Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hangt ervan af. Als je redelijk wat snelweg doet, is dat zeker haalbaar. Als je enkel stadsverkeer doet (kijk naar WB) zit je 4l hoger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten

Knappe detail, maar wat een triestig lage prijs voor die kar!

Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
      Die D3 op het salon was echt prachtig.

Jammer dat ze enkel de 2-liter diesel van BMW onder handen nemen.
      Een drieliter diesel in Alpina uitvoering zou ik geen seconde aan twijfelen.

B3 Touring bevalt me ook enorm ... maar ik vraag me af of dat betaalbaar is als je 40.000+ km/jaar doet.
      Alpina geeft gemengd verbruik aan van 9,9, maar ik vrees dat dat een beetje optimistisch is.
      Wel, ik ben niet op de hoogte van het reële gebruik van de B3, maar ik weet wel dat Alpina behoorlijk goed uit de verf komt met het verbruik van zijn wagens. Aleja, zo'n zaken zijn natuurlijk relatief maar soms denk ik toch 'Huh, hoe kan dat nu zó laag zijn?'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Prachtige velgen onder die B7...
        Ben paar dagen terug eens tot bij autosport willy gereden , die had 4 alpina velgen liggen in 21''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
          Die D3 op het salon was echt prachtig.

Jammer dat ze enkel de 2-liter diesel van BMW onder handen nemen.
          Een drieliter diesel in Alpina uitvoering zou ik geen seconde aan twijfelen.

B3 Touring bevalt me ook enorm ... maar ik vraag me af of dat betaalbaar is als je 40.000+ km/jaar doet.
          Alpina geeft gemengd verbruik aan van 9,9, maar ik vrees dat dat een beetje optimistisch is.
          Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Hangt ervan af. Als je redelijk wat snelweg doet, is dat zeker haalbaar. Als je enkel stadsverkeer doet (kijk naar WB) zit je 4l hoger.
          Idd, 9 à 10 liter gemiddeld is zeker doenbaar.. autostrade aan 120 is 7 liter om maar iets te zeggen.. 't is alleen dat stadsverkeer, dan stijgt het enorm maar dat is bij elke auto zo. Mini'tje zit dan ook aan 10 liter hoor..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Prachtige velgen onder die B7...
            Zeker dat , maar voor op uw 740d zou ik toch niet voor deze gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
              Ben paar dagen terug eens tot bij autosport willy gereden , die had 4 alpina velgen liggen in 21''
              Autosport Willy Moeskroen
              Er zijn niet veel forummers die dat kennen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                Autosport Willy Moeskroen
                Er zijn niet veel forummers die dat kennen hoor
                Een Toerke kent dat weer wel?

TUNER!

Comment

• Al eens geweest bij Auto Rallye Center in Menen die hebben daar ook Alpina replica velgen voor een zeer goeie prijs. Ik weet van horen zeggen dat Auto sport Willy een ripper is hij zou u alles en nog wa verkopen voor op uw auto maar voor de problemen achteraf is hij wel niet meer te vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                    Een Toerke kent dat weer wel?

TUNER!

Tuurlijk ken ik dat , mijn autoradio's kwamen vroeger altijd van daar, en banden heb ik daar ook nog gekocht

Comment

• Wel mijn banden van mijn huidige D3 biturbo komen van daar en mijn winter banden voor mijn volgende komen ook van daar. Zijn echt de goedkoopste van de streek vin ik. Ze gaan u ook nooit geen bucht verkopen zoals daar in moeskroen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                        Zeker dat , maar voor op uw 740d zou ik toch niet voor deze gaan
                        Jaweeeeel! Geen replica's é, het echte matriaal. Is ook wel redelijk waardevast denk ik zo'n velgen, veel kom je ze niet tegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                          Jaweeeeel! Geen replica's é, het echte matriaal. Is ook wel redelijk waardevast denk ik zo'n velgen, veel kom je ze niet tegen.

Ik zeg niet dat hij replica's moet leggen he , maar de Alpina velgen zie ik zeer graag op een alpina maar niet op een "gewone" 7 serie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                            Op de B5 op basis van de F10 is't nog een tijdje wachten
                            Naar mij verteld is, zal hij pas in 2011 - maart te Genève worden voorgesteld, en da's nog echt belachelijk lang vind ik...
                            Nuja, dat belooft misschien voor'n nóg ongelooflijkere dan de huidige B5(S) (die eigenlijk al niet meer de huidige maar de vorige is).

