Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIk denk er plots aan: de B7 Allrad had nummertje #004 en de B5 was #014 als ik me goed herinner.
Foto's van de B5 heb ik op alpina-forum gevonden:
En liefst volgetankt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenDeze week 'n bezoekje gebracht in Buchloe. Maar waar te beginnen met 't verhaal?
'n Heel gemoedelijke ontvangst, rustig wat gedronken met de heer Weber, welke 'n zéér ruime kennis bleek te hebben over het hele reilen en zeilen in het bedrijf: huidige modellen, oude modellen, toekomstige modellen waar in se nog weinig tot niets over geweten is, wie wat heeft besteld...
Na hem te hebben bestookt met een hele hoop vragen de kans gekregen om met de B7 biturbo Allrad te rijden. Droom van een wagen, luxe tot en met, knap uiterlijk en een schitterende motor met bak-ken koppel. Alleen stoorde me 1 ding: de boite. De B7 heeft nog een 6-gang, en slecht is deze niet, maar je merkt dat ze onderhand wat gedateerd is. Een limousine van dat kaliber mag bij constant 160km/h niet aan 3000 toeren/min rijden, vind ik. 't Geeft overigens een storend geluid, dat je wel kan appreciëren bij regelmatig versnellen, maar niet wanneer je gedurende een uur aan die snelheid rijdt, vind ik. Vanaf de facelift in mid-2012 zou 'ie de 8-gang krijgen. De Allrad merkte je weinig van gezien de afwezigheid van natte/besneeuwde wegen. Zonde!
Even daarna dan met de B5 biturbo (sedan, Touring nog niet te rijden voor Genève) gereden. Wat. Een. Droom. Onvoorstelbaar hoe snedig dat ding rijdt, een heel stuk lichter aanvoelend dan de B7, en de 8-gang draagt daar zeker z'n steentje toe bij. Voor mij een heel stuk boven de B7 uitstekend dus. Of hoe een boite een dergelijk verschil kan maken... 't Sperdiff zorgt ook voor 'n aangename stabiliteit wanneer je op wat bemodderde plekjes op veldwegen.
Aangezien de B7 niet dermate vaak besteld wordt stonden in de werkplaatsen vooral modellen van de D3/B3- en B5-reeks. Het exemplaar dat wij reden van deze laatste was gemaakt in Alpinablau met Oyster interieur en Pianolack. Niet lelijk, maar absoluut niet mijn kopje thee. Een ander testexemplaar was uitgerust in een Saffierzwarte kleur met Cognac gewolkt + zwarte Piping Lavalina. Gadverdamme dat was knap.
In de werkplaats dan stonden enkele B5 biturbo's waaronder eentje in Alpinagrün met Birke en een -denk ik- groen biesje. Erg knap, maar een ietwat warmer interieur kan mij meer bekoren. In die ruimte stond ook nog een legendarische B7 Turbo S (sedan) die helemaal gerestaureerd zou worden. Mr. Weber vertelde ook nog dat een Luxemburgse klant van Alpina een dergelijke auto in 't verleden voor de mooie som van 100.000 euro he-le-maal had laten restaureren, zodat 'ie was alsof hij net van de band rolde.
De Sattlerei als eindpunt was ook een knap staaltje craftsmanship: aan één Lavalina-interieur wordt gedurende 14 dagen gewerkt. Quasi alles wordt met de hand gedaan, behalve twee machines: eentje voor laser-matig het leder te snijden en eentje waardoor een lapje leder zodanig 'afgeraspt' (of beter: aan de onderkant met mesjes zodanig besneden) wordt dat het dun wordt als een vel papier. 't Nut van dat laatste? Als je de knopjes van de zetelbediening wil bekleden met leder... Echt geschift.
Er reed ook nog een nieuwe 6 coupé rond die ongetwijfeld een vermomde (gecamoufleerde) B6 was, gezien de gezonde roffel, de OAL-plaat en de Alpina-classics.
Als weetje vertelde de beste man nog dat Burkhard Bovensiepen van elk model van Alpina een exemplaar houdt, soms zelfs het allereerste productiemodel... behalve van de 2002 tii Alpina. Althans, zo werd ons verteld.
Erg knap, leerrijk, (nog meer) bewondering kwekend en magisch. Bedankt aan Alpina en nog meer aan wie 't mogelijk maakte!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenLeuk verslag, Vicious! Een B5 zou bij mij trouwens direct zwarte niertjes met chromé randje krijgen.
Comment
-
Zalig verslag man. Kan je daar dan zo maar naartoe, of is dat op afspraak of via via ?
Comment
-
-
Vette trip en leuk verslag, visjes.
De B5 zoals 'ie daar op foto staat kan me niet meteen bekoren. Dan vond ik de milanobeige (dacht ik?) versie op Goodwood met hoogglans Shadow Line knapper.
En ook hier vind ik 't weer spijtig dat het lipje weg is van de velgen. De spaken die tot aan de rand lopen maken de velg visueel minder breed, en de auto wat minder stance hebben. (smaak)
Vandaag heb ik een B6 3.5s fetish.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVette trip en leuk verslag, visjes.
De B5 zoals 'ie daar op foto staat kan me niet meteen bekoren. Dan vond ik de milanobeige (dacht ik?) versie op Goodwood met hoogglans Shadow Line knapper.
En ook hier vind ik 't weer spijtig dat het lipje weg is van de velgen. De spaken die tot aan de rand lopen maken de velg visueel minder breed, en de auto wat minder stance hebben. (smaak)
Vandaag heb ik een B6 3.5s fetish.
Qua kleurencombinatie heb ik nog maar zelden iets knap gezien, behalve het Alpinagrün exemplaar (qua buitenkleur dan toch, interieur was een beige kleur Lavalina met groene piping en groene Alpina-ruiten, wat me minder aansprak maar zeker en vast niet lelijk was) en eentje in een diepe zwarte tint met Cognac gewolkt.
Ik heb een aantal Alpina's die ik erg graag in m'n garage zou willen, later:
- B10 biturbo
- B8 Touring
- B7 Turbo S (sedan)
- 'n E30 Alpina, maar ik raak er nog niet uit welkeen
- B10 4,6 Touring Schaltgetriebe (maar daar twijfel ik over, want twee E34's...)
- B5 biturbo Touring
En ik twijfel of ik m'n eerste eigen kar zou houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIk heb een aantal Alpina's die ik erg graag in m'n garage zou willen, later:
- B10 biturbo
- B8 Touring
- B7 Turbo S (sedan)
- 'n E30 Alpina, maar ik raak er nog niet uit welkeen
- B10 4,6 Touring Schaltgetriebe (maar daar twijfel ik over, want twee E34's...)
- B5 biturbo Touring
En ik twijfel of ik m'n eerste eigen kar zou houden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenDe nieuwe kan je zeker niet manueel krijgen ?
Comment
-
Ondanks dat 't een vrij gewone combinatie is kom je ze zo -in tegenstelling tot zwart/zwart of grijs/zwart- nog maar weinig tegen, spijtig genoeg.
Comment
-
Comment
-
Ik had 'm ergens op een boekje van bij Alpina staan met nog wat meer van de kont op, in een 3/4e rechts achter-positie of hoe noem je dat. Scanner is niet aangesloten maar ik zal er dit weekend 'ns proberen aan te werken om een scan te maken.
Wit is imo wel een tint waarin je 'n Alpina niet moet voorstellen.
Als jij naar Genève gaat, Daann, neem dan maar een hóóp foto's van alles op de Alpina-stand.
Comment
Comment