Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Benz


    zeer mooie, aantrekkelijke wagen. alleen vrees ik altijd voor de staat waar deze beestjes zich in bevinden, want al die jaren en dan zo veel vermogen...

    Comment


    • hij ziet er nog heel goe uit zonder veel roest zo te zien.

      knap

      Comment


      • Heel erg knap. Zo-eentje zou ik nog wel willen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matso
          Heel erg knap. Zo-eentje zou ik nog wel willen
          BEEMERKE koopt er sowieso eentje!! My favourite car! Ooit vliegt de 320 de deur uit voor een 6 serie
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Wij hebben met z'n vieren die kar (ja, dié, exact dezelfde als op de foto) uiterst grondig testgezeten en gefotografeerd op Genf.

            Lekkere kar, en voorzien van een materiaal- en afwerkingskwaliteit die je bij geen enkel ander Duits automerk vindt (je moet al bij Brabus zijn om gelijkwaardige kwaliteit te vinden, maar da's een tuner).


            Staan die foto's hier al ergens?
            BMW E61 525d LCI '09
            Suzuki Bandit 1250NA /07
            Fiesta Red Edition '16

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
              Staan die foto's hier al ergens?
              neen nog geen foto's! Nog niets gezien.

              Dus meneer gTa, egoïst , waar blijven die pics?

              Comment


              • Ik heb ze zelf nog niet. Ze staan bij Roughneck en bij Wuttput op de PC, en deze of volgende week krijg ik een DVD'tje binnen met alle foto's die op Genf getrokken zijn.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Ik heb ze zelf nog niet. Ze staan bij Roughneck en bij Wuttput op de PC, en deze of volgende week krijg ik een DVD'tje binnen met alle foto's die op Genf getrokken zijn.
                  Mocht je het nog niet gedaan hebben, bij knappe filmpjes staat er iets interessants ivm de b7.

                  Comment


                  • Ik kwam vanmiddag toevallig twee van deze alpina's tegen (B7 als ik me niet vergis). Maar ik heb het gevoel dat er nogal veel wordt gerotzooid met de velgens, dus dat iemand met een 'normale' BMW even snel een paar andere velgjes eronder zet. Hoe kan ik goed herkennen dat het een échte alpina is, of gewoon een iets veranderde BMW?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimmadome
                      Ik kwam vanmiddag toevallig twee van deze alpina's tegen (B7 als ik me niet vergis). Maar ik heb het gevoel dat er nogal veel wordt gerotzooid met de velgens, dus dat iemand met een 'normale' BMW even snel een paar andere velgjes eronder zet. Hoe kan ik goed herkennen dat het een échte alpina is, of gewoon een iets veranderde BMW?

                      meestal aan het interieur. Alpine interieurs zijn zeer exclusief.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimmadome
                        Ik kwam vanmiddag toevallig twee van deze alpina's tegen (B7 als ik me niet vergis). Maar ik heb het gevoel dat er nogal veel wordt gerotzooid met de velgens, dus dat iemand met een 'normale' BMW even snel een paar andere velgjes eronder zet. Hoe kan ik goed herkennen dat het een échte alpina is, of gewoon een iets veranderde BMW?

                        Zelfs de Alpina velgen worden heel veel nagemaakt, een echte Alpina velg herken je aan het luchtventiel dat verstopt zit achter het dekseltje waar de wielbouten achterzitten.

                        Als je geen ventiel kan vinden op de velgrand dan weet je dat je te maken hebt met een originele velg en als daarbij de kleur, striping, spoilers en dergelijke ook overeenstemmen met die van Alpina dan kan je er negen op de tien wel vanuit gaan dat je met een origineel exemplaar te maken hebt.

                        Comment


                        • wat zeg je nu?
                          Zit het ventiel in het midden van de velg. langswaar gaat die verbinding dan naar de band

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                            wat zeg je nu?
                            Zit het ventiel in het midden van de velg. langswaar gaat die verbinding dan naar de band
                            Als ik me niet vergis loopt het ventielbuisje achter een spaak naar de velgrand toe, misschien kan een specialist als gTa hier uitsluitsel over geven.

                            In bijlage zie je een originele Alpina velg, zonder ventiel.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Dimmadome
                              Ik kwam vanmiddag toevallig twee van deze alpina's tegen (B7 als ik me niet vergis). Maar ik heb het gevoel dat er nogal veel wordt gerotzooid met de velgens, dus dat iemand met een 'normale' BMW even snel een paar andere velgjes eronder zet. Hoe kan ik goed herkennen dat het een échte alpina is, of gewoon een iets veranderde BMW?

                              Een B7 kun je eigenlijk het gemakkelijkst herkennen aan de oplopende koffer. Een soort van spoiler die uit de koffer vloeit. Volgens mij het meest in het oog springende detail!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                                Een B7 kun je eigenlijk het gemakkelijkst herkennen aan de oplopende koffer. Een soort van spoiler die uit de koffer vloeit. Volgens mij het meest in het oog springende detail!
                                Koffer- en frontspoiler, gewijzigd rooster vooraan (onder de nieren), andere velgen, meestal blauwe kleur, naam alpina op de wagen, ...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                  Als ik me niet vergis loopt het ventielbuisje achter een spaak naar de velgrand toe, misschien kan een specialist als gTa hier uitsluitsel over geven.
                                  Graag.

                                  De lucht wordt via een holte in een spaak naar de band geleid. Je ziet dus nergens iets, tenzij als je de naafkap eraf haalt heb je 'n ventiel. Als de naafkap erop zit, zie je niks, geen ventiel, geen buisjes, nikske.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wotr
                                    Koffer- en frontspoiler, gewijzigd rooster vooraan (onder de nieren), andere velgen, meestal blauwe kleur, naam alpina op de wagen, ...
                                    De meeste Alpina's zijn nog altijd zwart, tweede plaats op de kleurenranglijst is zilver.

                                    Comment


                                    • ahaz merci voor de uitleg.
                                      Je zal maar je lucht willen bijvullen, en dan dat verdomd ventiel niet weten te vinden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Graag.

                                        De lucht wordt via een holte in een spaak naar de band geleid. Je ziet dus nergens iets, tenzij als je de naafkap eraf haalt heb je 'n ventiel. Als de naafkap erop zit, zie je niks, geen ventiel, geen buisjes, nikske.
                                        Thanks, weeral iets bijgeleerd.

                                        Comment


                                        • Woeh, cool.

                                          Niet alleen krijgt BMW concurrentie voor z'n M5 in de vorm van de B5, de M6 die er zelfs nog niet is mag tegen maart 2006 rekenen op concurrentie van een B6. Lekker !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X