Alpinagrün met Golddekor en Lavalina II interieur met warmbruin en eventueel wat andere tinten erin verwerkt

Ik hoop trouwens dat'ie ook in Allrad zal verkocht worden!

Een alpina uitvoering van de nieuwe 5 kan half 2010 besteld worden, om te leveren tegen eind 2010.
                            Zou dezelfde (ongeveer toch) motor worden die nu in de 7 zit met ca 500 pk.
                            Ook kan de wagen geleverd worden via elke BMW dealer.
                            Dit alles volgens de sales manager van Alpina Belgie.

Comment

• Da's snel.

Effe navragen op 't salon van Genève, da's Alpina zelf die er staat, en die mannen hebben altijd de meest recente info mee.

Ik trek je woord géénszins in twijfel, maar ik vermoed dat een nieuwe B5 er pas zal zijn tegen ten vroegste einde eerste kwartaal van volgend jaar...

Edit : nou ja da's maar een 3-tal maandjes later dan wat jij zegt, oké. Dat "bestelbaar vanaf", houd daar 'es geen rekening mee. Da's quatsch. Je kan nu ook al een Ferrari 458 "Scuderia" bestellen hoor, gewoon een voorschotje leggen en ze zullen je zeker een "bestelbonnetje" geven.

Comment

• ik heb namelijk gehoord dat er een alpina B3s Biturbo zal komen met ongeveer een kleine 400 pk . Nu zal het eens vragen volgende week in Buchloe

Comment

• Klinkt logisch. BMW brengt een eigen dik 340 pk sterke versie uit, dan zal Alpina wel 't geheel wat opkietelen. Er zijn er die met énkel chiptuning en een grotere oliekoeler voorbij de 400 pk gaan met de 335i, dus met de extra mods die Alpina voorziet en de ondersteuning van BMW moet dat zeker ook doenbaar zijn.

'k Vraag me trouwens af wat de komende B5 zal hebben van motor. Met een 550i die voorbij de 400pk piekt... dan zou een B5 om écht dik sneller te zijn toch richting 550pk moeten gaan.
                                  Wel jammer dat de komende M5 de motor van de X5M/X6M krijgt, daarmee gaat 'ie een pak dichter bij de B5 gaan staan. Don't like that. De twee uitersten naast elkaar was zoveel cooler.

Comment

• hoh nog geen maand geleden de nieuwe B5 zien oprijden op de fabriek in Bucloe nu wel nog gecamoufleerd maar had eens gevraagd naar de motor en blijkbaar zal het een 4,4l worden biturbo zoals in de B7 biturbo nu zeiden ze wel dat ze nog aan het afwachten zijn wat bmw doet met de M5. nu benieuwd naar volgende week

Comment

• Ja dat stond al langer vast, maar of 't exact dezelfde motor is, of een verdere evolutie, da's wat ik wil weten. Als m'n mannetje op Genève er weer is kan 'k je van naaldje tot draadje uitleggen wat en hoe, die kerel doet niks liever dan eindeloos vertellen (en ik naar 'm luisteren ), tot dan is 't koffiedik kijken.

Uit die krachtbron moet meer te halen zijn, denk ik. De vorige 4.4 V8 met compressor was voelbaar pittiger en hing beter aan 't gas, dat lees je vaak. Jammer dat ze nu de weg moeten volgen die BMW is ingeslagen...

Comment

• ik vertrek volgende week terug naar Buchloe zal het daar eens vragen. Soms goed in kennis met CHristopher ?

Comment

• Ik heb geen ervaring met in kennis zijn met mannen.

En als wat ga je naar ginder? Als je niet voor ze werkt ga je vermoedelijk niet veel te weten komen. Of ze moeten loslippiger zijn binnenshuis (wat me zou verwonderen). Dat van die B3s, dát vind ik wel leuke info. Informeer 'es. En meteen ook of die B3s als Allrad komt ook.

Comment

Working...
                                          X