Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RS
    idd het is juist de z8 valt ook onder Alpina, foutje van mij
    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Bovendien : Alpina doet géén achter-ombouw, tenzij de restauratie van eigen originele auto's (vintage Alpina's dus). Je kan dus niet naar Alpina rijden met een 530i en daar vragen of ze er alsjeblieft een B5 willen van maken. Het grootste deel van de Alpina-componenten (zoals motor, versnellingsbak, ophanging, velgen, ...) wordt immers op de productielijn bij BMW gedaan. De B5 rolt dus gewoon van de band tussen 525d en 530i e.a.

Enkel het typische werk van een "Sattlerei" wordt nog in de ateliers in Buchloe gedaan. Dus de aankleding van (voornamelijk) het interieur : uitgebreide lederuitvoeringen, speciaal hout, e.a. De standaard Alpina-lederen interieurtjes zijn het gewone basisleder van BMW, met wat Alpina-ruitjes in het typische groen en blauw. Zelfs die dingen worden op de normale productieband geïnstalleerd, net zoals de typische edelhouten interieurlijsten, de spoilers, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
        Als je geld hebt doen ze alles voor je
        Niet dus.

Alpina houdt (of hield) zich niet bezig met de '1, de '3 compact, de M-modellen, de X3, de X5, en zovele andere vroegere modellen. Ook niet voor veel geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Bovendien : Alpina doet géén achter-ombouw, tenzij de restauratie van eigen originele auto's (vintage Alpina's dus). Je kan dus niet naar Alpina rijden met een 530i en daar vragen of ze er alsjeblieft een B5 willen van maken. Het grootste deel van de Alpina-componenten (zoals motor, versnellingsbak, ophanging, velgen, ...) wordt immers op de productielijn bij BMW gedaan. De B5 rolt dus gewoon van de band tussen 525d en 530i e.a.

Enkel het typische werk van een "Sattlerei" wordt nog in de ateliers in Buchloe gedaan. Dus de aankleding van (voornamelijk) het interieur : uitgebreide lederuitvoeringen, speciaal hout, e.a. De standaard Alpina-lederen interieurtjes zijn het gewone basisleder van BMW, met wat Alpina-ruitjes in het typische groen en blauw. Zelfs die dingen worden op de normale productieband geïnstalleerd, net zoals de typische edelhouten interieurlijsten, de spoilers, ...

Maar stel dat je met je 530i naar Alpina gaat en je vraagt vriendelijk of zij die willen uitboren tot de 3.4 met 300pk. Dat zullen ze toch wel doen als je genoeg geld op tafel legt?

Comment

• Is er al iets bekend over een B6 ofzo?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            cc

Comment

Maar stel dat je met je 530i naar Alpina gaat en je vraagt vriendelijk of zij die willen uitboren tot de 3.4 met 300pk. Dat zullen ze toch wel doen als je genoeg geld op tafel legt?
              Neen, geenszins. Alpina is geen tuner, maar een apart automerk. Dat maakt z'n eigen modellen (ook al gebeurt dat onder de vleugels van BMW en gebeurt 98% van de constructie op de productieband van BMW), en niks anders.

Comment

Niet dus.

Alpina houdt (of hield) zich niet bezig met de '1, de '3 compact, de M-modellen, de X3, de X5, en zovele andere vroegere modellen. Ook niet voor veel geld.
                Er moet daar toch ook een markt voor zijn?
                Voor de M modellen en X5 toch, de 1 en compactjes al heel wat minder natuurlijk.
                2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                  Is er al iets bekend over een B6 ofzo?
                  Jaja, heb er al iets over gepost, een tijdje terug.

Comment

• Hierse.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    Woeh, cool.

Niet alleen krijgt BMW concurrentie voor z'n M5 in de vorm van de B5, de M6 die er zelfs nog niet is mag tegen maart 2006 rekenen op concurrentie van een B6. Lekker !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert
                      Er moet daar toch ook een markt voor zijn?
                      Voor de M modellen en X5 toch, de 1 en compactjes al heel wat minder natuurlijk.
                      De filosofie van Alpina druist regelrecht tegen die van BMW Motorsport (M) in. Je kan zelfs geen (originele) Alpina krijgen met het M Pack (zelfs voor drie of vijf keer de normale prijs weigert Alpina pertinent om een M Pack te leveren op hun auto's), net om zo duidelijk de afscheiding te maken.

M = hoogtoerig atmosferisch
                      Alpina = grootvolumerig atmosferisch of drukgevuld

M = supersportief (bijna concurrentloos)
                      Alpina = überkrachtig comfort (genre AMG)

- edit -

En wat de X5 betreft : eerst was het Alpina zelf die een krachtiger X5 ontwikkelde, onder eigen naam. Maar BMW heeft het project overgenomen, en het resultaat was de X5 4.6is (die dus een pure Alpina-motor had steken, met name de M62B46, afgeleid van de M62B44 met 286 pk ook in diezelfde pre-facelift X5 lag.

