Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
    Geef mij maar zwart leder. Bijkomend voordeel is dat je er geen vuil op ziet.
    hoezo zou je daar geen vuil op zien?

    en is vuil ergens op zien niet juist heel handig?
    dan weet je dat et tijd is om weer eens schoon te maken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gaston
      Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
      Geef mij maar zwart leder. Bijkomend voordeel is dat je er geen vuil op ziet.
      hoezo zou je daar geen vuil op zien?

      en is vuil ergens op zien niet juist heel handig?
      dan weet je dat et tijd is om weer eens schoon te maken.
      Ik had het voornamelijk over vuile handen die zwarte plekken maken op het leder. Dan mag je dus gaan schrobben. Daarbij zie ik sowieso liever zwart. Daarom ook dat ik het had over een bijkomend voordeel.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
        Oorspronkelijk geplaatst door Gaston
        Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
        Geef mij maar zwart leder. Bijkomend voordeel is dat je er geen vuil op ziet.
        hoezo zou je daar geen vuil op zien?

        en is vuil ergens op zien niet juist heel handig?
        dan weet je dat et tijd is om weer eens schoon te maken.
        Ik had het voornamelijk over vuile handen die zwarte plekken maken op het leder. Dan mag je dus gaan schrobben. Daarbij zie ik sowieso liever zwart. Daarom ook dat ik het had over een bijkomend voordeel.
        waar stop jij je handen in joh?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Gaston
          Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
          Oorspronkelijk geplaatst door Gaston
          Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
          Geef mij maar zwart leder. Bijkomend voordeel is dat je er geen vuil op ziet.
          hoezo zou je daar geen vuil op zien?

          en is vuil ergens op zien niet juist heel handig?
          dan weet je dat et tijd is om weer eens schoon te maken.
          Ik had het voornamelijk over vuile handen die zwarte plekken maken op het leder. Dan mag je dus gaan schrobben. Daarbij zie ik sowieso liever zwart. Daarom ook dat ik het had over een bijkomend voordeel.
          waar stop jij je handen in joh?
          Ik nergens, maar er zal maar een maat meerijden met vuile handen of zo hé. Die maten van mij letten niet zo op waar ze lopen of waar ze zich neerzetten. Zouden zich gewoon op straat zetten. Allé, sommige toch. :p Zo eens om de twee weken rijden er één of meerdere maten met mij mee. De passagiersplaatsen zijn dan dikwijls vuiler dan mijn eigen plaats. Nochtans rijd ik alle dagen met mijn wagen. Komiek hé! :p
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • IK heb vorig jaar op ski vakantie nog een D10 bituro gezien, en ik moet zeggen hij zag er heerlijk uit zo in het zwart, niet opvallend maar toch speciaal en erg stijlvol, moest ik het geld hebben voor een alpina, ik zou het wel weten, liever een B3 dan een M3, denkt ik.
            Nee liever beide

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke
              IK heb vorig jaar op ski vakantie nog een D10 bituro gezien, en ik moet zeggen hij zag er heerlijk uit zo in het zwart, niet opvallend maar toch speciaal en erg stijlvol, moest ik het geld hebben voor een alpina, ik zou het wel weten, liever een B3 dan een M3, denkt ik.
              Nee liever beide
              ik zou ook een B3 nemen in plaats van een M3, is goedkoper, verbruikt minder en de prestaties zijn hetzelfde

              Comment


              • Ik ga ook resoluut voor de B3s. 't Enige wat er jammer aan is, is dat je de B3s touring niet met M Pack kan krijgen, want de achterbumper van de touring zonder M PAck vind ik kotslelijk.

                Een lekkere incognito B3s cabrio Switchtronic, echter ...

                Comment


                • Ik zou toch sterk twijfelen ze! Het oog wil ook wat en, afgezien van de schitterende velgen, heeft een ALPINA niet veel meer te bieden op dat vlak!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                    Ik zou toch sterk twijfelen ze! Het oog wil ook wat en, afgezien van de schitterende velgen, heeft een ALPINA niet veel meer te bieden op dat vlak!
                    Edele discretie is iets wat niet of nauwelijks te koop is, het is een kunst met grote K, iets dat je eigen wordt door jarenlange opvoeding en door het toeven in edele kringen.

                    Om te vergelijken, op 't vlak van die edele discrete finesse ... 't is net zoals een (met alle respect) supersuccesvolle hamburgerrestaurent-uitbater die véél geld verdiende nog altijd zó door de mand valt als "nouveau riche" in een exlcusief oord, bijvoorbeeld. Dure kledij, een horloge en een dure auto kan je snel verdienen ... aristocratische levenswijsheid is niet te koop.




