Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Geef mij maar zwart leder. Bijkomend voordeel is dat je er geen vuil op ziet.
hoezo zou je daar geen vuil op zien?
en is vuil ergens op zien niet juist heel handig?
dan weet je dat et tijd is om weer eens schoon te maken.
Ik had het voornamelijk over vuile handen die zwarte plekken maken op het leder. Dan mag je dus gaan schrobben. Daarbij zie ik sowieso liever zwart. Daarom ook dat ik het had over een bijkomend voordeel.
Geef mij maar zwart leder. Bijkomend voordeel is dat je er geen vuil op ziet.
hoezo zou je daar geen vuil op zien?
en is vuil ergens op zien niet juist heel handig?
dan weet je dat et tijd is om weer eens schoon te maken.
Ik had het voornamelijk over vuile handen die zwarte plekken maken op het leder. Dan mag je dus gaan schrobben. Daarbij zie ik sowieso liever zwart. Daarom ook dat ik het had over een bijkomend voordeel.
Geef mij maar zwart leder. Bijkomend voordeel is dat je er geen vuil op ziet.
hoezo zou je daar geen vuil op zien?
en is vuil ergens op zien niet juist heel handig?
dan weet je dat et tijd is om weer eens schoon te maken.
Ik had het voornamelijk over vuile handen die zwarte plekken maken op het leder. Dan mag je dus gaan schrobben. Daarbij zie ik sowieso liever zwart. Daarom ook dat ik het had over een bijkomend voordeel.
IK heb vorig jaar op ski vakantie nog een D10 bituro gezien, en ik moet zeggen hij zag er heerlijk uit zo in het zwart, niet opvallend maar toch speciaal en erg stijlvol, moest ik het geld hebben voor een alpina, ik zou het wel weten, liever een B3 dan een M3, denkt ik.
Nee liever beide
IK heb vorig jaar op ski vakantie nog een D10 bituro gezien, en ik moet zeggen hij zag er heerlijk uit zo in het zwart, niet opvallend maar toch speciaal en erg stijlvol, moest ik het geld hebben voor een alpina, ik zou het wel weten, liever een B3 dan een M3, denkt ik.
Nee liever beide
ik zou ook een B3 nemen in plaats van een M3, is goedkoper, verbruikt minder en de prestaties zijn hetzelfde
Ik ga ook resoluut voor de B3s. 't Enige wat er jammer aan is, is dat je de B3s touring niet met M Pack kan krijgen, want de achterbumper van de touring zonder M PAck vind ik kotslelijk.
Een lekkere incognito B3s cabrio Switchtronic, echter ...
Ik zou toch sterk twijfelen ze! Het oog wil ook wat en, afgezien van de schitterende velgen, heeft een ALPINA niet veel meer te bieden op dat vlak!
Edele discretie is iets wat niet of nauwelijks te koop is, het is een kunst met grote K, iets dat je eigen wordt door jarenlange opvoeding en door het toeven in edele kringen.
Zo ook de Alpina ... hij onderscheidt zich op bijna geen enkele manier van de massa, maar is net daardoor zó anders. 't Is gewoon de BMW met blauw bloed in de aderen. En dat op zich volstaat ruimschoots.
Zou er geen kleine kans zijn dat de B5 er met de 3.3 van de B3 komt ?
zeg AUB ja
Zeer zeker niet.
De B3 3.3 heeft een motor liggen die gebaseerd is op de M52 B28-motor van BMW (qua techniek), met het blok van de M50 B30 (de gietijzeren 3-liter 24v motor van de Amerikaanse E36 M3). Die motorgeneratie is een decennium oud, en zal dus zeer zeker niet meer gebruikt worden in de huidige B5.
Ik vermoed echter dat je het laatste 6-cilinder blok uit de B3s bedoelt : die 3,35-liter motor (bij Alpina 3.4 geheten) is gebaseerd op de M54-motoren van BMW (qua techniek).
Die motorenreeks heeft inmiddels al een opvolger gekregen met de nieuwe 6-cilinders (de hele reeks komt in de E60/E61 te liggen vanaf maart, in de 523i (2.5i Valvetronic), de 525i (2.5i Valvetronic) en de 530i (3.0i Valvetronic)).
De kans dat de M54-motorreeks door Alpina nogmaals wordt gebruikt in de nieuwste modellen, lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik vermoed dat Alpina - zeker nu ze sinds een aantal jaren al van in het begin de motoren van BMW ter beschikking krijgen en ja zelfs samenwerken met de ingenieurs van BMW - de laatste generatie motoren (met o.a. Valvetronic) niet links zullen laten liggen.
Ik vermoed ten stelligste dat Alpina nu reeds bezig is met het brouwen van een sublieme B3s 3.4-opvolger die dan in de nieuwe 3-reeks komt te liggen en de huidige motor van de Roadster S zal komen te vervangen. Waarschijnlijk wordt dat wederom een 3.4, maar dan gebaseerd op de laatste motorengeneratie.
Of die motor ook in de B5 komt, is onzeker, maar ik acht de kans zeer reëel. Evenwel, een reële kans is niet noodzakelijk een grote kans.
Immers, het is zo dat het bestaanrecht van zo'n wagen nogmaals is verkleind sinds de opkomst van de ultra-potente diesels, de steeds stijgende verkoop van diesels in de hogere segmenten, en met de huidige en toekomstige line-up van de BMW '5 (530i Valvatronic, misschien een 540i, 550i, 535d, ...). De Alpina B5 3.4 zou dan "trager" zijn dan een 535d of een 540i (misschien niet in acceleratie en topsnelheid, maar wel qua gevoel, door het lagere koppel), en dat voor een gevoelig hogere prijs.
Gezien de huidige marktverzadiging en vooral de steeds grotere diversificatie (en dus het overaanbod binnen elk segment), lijkt me zo'n wagen steeds moeilijker aan de man te brengen. Bij de E39 was de B10 3.3 al duidelijk het minder verkochte model vergeleken met de B10 V8 en de B10 V8s ... dus dat zegt genoeg.
Moest ik moeten gokken ... dan weet ik 't niet ... Mocht Alpina uit de nieuwste blokken een dikke 3,4 of misschien zelfs 3,5 liter cilinderinhoud kunnen halen (wat naar ik vermoed niet mogelijk is tenzij BMW plots met grotere blokken komt, voor b.v. een 3.0i turbo die dan meer wandsterkte en dus een steviger en groter blok zou moeten hebben ... maar die 3.0i turbo komt er volgens de laatste geruchten toch niet meer) ... en dus uit die 3.5 iets van een 340 pk kunnen halen en een dikke 380 Nm ... dan zou dat nog wel eens kunnen dat er dan ook een B5 3.5 op 't programma komt te staan.
Maar een B5 3.4 met "maar" 305 pk en 360 Nm ... die zie ik als nauwelijks verkoopbaar.
En misschien ook wel in de B5 dus. Okay, ik moet gokken ... dan zeg ik : "Ja, binnen anderhalf jaar ten vroegste. Een B5 met een Valvetronic 3,4-liter met ongeveer 340 pk en 380 Nm." Of je 'm veel zal zien ... da's iets anders.
Afwachten, dus. Maar de 3.3 uit de B3 komt er zeker niet meer in, neen.
Comment