- edit 2 -

Foutje weggewerkt, thx Mister V.
                      Last edited by ; 22/06/2005, 20:48.

Comment

Neen, geenszins. Alpina is geen tuner, maar een apart automerk. Dat maakt z'n eigen modellen (ook al gebeurt dat onder de vleugels van BMW en gebeurt 98% van de constructie op de productieband van BMW), en niks anders.
                        Gaan we eens proberen?
                        Ik kom met de 530i en gij met een berg geld. Eens zien of het zal lukken

Comment

Gaan we eens proberen?
                          Ik kom met de 530i en gij met een berg geld. Eens zien of het zal lukken
                          Pé, ik weet dat jij van mening bent dat alles voor een berg geld te krijgen is, maar ik moet je teleurstellen. Er zijn véél mensen die honderd tot duizend keer zo kapitaalkrachtig zijn als jij, en ook zij vingen bot.

Het is een beleidslijn.

Doe wat je wil, je komt van een kale reis thuis. Zo is 't en niet anders.

Comment

De filosofie van Alpina druist regelrecht tegen die van Alpina in.
                            Wtf?

Comment

• Whoops.

Comment

De filosofie van Alpina druist regelrecht tegen die van Alpina in. Je kan zelfs geen (originele) Alpina krijgen met het M Pack (zelfs voor drie of vijf keer de normale prijs weigert Alpina pertinent om een M Pack te leveren op hun auto's), net om zo duidelijk de afscheiding te maken.

M = hoogtoerig atmosferisch
                                Alpina = grootvolumerig atmosferisch of drukgevuld

M = supersportief (bijna concurrentloos)
                                Alpina = überkrachtig comfort (genre AMG)

- edit -

En wat de X5 betreft : eerst was het Alpina zelf die een krachtiger X5 ontwikkelde, onder eigen naam. Maar BMW heeft het project overgenomen, en het resultaat was de X5 4.6is (die dus een pure Alpina-motor had steken, met name de M62B46, afgeleid van de M62B44 met 286 pk ook in diezelfde pre-facelift X5 lag.

2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Pé, ik weet dat jij van mening bent dat alles voor een berg geld te krijgen is, maar ik moet je teleurstellen. Er zijn véél mensen die honderd tot duizend keer zo kapitaalkrachtig zijn als jij, en ook zij vingen bot.

Het is een beleidslijn.

Doe wat je wil, je komt van een kale reis thuis. Zo is 't en niet anders.
                                  In het normale leven is het wel een feit dat alles mogelijk is met geld
                                  En jammer genoeg dus niet bij Alpina. Spijtig

Waar we hebben dan wel enkele prachtige foto's kunnen maken voor het forum

Comment

• OMG, beetje kortzichtige ingesteldheid ... je zal nog ogen opentrekken.

Maar bon, kunnen dromen is een mooie deugd.

Comment

Waar we hebben dan wel enkele prachtige foto's kunnen maken voor het forum
                                      't Is raar om zeggen, maar er is niet zóveel te zien in Buchloe. Ik ben b.v. nog niet in Bottrop geweest (wel langs gepasseerd, geen tijd om 'es te gaan zien), maar op de foto's kan ik al afleiden dat er bij Brabus véél meer te zien valt.

In Buchloe heb je een ontvangstruimte, een kleine showroom, en de Sattlerei. Voor de rest krijg je daar niks te zien. Althans, niet voor zover ik me herinner.

Comment

OMG, beetje kortzichtige ingesteldheid ... je zal nog ogen opentrekken.

Maar bon, kunnen dromen is een mooie deugd.
                                        Hola

Ik ben ABSOLUUT niet kortzichtig ingesteld Maar wat ik wel weet is dat je met veel geld bijna alles kunt krijgen

Ik haalde nooit goede punten op school en ik weet dat ik niet van de slimsten ben maar ik ben zeker niet dom. En ik heb al meer bereikt in mijn leven dan de meeste 50ers en misschien ook al meer dan u

Maar ik dacht gewoon dat het mogelijk was om ook een 530i te laten uitboren tot de 3.4 op bestek

Comment

• Quote van de Alpina-site zelf :

Oorspronkelijk geplaatst door Alpina
                                          Ist es möglich, meinen BMW von ALPINA nachträglich umrüsten zu lassen?

Leistungssteigerungen sind grundsätzlich nicht möglich, da ALPINA als Hersteller ausschließlich BMW ALPINA Automobile anbietet. Wir haben jedoch für alle BMW Modelle – auch für ältere Baureihen – Zubehör wie Leichtmetallräder, Fahrwerke, Aerodynamikteile, etc. im Programm. Hierbei handelt es sich sämtlich um Original-Teile, die auch in BMW ALPINA Automobilen verbaut sind
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alpina
                                          Bietet ALPINA Elektronik-Bauteile (Chiptuning) zur Leistungssteigerung für BMW Automobile an?

NEIN!!

Comment

Working...
                                          X