten) B5 de motor krijgt van de huidige B7. Dus : daar hebben ze niet veel werk meer mee.
            De B5 zou echter zware concurrentie kunnen betekenen voor de B7 (die doorgaans minder mooi gevonden wordt, i.e. E65/E66 vs. E60/E61), en voor de 7-reeks ontwikkelt Alpina op dit moment een héél erg potente atmosferische V12 ... dus de nieuwe B12 komt eraan. Die wordt ergens volgend jaar (medio tot eind 2005 verwacht), en pas dan zal waarschijnlijk ook de B5 komen. Allez, ietsje ervoor, dus. Of de huidige B7 in 't aanbod blijft, is onzeker. Ik vermoed van wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
              Uh ? 'k Snap 'm ni ... Wat bedoel je ?

Mocht je willen suggereren dat de Alpina eigendom was van een eigenaar van één van de kleinhandelszaken die op de foto te zien zijn : nope, zoals ik duidelijk schreef is die V8 roadster eigendom van Alpina zelf (cfr. nummerplaat).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                Uh ? 'k Snap 'm ni ... Wat bedoel je ?

Mocht je willen suggereren dat de Alpina eigendom was van een eigenaar van één van de kleinhandelszaken die op de foto te zien zijn : nope, zoals ik duidelijk schreef is die V8 roadster eigendom van Alpina zelf (cfr. nummerplaat).
                Ah, 'k heb 'm.

Sound. Loewe.

I should've known, m'n ouders zijn ook fervente Loewe-klanten. Ik vooralsnog niet, het prijskaartje der toestellen zij dank.

Comment

• ff OT: wij hebben ook 2 Loewe tv's en ik vind die niet zo super, bij 1 al de beeldbuis moeten laten vervangen, gelukkig was ie nog net in garantie. Beeldkwaliteit is wel goed. (Geef mij maar B&O.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jelle
                    ff OT: wij hebben ook 2 Loewe tv's en ik vind die niet zo super, bij 1 al de beeldbuis moeten laten vervangen, gelukkig was ie nog net in garantie. Beeldkwaliteit is wel goed. (Geef mij maar B&O.)
                    Bij m'n ouders niks dan lof. Al twintig jaar trouwe klant, op dit moment een toestel of 6 denk ik, en bij de luttele technische problemen die er zijn, een uiterst to the point en superknappe service. Zelfs uitbreiding van de garantie zonder vragen...

B&O vind ik nou 'es een merk dat, ondanks z'n (vaak) mooie looks, overroepen is. Voor dat geld wil ik échte high-end HiFi of een Philips Plasma ofzo, en niet dat stylish gedoe. Staat cool en hip, is inzake prijs/kwaliteit verre van 't beste.

Ik ben opgegroeid in een nestje waar Loewe, B&W, Kef, Marantz en 'Sony ES' schering en inslag waren. Met die merken haal je voor hetzelfde geld een pak meer kwaliteit in huis. Maar 't ziet er niet zo stylish uit, da's waar.

Om dit off-topic stukje wat te linken met auto's : 't is alsof je een volledig opgesmukte SL 350 koopt (chroom velgen, potente uitlaat, flits kleurtje, wit leder). Geef mij voor dat geld maar een SLK 55 AMG.

Comment

• Zou Löwe geen Loewe hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelle
                        ff OT: wij hebben ook 2 Loewe tv's en ik vind die niet zo super, bij 1 al de beeldbuis moeten laten vervangen, gelukkig was ie nog net in garantie. Beeldkwaliteit is wel goed. (Geef mij maar B&O.)
                        Bij m'n ouders niks dan lof. Al twintig jaar trouwe klant, op dit moment een toestel of 6 denk ik, en bij de luttele technische problemen die er zijn, een uiterst to the point en superknappe service. Zelfs uitbreiding van de garantie zonder vragen...

B&O vind ik nou 'es een merk dat, ondanks z'n (vaak) mooie looks, overroepen is. Voor dat geld wil ik échte high-end HiFi of een Philips Plasma ofzo, en niet dat stylish gedoe. Staat cool en hip, is inzake prijs/kwaliteit verre van 't beste.

Ik ben opgegroeid in een nestje waar Loewe, B&W, Kef, Marantz en 'Sony ES' schering en inslag waren. Met die merken haal je voor hetzelfde geld een pak meer kwaliteit in huis. Maar 't ziet er niet zo stylish uit, da's waar.

Om dit off-topic stukje wat te linken met auto's : 't is alsof je een volledig opgesmukte SL 350 koopt (chroom velgen, potente uitlaat, flits kleurtje, wit leder). Geef mij voor dat geld maar een SLK 55 AMG.
                        Onze Loewe Xelos beneden die is goed maar hebben we dus al de beeldbuis van moeten laten vervangen, gelukkig net in garantie.
                        Boven hebben we een goedkopere Loewe en die is maar
                        Maar genoeg OT nu terug ALPINA

Comment

• wij hebben ook 2 loewe's bij onze aconda hebben we al beeldbuis moeten vervangen, niet onder garantie

Comment

• Is Loewe niet van Philips?
                            Ik weet dat dat een apart merk is, maar ik heb is gehoord dat dat eigenlijk een veredelde philips is...

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                            2012-...
                            '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                              Is Loewe niet van Philips?
                              Ik weet dat dat een apart merk is, maar ik heb is gehoord dat dat eigenlijk een veredelde philips is...
                              Als ik me niet vergis, zijn er eigenlijk maar 3 grote beeldbuisfabrikanten worldwide : Sony, Philips en nog eentje (Samsung ?). Logisch dus dat er in Loewe één van die drie zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                                Is Loewe niet van Philips?
                                Als ik me niet vergis, zijn er eigenlijk maar 3 grote beeldbuisfabrikanten worldwide : Sony, Philips en nog eentje (Samsung ?). Logisch dus dat er in Loewe één van die drie zit.
                                gTa slaat de nagel op de kop...

Comment

• ALPINA staat er in het onderwerp. Is dat mss een fabrikant van beeldbuizen of zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
                                    ALPINA staat er in het onderwerp. Is dat mss een fabrikant van beeldbuizen of zo?

maar Lafoopsie heeft wel gelijk he mannen; het gaat hier over alpina en niet over tv's en dergelijk e.

Comment

• iemand die bij mij in de buurt woont heeft zo'n zwarte V8 Roadster en ik moet jullie waarschijnlijk niet zeggen dat dat een machtig autoke is
                                      maar ik heb nog geen rit kunnen versieren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand

iemand die bij mij in de buurt woont heeft zo'n zwarte V8 Roadster en ik moet jullie waarschijnlijk niet zeggen dat dat een machtig autoke is
                                        maar ik heb nog geen rit kunnen versieren
                                        Dat geloof ik maar al te graag

Blijven proberen he

Comment

• Gewoon subliem in dat blauw

Comment

Working...
                                          X