Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Kwijl ²
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

Comment

• Waarom plaatst Alpina nu ook 2x2 uitlaten op hun modellen?
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Comment

• Subliem

Comment

• écht vet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
              Waarom plaatst Alpina nu ook 2x2 uitlaten op hun modellen?
              Hoezo, "nu"? Ze hebben dat altijd gedaan als het originele BMW-model een gesplitste uitlaatlijn had. Think B12 Coupé, B12 E38 en dus ook E90ev B3. Bij de oudere modellen zijn er quasi geen auto's die dat hebben, ik kom nu effe snel op de E21 323i en de Alpina-versie van de E21 die op basis daarvan werd ontwikkeld, de E21 B6 2.8, had die ook (weliswaar geen dubbel pijpje per kant). De huidige B3 biturbo en ook de B7 biturbo zijn dus volledig in lijn met de geschiedenis en de technische basis.
              Last edited by ; 26/09/2009, 16:53.

Comment

• Heeft er iemand al eens met de D3 BiTurbo gereden? Indien ja, welke variant en wat waren de bevindingen?

Comment

• binnen een paar weken met de sedan
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    binnen een paar weken met de sedan
                    Held!

Comment

Heb een mailtje gestuurd naar Alpina om te informeren naar een E89 Z4.

Hun antwoord:

Als je 't mij vraagt is BMW op dit moment aan het sleutelen aan een Z4 M en zullen zij belissing tot productie nemen rond die periode ... en pas dan zal Alpina kunnen beslissen.

Aangezien ze vroegen om opnieuw contact op te nemen na de IAA, heb ik dat bij deze gedaan ... i'll keep you guys posted
                      1994 Mercedes SL320
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten

Ik vind dat echt retegeile velgen

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Ja, hallo.

Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.

wel spijtig van de mottige pinkers.

Comment

Aangezien ze vroegen om opnieuw contact op te nemen na de IAA, heb ik dat bij deze gedaan ... i'll keep you guys posted
                            I beat you to it.

De Alpina Roadster biturbo is klaar, want 't is een easy mod (op wat afstelwerk van de ophanging na), maar er zijn enkele strategische en positioneringsoverwegingen waardoor 'ie nog niet meteen komt. Toen ik daarop doorvroeg, kreeg ik geen antwoord. Toen ik polste naar een komende BMW Z4 M wat dat betreft, keek 'ie oprecht vragend (leek het mij) en zei 'ie dat zij nog geen weet hebben van zo'n model, dus die zal wel nog wat op zich laten wachten. En meer kreeg ik niet uit 'm.

Wat 'ie wel zei, wat later in het gesprek, is dat ze nu al een tijdje bezig zijn samen met BMW om de single turbo 3-liter verder te ontwikkelen. 't Zou me dus niet verwonderen dat Alpina met die motor ook weer 't één en 't ander zinnens is.
                            Maar wat me meer en meer opvalt is dat Alpina steeds vaker als in house tuner wordt aangesproken en steeds minder eigen "zotte" versies brengt.

Ondertussen zouden ze van de Roadster S (of hoe 'ie ook zal heten) toch werk mogen maken. Lijkt me dat dat ding zeker goed te verkopen valt. Misschien komt er een kleine power-up? (iets van een 380-390pk op papier, dan later beschikbaar als "biturbo S" op de B3, naar het eind van 't productieleven van de E90ev toe?)

Waar Alpina nu trouwens ook mee bezig is, en dat verwonderde me toch wel, is met de nieuwe '5. Doorvragen baatte niks, maar ik dacht toch goed verstaan te hebben dat de nieuwe '5 op Genève voorgesteld wordt, wat me zéér snel zou lijken maar 't kan wel. Wat Alpina daar dan al mee aan 't doen is : beats me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              I beat you to it.

De Alpina Roadster biturbo is klaar, want 't is een easy mod (op wat afstelwerk van de ophanging na), maar er zijn enkele strategische en positioneringsoverwegingen waardoor 'ie nog niet meteen komt. Toen ik daarop doorvroeg, kreeg ik geen antwoord. Toen ik polste naar een komende BMW Z4 M wat dat betreft, keek 'ie oprecht vragend (leek het mij) en zei 'ie dat zij nog geen weet hebben van zo'n model, dus die zal wel nog wat op zich laten wachten. En meer kreeg ik niet uit 'm.

Wat 'ie wel zei, wat later in het gesprek, is dat ze nu al een tijdje bezig zijn samen met BMW om de single turbo 3-liter verder te ontwikkelen. 't Zou me dus niet verwonderen dat Alpina met die motor ook weer 't één en 't ander zinnens is.
                              Maar wat me meer en meer opvalt is dat Alpina steeds vaker als in house tuner wordt aangesproken en steeds minder eigen "zotte" versies brengt.

Ondertussen zouden ze van de Roadster S (of hoe 'ie ook zal heten) toch werk mogen maken. Lijkt me dat dat ding zeker goed te verkopen valt. Misschien komt er een kleine power-up? (iets van een 380-390pk op papier, dan later beschikbaar als "biturbo S" op de B3, naar het eind van 't productieleven van de E90ev toe?)

Waar Alpina nu trouwens ook mee bezig is, en dat verwonderde me toch wel, is met de nieuwe '5. Doorvragen baatte niks, maar ik dacht toch goed verstaan te hebben dat de nieuwe '5 op Genève voorgesteld wordt, wat me zéér snel zou lijken maar 't kan wel. Wat Alpina daar dan al mee aan 't doen is : beats me.

Leek me idd logisch dat het probleem momenteel schuilgaat in de pure positionering ... Voor quasi alle modellen die ik me voor de geest kan halen is de Alpina-variant telkens nét niet even snel (of dat wordt toch zo geclaimd) als het gelijksoortige BMW-model ... met als uitzondering de laatste 3 generaties B7, lijkt me ...

Ik ben wel heel erg benieuwd naar wat ze ervan gaan maken
                              1994 Mercedes SL320
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• En recent spotte dhr. Nootjes nog deze kar ... vet

1994 Mercedes SL320
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Hoe dik

Comment

• Comment

• Alpina-meeting? Meer foto's?

Comment

• Comment

Working...