Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Geen idee, misschien last van een vervormd/verkleurd bovendash door altijd in de zon gestaan te hebben, en het eerste het beste er dan in gegooid?
Zegt natuurlijk genoeg over de (vorige) eigenaar, maar dat kan je ook zeggen van de lelijke logo's ipv de BMW-logo's, en het Alpina-embleempje in de linkernier.
Vond ik precies ook raar, zeker omdat het niet doorloopt op de bovenkant van de deuren.
Niet origineel volgens nu?
Niet meer opnieuw gekeken en daarnet ook maar kort, maar ... het leek mij in die snelle blik een beetje als een belederd dashboard waarvan het leder afgetrokken is, ofzo.
Kleur, motor en dan nog eens dat interieur met die handbak
Wat een magisch ding.
Veel geiler dan dit kan een GT niet meer worden.
Wist niet dat die ketels ook met handbak geleverd werden! Heerlijk! Veel liever een handbak dan een voorbijgestreefde 4 traps automaat imo.
Ik zie me nog in staat om dergelijke ALPINA binnen x aantal jaren gewoon in huis te halen.
Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid van en beschikbaarheid van wisselstukken voor die 5.7 en 6.0 E-kat blokken?
Ik wist trouwens niet dat de ALPINA B12 Coupé 5.7 optioneel een SHIFT-TRONIC 6 bak kon krijgen?
Blijkbaar de manuele Getrag 6 bak (van de CSI) met een electronisch gestuurde koppeling, en dus maar 2 pedalen. Een semi-automaat maw.
Blijft spijtig dat die ketels zo zwaar op de neus liggen...
Ik wist trouwens niet dat de ALPINA B12 Coupé 5.7 optioneel een SHIFT-TRONIC 6 bak kon krijgen?
Blijkbaar de manuele Getrag 6 bak (van de CSI) met een electronisch gestuurde koppeling, en dus maar 2 pedalen. Een semi-automaat maw.
Stel nu dat je een B12 Coupe met shift-tronic in huis haalt en je zit plots met een breuk aan je vitessebak... Heeft het dan zin om aan te kloppen bij ALPINA voor wisselstukken? Lijkt me niet eenvoudig met zo'n zeldzame onderdelen. Of kan je beter je bak laten reviseren bij Getrag?
Daar heb ik nog nooit van gehoord! Wel sterk! Van wanneer tot wanneer is die geproduceerd? Heb je daar meer informatie over?
Stel nu dat je een B12 Coupe met shift-tronic in huis haalt en je zit plots met een breuk aan je vitessebak... Heeft het dan zin om aan te kloppen bij ALPINA voor wisselstukken? Lijkt me niet eenvoudig met zo'n zeldzame onderdelen. Of kan je beter je bak laten reviseren bij Getrag?
Bij Alpina zullen ze je ongetwijfeld wel helpen, maar de kost die daar tegenover staat is ook niet van Jacky Lafon's poes!
@ William Blake:
1992 SHIFT-TRONIC
Im BMW ALPINA B12 5,7 Coupé realisiert ALPINA als erster Automobilhersteller ein elektronisches Kupplungsmanagement-System, die ALPINA SHIFT-TRONIC. Der Abschied vom Kupplungspedal fällt angesichts der neuen Dynamik des Fahrens mit einem Sechsgang-Schaltgetriebe sehr leicht
De nieuwe 5-reekser is volgens mij subtieler gestyled als de vorige. Maar dat is mijn mening. Van de Alpina-variant heb ik nog niet zoveel foto's gezien. Dus misschien nog even afwachten
De vier uitlaten is hetgeen me 't meest stoort bij de huidige Alpina's. Iemand enig idee of je via Alpina zelf zulke dingen kan aanpassen aan je eigen goesting?
Comment