Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• deze "matte" uitvoering nog niet gezien tijdens ons bezoek op 5 mei ll. bij Alpina te Buchloe ... Stond enkel een "full option" Alpina Blau uitvoering B5 Touring in showroom ...

Comment

• Ik wil DIT: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...io&tabNumber=1

:drool:

Probleem: hoe haal ik in godsnaam 3 kinderen van school af in zoiets?

Comment

• alpina Raodster S => beste wagen die ik ooit gehad heb.... polyvalent, zuinig, betrouwbaar, uniek,... wat een kar!
        Porsche 996 GT3 RS
        Porsche 964 RS
        BMW ///M3 e30
        Mercedes c250 CDI AMG
        www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
          Ik wil DIT: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...io&tabNumber=1

:drool:

Die advertentie heb ik al tientallen keren bekeken. Hopelijk ooit haalbaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
            alpina Raodster S => beste wagen die ik ooit gehad heb.... polyvalent, zuinig, betrouwbaar, uniek,... wat een kar!

Comment

• Alvast karretjes die niet erg meer dalen in waarde, die Roadster S.
              Naar wat MichM3 en Alexanderr zeggen moet zoiets ook best goed rijden...
              Future classic?

Erg knap leder, dat cognac gewolkt. Op foto toont het niet al te best, maar in the flesh is dat schitterend.
              In Buchloe 'n B5 biturbo met Lavalina II in die kleur gezien, dus quasi àlles in leder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

...als je de eigenschappen van een auto zou kunnen beoordelen in een raster van 10 op 10, dan scoort zo'n Alpina Roadster S er toch 90 vol

GT3's en RS'en zijn fantastisch magische auto's, maar enkel op hun terrein
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

Comment

...als je de eigenschappen van een auto zou kunnen beoordelen in een raster van 10 op 10, dan scoort zo'n Alpina Roadster S er toch 90 vol

GT3's en RS'en zijn fantastisch magische auto's, maar enkel op hun terrein
                  Ik heb vrij uitgebreid met die Roadster S gereden, het klikte niet voor mij!

Comment

• met die van mij??

...allez maat, als ge de gordel omdeed was het precies of je je hemd aantrok
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

Comment

met die van mij??

...allez maat, als ge de gordel omdeed was het precies of je je hemd aantrok
                      Ja de uwe... Begrijp me niet verkeerd, dat is onder elke maatstaf een schitterende kar hé. Het is maar als iemand met uw stal die kar bestempelt als 'de beste die ik gehad heb' dat mijn gevoel afwijkt...

Ik vond de motor wat gretigheid missen en -dat is zuiver afstelling natuurlijk- de ophanging serieus stuiterig op de openbare weg. Met sommige karren 'connecteer' je direct, wel, met uw roadster kwam het niet.

Comment

• ...en hoe denk je dat een 96rs of 64rs zich gedraagt over de openbare weg? ... zeker niet beter dan die Alpina.

Besides, de beoordeling van een wagen raakt meer aspecten dan de pure prestaties of rij-eigenschappen, want daarin blinken de RS'en natuurlijk uit. Maar voor een daily kar is zo'n Alpina gewoonweg zalig!!

Het totaalplaatje van zo'n Alpina is hetgeen die zo bijzonder maakt. Op 2.5j tijd 90.000km afgemaald met die kar... nooit gefaald, nooit... op een raammechanisme na. Heeft 2 winters buiten geslapen... 312pk, gemiddeld verbruik 9.4l ... pakken beter dan wat de ///M afdeling uit die motoren haalt.
                        Dit gekoppeld aan de exclusiviteit, schoonheid, doordachtheid, polyvalentie (track of cruisen), cabrio,... de onderhoudskost is ongeveer die van een Golf GTI.

Alpina heeft z'n huiswerk heel goed gemaakt met deze Roadster S!
                        Porsche 996 GT3 RS
                        Porsche 964 RS
                        BMW ///M3 e30
                        Mercedes c250 CDI AMG
                        www.flamebox.be

Comment

• Absoluut!

Ik heb redelijk wat ervaring achter het stuur van een Roadster S en van dag 1 heb ik dat een superbe all-rounder gevonden. Ik mis hem!

Comment

...en hoe denk je dat een 96rs of 64rs zich gedraagt over de openbare weg? ... zeker niet beter dan die Alpina.

Besides, de beoordeling van een wagen raakt meer aspecten dan de pure prestaties of rij-eigenschappen, want daarin blinken de RS'en natuurlijk uit. Maar voor een daily kar is zo'n Alpina gewoonweg zalig!!

