Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenWaarom plaatst Alpina nu ook 2x2 uitlaten op hun modellen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenbinnen een paar weken met de sedan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenHeb een mailtje gestuurd naar Alpina om te informeren naar een E89 Z4.
Hun antwoord:
Als je 't mij vraagt is BMW op dit moment aan het sleutelen aan een Z4 M en zullen zij belissing tot productie nemen rond die periode ... en pas dan zal Alpina kunnen beslissen.
Aangezien ze vroegen om opnieuw contact op te nemen na de IAA, heb ik dat bij deze gedaan ... i'll keep you guys posted1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenAangezien ze vroegen om opnieuw contact op te nemen na de IAA, heb ik dat bij deze gedaan ... i'll keep you guys posted
De Alpina Roadster biturbo is klaar, want 't is een easy mod (op wat afstelwerk van de ophanging na), maar er zijn enkele strategische en positioneringsoverwegingen waardoor 'ie nog niet meteen komt. Toen ik daarop doorvroeg, kreeg ik geen antwoord. Toen ik polste naar een komende BMW Z4 M wat dat betreft, keek 'ie oprecht vragend (leek het mij) en zei 'ie dat zij nog geen weet hebben van zo'n model, dus die zal wel nog wat op zich laten wachten. En meer kreeg ik niet uit 'm.
Wat 'ie wel zei, wat later in het gesprek, is dat ze nu al een tijdje bezig zijn samen met BMW om de single turbo 3-liter verder te ontwikkelen. 't Zou me dus niet verwonderen dat Alpina met die motor ook weer 't één en 't ander zinnens is.
Maar wat me meer en meer opvalt is dat Alpina steeds vaker als in house tuner wordt aangesproken en steeds minder eigen "zotte" versies brengt.
Ondertussen zouden ze van de Roadster S (of hoe 'ie ook zal heten) toch werk mogen maken. Lijkt me dat dat ding zeker goed te verkopen valt. Misschien komt er een kleine power-up? (iets van een 380-390pk op papier, dan later beschikbaar als "biturbo S" op de B3, naar het eind van 't productieleven van de E90ev toe?)
Waar Alpina nu trouwens ook mee bezig is, en dat verwonderde me toch wel, is met de nieuwe '5. Doorvragen baatte niks, maar ik dacht toch goed verstaan te hebben dat de nieuwe '5 op Genève voorgesteld wordt, wat me zéér snel zou lijken maar 't kan wel. Wat Alpina daar dan al mee aan 't doen is : beats me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenI beat you to it.
De Alpina Roadster biturbo is klaar, want 't is een easy mod (op wat afstelwerk van de ophanging na), maar er zijn enkele strategische en positioneringsoverwegingen waardoor 'ie nog niet meteen komt. Toen ik daarop doorvroeg, kreeg ik geen antwoord. Toen ik polste naar een komende BMW Z4 M wat dat betreft, keek 'ie oprecht vragend (leek het mij) en zei 'ie dat zij nog geen weet hebben van zo'n model, dus die zal wel nog wat op zich laten wachten. En meer kreeg ik niet uit 'm.
Wat 'ie wel zei, wat later in het gesprek, is dat ze nu al een tijdje bezig zijn samen met BMW om de single turbo 3-liter verder te ontwikkelen. 't Zou me dus niet verwonderen dat Alpina met die motor ook weer 't één en 't ander zinnens is.
Maar wat me meer en meer opvalt is dat Alpina steeds vaker als in house tuner wordt aangesproken en steeds minder eigen "zotte" versies brengt.
Ondertussen zouden ze van de Roadster S (of hoe 'ie ook zal heten) toch werk mogen maken. Lijkt me dat dat ding zeker goed te verkopen valt. Misschien komt er een kleine power-up? (iets van een 380-390pk op papier, dan later beschikbaar als "biturbo S" op de B3, naar het eind van 't productieleven van de E90ev toe?)
Waar Alpina nu trouwens ook mee bezig is, en dat verwonderde me toch wel, is met de nieuwe '5. Doorvragen baatte niks, maar ik dacht toch goed verstaan te hebben dat de nieuwe '5 op Genève voorgesteld wordt, wat me zéér snel zou lijken maar 't kan wel. Wat Alpina daar dan al mee aan 't doen is : beats me.
Leek me idd logisch dat het probleem momenteel schuilgaat in de pure positionering ... Voor quasi alle modellen die ik me voor de geest kan halen is de Alpina-variant telkens nét niet even snel (of dat wordt toch zo geclaimd) als het gelijksoortige BMW-model ... met als uitzondering de laatste 3 generaties B7, lijkt me ...
Ik ben wel heel erg benieuwd naar wat ze ervan gaan maken1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
Comment