Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Check the smoothness waarmee 'ie uit de startblokken schiet. Helemaal niet dat brute kwajongensachtige van 'n M5.



    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    Comment


    • Phoejaah. Zat daarnet te denken ... BMW zou met de nieuwe 760i een drukgevulde V12 brengen.

      Alpina + '7 + ... yep : V12. En als 'ie bij BMW al drukgevuld is, hoeven ze niet meteen zo gigantisch veel werk eraan te doen.

      Moet 'n gigantische kar zijn...

      Comment


      • Ik was op de Alpina configurator een B3 Biturbo aan het maken, en ik kwam de optie
        "Hinterachsgetriebe mit Differenzialsperre " tegen. Is dit een Limited slip diff? Zo ja, zou je dat op een 335i manueel kunnen plaatsen?

        Comment


        • Wss wel.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Ik was op de Alpina configurator een B3 Biturbo aan het maken, en ik kwam de optie
            "Hinterachsgetriebe mit Differenzialsperre " tegen. Is dit een Limited slip diff? Zo ja, zou je dat op een 335i manueel kunnen plaatsen?
            Tussen de motor en de wielen verschilt de B3 biturbo enkel van de 335i op vlak van de versnellingsbak dacht ik. Zou in principe dus moeten lukken.

            Comment


            • De vraag is maar wat Alpina zal aanrekenen voor dat diff apart. Veel kans dat je dan bij Quaife goedkoper af bent. Of ergens anders, I don't know maar er zijn alleszins al fabrikanten van LSD's voor de 335i e.a.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                De vraag is maar wat Alpina zal aanrekenen voor dat diff apart. Veel kans dat je dan bij Quaife goedkoper af bent. Of ergens anders, I don't know maar er zijn alleszins al fabrikanten van LSD's voor de 335i e.a.
                Ja en ik heb gelezen dat het maar 30% spert. Spert een Quaife lsd 100%? En gaat het weggedrag onder normale omstandigheden veranderen (waarschijnlijk sneller uitbreken?)?

                Comment


                • Klopt het dat er geen Alpina Dynamic 19" velgen te krijgen zijn voor een 1 reeks? Of in 18"
                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Ja en ik heb gelezen dat het maar 30% spert. Spert een Quaife lsd 100%? En gaat het weggedrag onder normale omstandigheden veranderen (waarschijnlijk sneller uitbreken?)?
                    30% is toch genoeg? Anders moet je een elektrisch steken en da gaat meteen een pak moeilijker.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      30% is toch genoeg? Anders moet je een elektrisch steken en da gaat meteen een pak moeilijker.
                      Ah tis dus zowiezo een mechanisch sper, dat van Alpina? Heeft de M3 E92 geen mechanisch lsd dat 100% kan sperren? Daarmee dat ik 30 wat weinig vond

                      Comment


                      • dacht niet dat het M3 diff mechanisch was. ben niet zeker
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                        Comment


                        • nee hoor, M3 E9x heeft een volledig mechanisch sper met 100% sperwerking. (dacht ik)

                          maar 30-40 % is al meer dan genoeg hoor.

                          135i, JCW MINI.. allemaal zo'n E-diff.. naar mijn ervaring blijft een mechanisch beter aanvoelen..

                          Comment


                          • idd, mechanisch sper, 100%, maar blijkbaar variabel. Moest het continue 100% zijn zou je hem voelen springen in de bochten
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                            Comment


                            • Ok. Stel ik heb een 335i Touring en laat er zo'n aftermarket sper (30-40%) opzetten, gaat hij dan in normale omstandigheden minder veilig rijden (onverwacht uitbreken e.d.). En valt er dan deftig mee te driften?

                              Comment


                              • Geen zin om een topic aan te maken. Maar is het "dom" om een Alpina D3 te kopen (bouwjaar 2007/2008 ) ipv een nieuwe (FL) bmw 320d?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  Ok. Stel ik heb een 335i Touring en laat er zo'n aftermarket sper (30-40%) opzetten, gaat hij dan in normale omstandigheden minder veilig rijden (onverwacht uitbreken e.d.). En valt er dan deftig mee te driften?
                                  zit toch standaard DSC en shit op? Dus 1: neen; 2: zeer zeker, waarschijnlijk lukt dat nu zelfs zonder sper.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    nee hoor, M3 E9x heeft een volledig mechanisch sper met 100% sperwerking. (dacht ik)
                                    Tot 100% sperwerking, maar 't is een variabel sperrend differentieel...

                                    Edit: Gilles, eerst heel 't topic doorlezen voor je reageert.

                                    Comment


                                    • In m'n 1/6 FG Leopard had ik trouwens een gewoon open diff steken, maar door daar speciaal differentieelvet in te proppen dat stugger was, kon je toch een lichte sperwerking (tot zo'n 20%) bekomen. Weet wel niet of dat aan te raden is in 1/1 auto's...

                                      Comment



                                      • Comment


                                        • Prachtig in die kleur.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X