Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik was op de Alpina configurator een B3 Biturbo aan het maken, en ik kwam de optie
"Hinterachsgetriebe mit Differenzialsperre " tegen. Is dit een Limited slip diff? Zo ja, zou je dat op een 335i manueel kunnen plaatsen?
Ik was op de Alpina configurator een B3 Biturbo aan het maken, en ik kwam de optie
"Hinterachsgetriebe mit Differenzialsperre " tegen. Is dit een Limited slip diff? Zo ja, zou je dat op een 335i manueel kunnen plaatsen?
Tussen de motor en de wielen verschilt de B3 biturbo enkel van de 335i op vlak van de versnellingsbak dacht ik. Zou in principe dus moeten lukken.
De vraag is maar wat Alpina zal aanrekenen voor dat diff apart. Veel kans dat je dan bij Quaife goedkoper af bent. Of ergens anders, I don't know maar er zijn alleszins al fabrikanten van LSD's voor de 335i e.a.
De vraag is maar wat Alpina zal aanrekenen voor dat diff apart. Veel kans dat je dan bij Quaife goedkoper af bent. Of ergens anders, I don't know maar er zijn alleszins al fabrikanten van LSD's voor de 335i e.a.
Ja en ik heb gelezen dat het maar 30% spert. Spert een Quaife lsd 100%? En gaat het weggedrag onder normale omstandigheden veranderen (waarschijnlijk sneller uitbreken?)?
Ja en ik heb gelezen dat het maar 30% spert. Spert een Quaife lsd 100%? En gaat het weggedrag onder normale omstandigheden veranderen (waarschijnlijk sneller uitbreken?)?
30% is toch genoeg? Anders moet je een elektrisch steken en da gaat meteen een pak moeilijker.
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Ok. Stel ik heb een 335i Touring en laat er zo'n aftermarket sper (30-40%) opzetten, gaat hij dan in normale omstandigheden minder veilig rijden (onverwacht uitbreken e.d.). En valt er dan deftig mee te driften?
Ok. Stel ik heb een 335i Touring en laat er zo'n aftermarket sper (30-40%) opzetten, gaat hij dan in normale omstandigheden minder veilig rijden (onverwacht uitbreken e.d.). En valt er dan deftig mee te driften?
zit toch standaard DSC en shit op? Dus 1: neen; 2: zeer zeker, waarschijnlijk lukt dat nu zelfs zonder sper.
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
In m'n 1/6 FG Leopard had ik trouwens een gewoon open diff steken, maar door daar speciaal differentieelvet in te proppen dat stugger was, kon je toch een lichte sperwerking (tot zo'n 20%) bekomen. Weet wel niet of dat aan te raden is in 1/1 auto's...
Comment