                    Zo ook de Alpina ... hij onderscheidt zich op bijna geen enkele manier van de massa, maar is net daardoor zó anders. 't Is gewoon de BMW met blauw bloed in de aderen. En dat op zich volstaat ruimschoots.





                    ...

                    Okay, een M3 is uiterst knap, maar je moet z'n sportieve uiterlijk willen. M'n moeder bijvoorbeeld vindt de M3 cabrio lelijk omdat 'ie véél te agressief oogt.

                    Comment


                    • Zou er geen kleine kans zijn dat de B5 er met de 3.3 van de B3 komt ?

                      zeg AUB ja

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke
                        Zou er geen kleine kans zijn dat de B5 er met de 3.3 van de B3 komt ?

                        zeg AUB ja
                        ja

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke
                          Zou er geen kleine kans zijn dat de B5 er met de 3.3 van de B3 komt ?

                          zeg AUB ja
                          Zeer zeker niet.

                          De B3 3.3 heeft een motor liggen die gebaseerd is op de M52 B28-motor van BMW (qua techniek), met het blok van de M50 B30 (de gietijzeren 3-liter 24v motor van de Amerikaanse E36 M3). Die motorgeneratie is een decennium oud, en zal dus zeer zeker niet meer gebruikt worden in de huidige B5.




                          Ik vermoed echter dat je het laatste 6-cilinder blok uit de B3s bedoelt : die 3,35-liter motor (bij Alpina 3.4 geheten) is gebaseerd op de M54-motoren van BMW (qua techniek).

                          Die motorenreeks heeft inmiddels al een opvolger gekregen met de nieuwe 6-cilinders (de hele reeks komt in de E60/E61 te liggen vanaf maart, in de 523i (2.5i Valvetronic), de 525i (2.5i Valvetronic) en de 530i (3.0i Valvetronic)).

                          De kans dat de M54-motorreeks door Alpina nogmaals wordt gebruikt in de nieuwste modellen, lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik vermoed dat Alpina - zeker nu ze sinds een aantal jaren al van in het begin de motoren van BMW ter beschikking krijgen en ja zelfs samenwerken met de ingenieurs van BMW - de laatste generatie motoren (met o.a. Valvetronic) niet links zullen laten liggen.




                          Ik vermoed ten stelligste dat Alpina nu reeds bezig is met het brouwen van een sublieme B3s 3.4-opvolger die dan in de nieuwe 3-reeks komt te liggen en de huidige motor van de Roadster S zal komen te vervangen. Waarschijnlijk wordt dat wederom een 3.4, maar dan gebaseerd op de laatste motorengeneratie.

                          Of die motor ook in de B5 komt, is onzeker, maar ik acht de kans zeer reëel. Evenwel, een reële kans is niet noodzakelijk een grote kans.
                          Immers, het is zo dat het bestaanrecht van zo'n wagen nogmaals is verkleind sinds de opkomst van de ultra-potente diesels, de steeds stijgende verkoop van diesels in de hogere segmenten, en met de huidige en toekomstige line-up van de BMW '5 (530i Valvatronic, misschien een 540i, 550i, 535d, ...). De Alpina B5 3.4 zou dan "trager" zijn dan een 535d of een 540i (misschien niet in acceleratie en topsnelheid, maar wel qua gevoel, door het lagere koppel), en dat voor een gevoelig hogere prijs.
                          Gezien de huidige marktverzadiging en vooral de steeds grotere diversificatie (en dus het overaanbod binnen elk segment), lijkt me zo'n wagen steeds moeilijker aan de man te brengen. Bij de E39 was de B10 3.3 al duidelijk het minder verkochte model vergeleken met de B10 V8 en de B10 V8s ... dus dat zegt genoeg.

                          Moest ik moeten gokken ... dan weet ik 't niet ... Mocht Alpina uit de nieuwste blokken een dikke 3,4 of misschien zelfs 3,5 liter cilinderinhoud kunnen halen (wat naar ik vermoed niet mogelijk is tenzij BMW plots met grotere blokken komt, voor b.v. een 3.0i turbo die dan meer wandsterkte en dus een steviger en groter blok zou moeten hebben ... maar die 3.0i turbo komt er volgens de laatste geruchten toch niet meer) ... en dus uit die 3.5 iets van een 340 pk kunnen halen en een dikke 380 Nm ... dan zou dat nog wel eens kunnen dat er dan ook een B5 3.5 op 't programma komt te staan.
                          Maar een B5 3.4 met "maar" 305 pk en 360 Nm ... die zie ik als nauwelijks verkoopbaar.



