Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Qua looks mag het voor mij echter 2 keer de alpina zijn
Hmmm. '3 coupé met M Pack > B3 > M3
Neen, ik zou geen M Pack op een Alpina proppen.
't Gekke is: bij de M5 zou ik metéén een touring bestellen, 'k weet 't niet, die combo is zo onlogisch dat 't iets heeft + de touring kont is 't knapste in M5-livrei. Maar bij de Alpina zou ik waarschijnlijk zwichten voor de B5s limousine... Alleen al z'n velgen, 20"
't Gekke is: bij de M5 zou ik metéén een touring bestellen, 'k weet 't niet, die combo is zo onlogisch dat 't iets heeft + de touring kont is 't knapste in M5-livrei. Maar bij de Alpina zou ik waarschijnlijk zwichten voor de B5s limousine... Alleen al z'n velgen, 20"
Op m5board spreken ze van een nieuwe versie, motor upgrade, voor de d3. Waarschijnlijk met de twin turbo techniek van de 23d. Waarom ze hem dan biturbo zullen noemen, is een beetje vreemd.
We zullen zien.
New Alpina model: D3 BiTurbo
Now the key data has been confirmed (unofficially ): - to be named D3 BiTurbo - based on the new 320d engine - 214hp/450Nm - Switchtronic optional - to be launched at Geneve motorshow 2008 - initially only available as Coupe, later as Limousine and Touring
Spijtig toch dat ze geen D5 willen maken
de 35d of misschien wel de V8 45d leent zich daar goed voor ±350 - 400PK zou toch mogelijk zijn .
Toch net niet edel genoeg vind ik.. vroeger hebben ze wel een D10 gemaakt. 245 pk
Based on the 3.0-litre, six-cylinder unit fitted to the 530d, the D10's engine has a biturbo system in place of the single turbocharger, together with second-generation common-rail fuel injection. This results in the magic figure of 500 Nm of torque (pulling power) or 369 lb ft in Brit-speak - a 67 lb ft increase over the standard car. Peak power is up, too, from 193 bhp to 245 bhp. Unfortunately, however, the turbo installation makes it impossible for the car to be converted to right-hand drive, so all UK cars will steer from the left.
Alpina claims a 0-62 mph time of 6.8 sec and a top speed of 158 mph, making it the fastest diesel saloon in the world. It's also impressively frugal: the combined consumption figures are 37.7 mpg for the manual and 32.1 mpg for the Switch-tronic automatic, although in our experience, an enthusiastic right foot will burn a gallon of fuel every 20 miles.
Op m5board spreken ze van een nieuwe versie, motor upgrade, voor de d3. Waarschijnlijk met de twin turbo techniek van de 23d.
Werd bevestigd door de Alpina-ingenieur waarmee 'k heb staan praten op 't salon van Frankfurt. Had 't hier ook al gepost, dacht ik.
Logisch, eigenlijk. De x23d zet de D3 gewoon in de schaduw op alle vlakken. Dan slijt je geen D3 meer, vrees ik.
Al zou het me verwonderen mocht 'ie "maar" 214pk hebben. Veel meer dan 450Nm zal 't inderdaad niet zijn, maar met een beefier grote turbo moet er m.i. toch meer dan maar 10pk extra uit die motor te kietelen zijn. ... alhoewel 't is en blijft natuurlijk maar een 2-liter.
Comment