Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En ik vind de FL van de E90 zeer knap maar voor een Alpina vind ik de pré-facelift mooier, zeker vooraan! Achteraan zijn alletwee knap.. mss iets liever FL
LSD kan je krijgen. Nieuwprijs. Tweedehans scheelt momenteel nog niet zoveel, omdat de FL nog maar net uit is, en ALPINA's worden nu ook niet zo vaak verkocht.
Automaat vond ik ook een minpuntje. Maar langs de andere kant, het vertrekken uit stilstand verloopt beheerster en rustiger, minder bruut. En je kan ook zelf schakelen als je wil. Al bij al een mooi compromis.
En compromissen, daar draait het imo een beetje rond bij ALPINA. Exclusiviteit en toch zie je dagelijks 'gelijkaardige'*kuch* auto's rondrijden. Zeer comfortabel, en toch sportief te rijden.
Wil je echter constant met het mes tussen de tanden rijden, dan is de M3 imo meer je ding dan de ALPINA, want die staat een pak harder en sportiever afgesteld.
Ik heb wel ervaring met enkele Alpina's (V8 roadster, E39 B10 V8, E39 B10 V8s, E46 B3, E46 B3s) en die klonken allemaal één voor één retelekker. In de touring klonk de 4.6 V8 zelfs bijna té luid. (caisse resoneert harder i presume)
Heb er alle vertrouwen in dat dat perfect gaat klinken : ietsje sportiever, maar ver van het margi-luide vandaan.
Comment