Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Enkel het typische werk van een "Sattlerei" wordt nog in de ateliers in Buchloe gedaan. Dus de aankleding van (voornamelijk) het interieur : uitgebreide lederuitvoeringen, speciaal hout, e.a. De standaard Alpina-lederen interieurtjes zijn het gewone basisleder van BMW, met wat Alpina-ruitjes in het typische groen en blauw. Zelfs die dingen worden op de normale productieband geïnstalleerd, net zoals de typische edelhouten interieurlijsten, de spoilers, ...
Alpina houdt (of hield) zich niet bezig met de '1, de '3 compact, de M-modellen, de X3, de X5, en zovele andere vroegere modellen. Ook niet voor veel geld.
Enkel het typische werk van een "Sattlerei" wordt nog in de ateliers in Buchloe gedaan. Dus de aankleding van (voornamelijk) het interieur : uitgebreide lederuitvoeringen, speciaal hout, e.a. De standaard Alpina-lederen interieurtjes zijn het gewone basisleder van BMW, met wat Alpina-ruitjes in het typische groen en blauw. Zelfs die dingen worden op de normale productieband geïnstalleerd, net zoals de typische edelhouten interieurlijsten, de spoilers, ...
Maar stel dat je met je 530i naar Alpina gaat en je vraagt vriendelijk of zij die willen uitboren tot de 3.4 met 300pk. Dat zullen ze toch wel doen als je genoeg geld op tafel legt?
Maar stel dat je met je 530i naar Alpina gaat en je vraagt vriendelijk of zij die willen uitboren tot de 3.4 met 300pk. Dat zullen ze toch wel doen als je genoeg geld op tafel legt?
Neen, geenszins. Alpina is geen tuner, maar een apart automerk. Dat maakt z'n eigen modellen (ook al gebeurt dat onder de vleugels van BMW en gebeurt 98% van de constructie op de productieband van BMW), en niks anders.
Alpina houdt (of hield) zich niet bezig met de '1, de '3 compact, de M-modellen, de X3, de X5, en zovele andere vroegere modellen. Ook niet voor veel geld.
Er moet daar toch ook een markt voor zijn?
Voor de M modellen en X5 toch, de 1 en compactjes al heel wat minder natuurlijk.
Niet alleen krijgt BMW concurrentie voor z'n M5 in de vorm van de B5, de M6 die er zelfs nog niet is mag tegen maart 2006 rekenen op concurrentie van een B6. Lekker !
Er moet daar toch ook een markt voor zijn?
Voor de M modellen en X5 toch, de 1 en compactjes al heel wat minder natuurlijk.
De filosofie van Alpina druist regelrecht tegen die van BMW Motorsport (M) in. Je kan zelfs geen (originele) Alpina krijgen met het M Pack (zelfs voor drie of vijf keer de normale prijs weigert Alpina pertinent om een M Pack te leveren op hun auto's), net om zo duidelijk de afscheiding te maken.
M = hoogtoerig atmosferisch
Alpina = grootvolumerig atmosferisch of drukgevuld
En wat de X5 betreft : eerst was het Alpina zelf die een krachtiger X5 ontwikkelde, onder eigen naam. Maar BMW heeft het project overgenomen, en het resultaat was de X5 4.6is (die dus een pure Alpina-motor had steken, met name de M62B46, afgeleid van de M62B44 met 286 pk ook in diezelfde pre-facelift X5 lag.
Neen, geenszins. Alpina is geen tuner, maar een apart automerk. Dat maakt z'n eigen modellen (ook al gebeurt dat onder de vleugels van BMW en gebeurt 98% van de constructie op de productieband van BMW), en niks anders.
Gaan we eens proberen?
Ik kom met de 530i en gij met een berg geld. Eens zien of het zal lukken
De filosofie van Alpina druist regelrecht tegen die van Alpina in. Je kan zelfs geen (originele) Alpina krijgen met het M Pack (zelfs voor drie of vijf keer de normale prijs weigert Alpina pertinent om een M Pack te leveren op hun auto's), net om zo duidelijk de afscheiding te maken.
M = hoogtoerig atmosferisch
Alpina = grootvolumerig atmosferisch of drukgevuld
En wat de X5 betreft : eerst was het Alpina zelf die een krachtiger X5 ontwikkelde, onder eigen naam. Maar BMW heeft het project overgenomen, en het resultaat was de X5 4.6is (die dus een pure Alpina-motor had steken, met name de M62B46, afgeleid van de M62B44 met 286 pk ook in diezelfde pre-facelift X5 lag.
In Buchloe heb je een ontvangstruimte, een kleine showroom, en de Sattlerei. Voor de rest krijg je daar niks te zien. Althans, niet voor zover ik me herinner.
OMG, beetje kortzichtige ingesteldheid ... je zal nog ogen opentrekken.
Maar bon, kunnen dromen is een mooie deugd.
Hola
Ik ben ABSOLUUT niet kortzichtig ingesteld Maar wat ik wel weet is dat je met veel geld bijna alles kunt krijgen
Ik haalde nooit goede punten op school en ik weet dat ik niet van de slimsten ben maar ik ben zeker niet dom. En ik heb al meer bereikt in mijn leven dan de meeste 50ers en misschien ook al meer dan u
Maar ik dacht gewoon dat het mogelijk was om ook een 530i te laten uitboren tot de 3.4 op bestek
Ist es möglich, meinen BMW von ALPINA nachträglich umrüsten zu lassen?
Leistungssteigerungen sind grundsätzlich nicht möglich, da ALPINA als Hersteller ausschließlich BMW ALPINA Automobile anbietet. Wir haben jedoch für alle BMW Modelle – auch für ältere Baureihen – Zubehör wie Leichtmetallräder, Fahrwerke, Aerodynamikteile, etc. im Programm. Hierbei handelt es sich sämtlich um Original-Teile, die auch in BMW ALPINA Automobilen verbaut sind
Oorspronkelijk geplaatst door Alpina
Bietet ALPINA Elektronik-Bauteile (Chiptuning) zur Leistungssteigerung für BMW Automobile an?
Comment