deze "matte" uitvoering nog niet gezien tijdens ons bezoek op 5 mei ll. bij Alpina te Buchloe ... Stond enkel een "full option" Alpina Blau uitvoering B5 Touring in showroom ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik wil DIT: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...io&tabNumber=1
:drool:
Probleem: hoe haal ik in godsnaam 3 kinderen van school af in zoiets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenIk wil DIT: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...io&tabNumber=1
:drool:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtenalpina Raodster S => beste wagen die ik ooit gehad heb.... polyvalent, zuinig, betrouwbaar, uniek,... wat een kar!
Comment
-
Alvast karretjes die niet erg meer dalen in waarde, die Roadster S.
Naar wat MichM3 en Alexanderr zeggen moet zoiets ook best goed rijden...
Future classic?
Erg knap leder, dat cognac gewolkt. Op foto toont het niet al te best, maar in the flesh is dat schitterend.
In Buchloe 'n B5 biturbo met Lavalina II in die kleur gezien, dus quasi àlles in leder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
...als je de eigenschappen van een auto zou kunnen beoordelen in een raster van 10 op 10, dan scoort zo'n Alpina Roadster S er toch 90 vol
GT3's en RS'en zijn fantastisch magische auto's, maar enkel op hun terreinPorsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
...als je de eigenschappen van een auto zou kunnen beoordelen in een raster van 10 op 10, dan scoort zo'n Alpina Roadster S er toch 90 vol
GT3's en RS'en zijn fantastisch magische auto's, maar enkel op hun terrein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtenmet die van mij??
...allez maat, als ge de gordel omdeed was het precies of je je hemd aantrok
Ik vond de motor wat gretigheid missen en -dat is zuiver afstelling natuurlijk- de ophanging serieus stuiterig op de openbare weg. Met sommige karren 'connecteer' je direct, wel, met uw roadster kwam het niet.
Comment
-
...en hoe denk je dat een 96rs of 64rs zich gedraagt over de openbare weg? ... zeker niet beter dan die Alpina.
Besides, de beoordeling van een wagen raakt meer aspecten dan de pure prestaties of rij-eigenschappen, want daarin blinken de RS'en natuurlijk uit. Maar voor een daily kar is zo'n Alpina gewoonweg zalig!!
Het totaalplaatje van zo'n Alpina is hetgeen die zo bijzonder maakt. Op 2.5j tijd 90.000km afgemaald met die kar... nooit gefaald, nooit... op een raammechanisme na. Heeft 2 winters buiten geslapen... 312pk, gemiddeld verbruik 9.4l ... pakken beter dan wat de ///M afdeling uit die motoren haalt.
Dit gekoppeld aan de exclusiviteit, schoonheid, doordachtheid, polyvalentie (track of cruisen), cabrio,... de onderhoudskost is ongeveer die van een Golf GTI.
Alpina heeft z'n huiswerk heel goed gemaakt met deze Roadster S!Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten...en hoe denk je dat een 96rs of 64rs zich gedraagt over de openbare weg? ... zeker niet beter dan die Alpina.
Besides, de beoordeling van een wagen raakt meer aspecten dan de pure prestaties of rij-eigenschappen, want daarin blinken de RS'en natuurlijk uit. Maar voor een daily kar is zo'n Alpina gewoonweg zalig!!
Het totaalplaatje van zo'n Alpina is hetgeen die zo bijzonder maakt. Op 2.5j tijd 90.000km afgemaald met die kar... nooit gefaald, nooit... op een raammechanisme na. Heeft 2 winters buiten geslapen... 312pk, gemiddeld verbruik 9.4l ... pakken beter dan wat de ///M afdeling uit die motoren haalt.
Dit gekoppeld aan de exclusiviteit, schoonheid, doordachtheid, polyvalentie (track of cruisen), cabrio,... de onderhoudskost is ongeveer die van een Golf GTI.
Alpina heeft z'n huiswerk heel goed gemaakt met deze Roadster S!
Eentje die daarin uitblonk was de Exige Cup van jokke, die Öhlins-dempers, pure controle.
Maar goed dat is een discussie Bilstein vs. ...
Wat betreft dat totaalplaatje zou pakweg een Cayman R hetzelfde niet even goed -en beter- doen, zonder aanpassingen?
Comment
-
of course.... Cayman R gaat waarschijnlijk beter zijn... 2011 (Cayman R) vs 2005 (Alpina RS).
Onder uwe M3, net als onder m'n Alpina, 64 en GT3 (iets moderner) steken oldskool dempers... kan je ni vergelijken met hetgeen onder jokkes Exige stak
...maar voor 25.000 eur (zoals de advert ongeveer aangaf) is dit héél wat auto...daar kan je ni omheenPorsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtenof course.... Cayman R gaat waarschijnlijk beter zijn... 2011 (Cayman R) vs 2005 (Alpina RS).
Onder uwe M3, net als onder m'n Alpina, 64 en GT3 (iets moderner) steken oldskool dempers... kan je ni vergelijken met hetgeen onder jokkes Exige stak
...maar voor 25.000 eur (zoals de advert ongeveer aangaf) is dit héél wat auto...daar kan je ni omheen
Wat betreft die dempers, ben jij niet geneigd uit te kijken naar zo'n topmateriaal voor de GT3? (Intrax, Öhlins, exe-tc, ...) Ik denk dat ik zeer snel geneigd zou zijn naar zo'n upgrades uit te kijken, ik kan me geweldig verliezen in kwalitatieve demping.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenIk wil DIT:
Inderdaad, super knap ding !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenTutut, autoforum = geld buiten beschouwing!
Wat betreft die dempers, ben jij niet geneigd uit te kijken naar zo'n topmateriaal voor de GT3? (Intrax, Öhlins, exe-tc, ...) Ik denk dat ik zeer snel geneigd zou zijn naar zo'n upgrades uit te kijken, ik kan me geweldig verliezen in kwalitatieve demping.
Gezien het beperkte gebruik van m'n GT3 (enkel circuit) ben ik wel niet geneigd daar een fortuin aan te spenderen. M'n KW's voelen zeer goed aan on track, ook voor km's autostrade zijn ze super...m'n vrouw valt constant in slaap tijdens die tripjes.
Kort gezegd, er staan ander updates hoger op 't lijstjePorsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichtenik kan me geweldig verliezen in kwalitatieve demping.
Comment
Comment