Het totaalplaatje van zo'n Alpina is hetgeen die zo bijzonder maakt. Op 2.5j tijd 90.000km afgemaald met die kar... nooit gefaald, nooit... op een raammechanisme na. Heeft 2 winters buiten geslapen... 312pk, gemiddeld verbruik 9.4l ... pakken beter dan wat de ///M afdeling uit die motoren haalt.
                            Dit gekoppeld aan de exclusiviteit, schoonheid, doordachtheid, polyvalentie (track of cruisen), cabrio,... de onderhoudskost is ongeveer die van een Golf GTI.

Alpina heeft z'n huiswerk heel goed gemaakt met deze Roadster S!
                            Don't know, ik woon niet zo veraf hé.. Mijn M3 rijdt ook zo, en ik vind dat niet bepaald aangenaam eerlijk gezegd, dat voelt (noch in het geval van uw Alpina, noch in het geval van mijn M3) kwalitatief gedempt aan. Waardoor ik dat 'krimpgevoel' mis. Een ophanging moet 'flowen' en geen controle opofferen ten voordele van bodycontrol, dat stoort me bij vele sportieve karren.

Eentje die daarin uitblonk was de Exige Cup van jokke, die Öhlins-dempers, pure controle.

Maar goed dat is een discussie Bilstein vs. ...

Wat betreft dat totaalplaatje zou pakweg een Cayman R hetzelfde niet even goed -en beter- doen, zonder aanpassingen?

Comment

• of course.... Cayman R gaat waarschijnlijk beter zijn... 2011 (Cayman R) vs 2005 (Alpina RS).

Onder uwe M3, net als onder m'n Alpina, 64 en GT3 (iets moderner) steken oldskool dempers... kan je ni vergelijken met hetgeen onder jokkes Exige stak

...maar voor 25.000 eur (zoals de advert ongeveer aangaf) is dit héél wat auto...daar kan je ni omheen
                              Porsche 996 GT3 RS
                              Porsche 964 RS
                              BMW ///M3 e30
                              Mercedes c250 CDI AMG
                              www.flamebox.be

Comment

of course.... Cayman R gaat waarschijnlijk beter zijn... 2011 (Cayman R) vs 2005 (Alpina RS).

Onder uwe M3, net als onder m'n Alpina, 64 en GT3 (iets moderner) steken oldskool dempers... kan je ni vergelijken met hetgeen onder jokkes Exige stak

...maar voor 25.000 eur (zoals de advert ongeveer aangaf) is dit héél wat auto...daar kan je ni omheen
                                Tutut, autoforum = geld buiten beschouwing!

Wat betreft die dempers, ben jij niet geneigd uit te kijken naar zo'n topmateriaal voor de GT3? (Intrax, Öhlins, exe-tc, ...) Ik denk dat ik zeer snel geneigd zou zijn naar zo'n upgrades uit te kijken, ik kan me geweldig verliezen in kwalitatieve demping.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                  Ik wil DIT:

Komaan, seg ! Die kids ? Da's toch eenvoudig ! Je rijdt gewoon 3 keer op en af. Kids will love it ! En jij hebt 3 keer plezier !

Inderdaad, super knap ding !

Comment

• Ik doe de mijne nooit meer weg!!! Momenteel slechts 25000km op de teller! Hoop dat ie waardevast blijft!

Comment

Tutut, autoforum = geld buiten beschouwing!

Wat betreft die dempers, ben jij niet geneigd uit te kijken naar zo'n topmateriaal voor de GT3? (Intrax, Öhlins, exe-tc, ...) Ik denk dat ik zeer snel geneigd zou zijn naar zo'n upgrades uit te kijken, ik kan me geweldig verliezen in kwalitatieve demping.
                                      Intrax eventueel... heb geen zin om proefkonijn te spelen voor een of ander firma, ben eerder iemand die een proven product gaat aankopen.

Gezien het beperkte gebruik van m'n GT3 (enkel circuit) ben ik wel niet geneigd daar een fortuin aan te spenderen. M'n KW's voelen zeer goed aan on track, ook voor km's autostrade zijn ze super...m'n vrouw valt constant in slaap tijdens die tripjes.

Kort gezegd, er staan ander updates hoger op 't lijstje
                                      Porsche 996 GT3 RS
                                      Porsche 964 RS
                                      BMW ///M3 e30
                                      Mercedes c250 CDI AMG
                                      www.flamebox.be

Comment

• *kuch*3.9

Comment

ik kan me geweldig verliezen in kwalitatieve demping.
                                          Op skireis en andere gelegenheden reeds aan den lijve ondervonden dat ge dan alvast zeer krenterig zijt geweest bij 't aanschaffen van demping van uwen uitlaat.

Comment

Working...
                                          X