                          Nu, je mag er donder op zeggen dat Alpina met een eigen versie van de nieuwe '3 komt. En daar zal weer een héél eigen motor in liggen. 't Zal dus afwachten worden wat dat zal zijn, want ik ben er ook nagenoeg zeker van dat de nieuwe B3 daar eerst recht zal op krijgen, en dan later eventueel ook de Z4 (Roadster S) en de '5 (B5).

                          En misschien ook wel in de B5 dus. Okay, ik moet gokken ... dan zeg ik : "Ja, binnen anderhalf jaar ten vroegste. Een B5 met een Valvetronic 3,4-liter met ongeveer 340 pk en 380 Nm." Of je 'm veel zal zien ... da's iets anders.









                          Afwachten, dus. Maar de 3.3 uit de B3 komt er zeker niet meer in, neen.

                          Comment


                          • OK.

                            ik bedoelde gewoon een motor die goedkoper is in tax dan een 4.4 V8 , maar ja een nieuwe alpina B5 onder de 60.000 euro zal je wel niet vinden zeker ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke
                              OK.

                              ik bedoelde gewoon een motor die goedkoper is in tax dan een 4.4 V8 , maar ja een nieuwe alpina B5 onder de 60.000 euro zal je wel niet vinden zeker ?
                              Laat 't me zo stellen : als je géén compleet geschifte BMW-bezetene bent die minieme verschillen inzake afstelling of motorkarakter (b.v. het verschil in motorkarakter tussen een 192 pk 2.5i en de 193 pk 2.8i) zó *vingerknip* bespeurt ... of als je niet die ultra-kapitaalkrachtige exlusiviteitenjager bent ...

                              ... blijf dan van Alpina af. Met een goed naar wens uitgeruste "gewone" BMW ben je dan eigenlijk beter af.



                              Overigens zal een Alpina B5 3.4 inzake kostprijs per kilometer best duurder uitvallen dan een huidige 545i (of toekomstige 540i of 550i), hoor.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ceke
                                OK.

                                ik bedoelde gewoon een motor die goedkoper is in tax dan een 4.4 V8 , maar ja een nieuwe alpina B5 onder de 60.000 euro zal je wel niet vinden zeker ?
                                Laat 't me zo stellen : als je géén compleet geschifte BMW-bezetene bent die minieme verschillen inzake afstelling of motorkarakter (b.v. het verschil in motorkarakter tussen een 192 pk 2.5i en de 193 pk 2.8i) zó *vingerknip* bespeurt ... of als je niet die ultra-kapitaalkrachtige exlusiviteitenjager bent ...

                                ... blijf dan van Alpina af. Met een goed naar wens uitgeruste "gewone" BMW ben je dan eigenlijk beter af.



                                Overigens zal een Alpina B5 3.4 inzake kostprijs per kilometer best duurder uitvallen dan een huidige 545i (of toekomstige 540i of 550i), hoor.
                                zou dat dan zo'n groot verschil uitmaken? waarnaar zou die surplus dan gaan?

                                Comment


                                • Duurdere aankoop, duurder onderhoud, veel duurdere wisselstukken, bijna altijd duidelijk kostelijkere banden, groter waardeverlies, ...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Duurdere aankoop, duurder onderhoud, veel duurdere wisselstukken, bijna altijd duidelijk kostelijkere banden, groter waardeverlies, ...
                                    Kan een Alpina onderhouden worden een normale BMW dealer :
                                    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                    2009 Mazda 2 1.5 Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bert
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Duurdere aankoop, duurder onderhoud, veel duurdere wisselstukken, bijna altijd duidelijk kostelijkere banden, groter waardeverlies, ...
                                      Kan een Alpina onderhouden worden een normale BMW dealer :
                                      Yep. Meer zelfs : énkel maar daar.

                                      Let wel : slechts 4 BMW-dealers in België hebben de "toelating" om de prachtstukken aan te raken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bert
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Duurdere aankoop, duurder onderhoud, veel duurdere wisselstukken, bijna altijd duidelijk kostelijkere banden, groter waardeverlies, ...
                                        Kan een Alpina onderhouden worden een normale BMW dealer :
                                        Kijk anders 'es naar m'n eerste post op pagina 38 van dit topic.

                                        hier

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Bert
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Duurdere aankoop, duurder onderhoud, veel duurdere wisselstukken, bijna altijd duidelijk kostelijkere banden, groter waardeverlies, ...
                                          Kan een Alpina onderhouden worden een normale BMW dealer :
                                          Kijk anders 'es naar m'n eerste post op pagina 38 van dit topic.

                                          hier
                                          thx
                                          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                          2009 Mazda 2 1.5 Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X