Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Er rijdt er hier zo eentje rond in Gent, al paar keer gezien!

Mooie sound ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni
      De exportprijs zal wel rond de 25000€ bedragen.
      Echt geen geld dus!!!!!
      Da's een veel te positieve schatting. Ik vermoed dat je met héél veel overtuigingskracht misschien nog een € 1.000 eraf kan doen, maar inééns € 5.000 ? Of jij moet de meest getalenteerde onderhandelaar ter wereld zijn.

Comment

• ik heb es geinformeerd naar de exportprijs ve RS4 (en nee 't was niet die met de BBS'en ).
        Stond aan 29900 & ik kreeg als antwoord vd garage dat de exportprijs 25500€ bedroeg. Wss is dat zonder BTW.
        Alleen spijtig dat niemand mijn Delta wou
        Last edited by Vanni; 06/02/2006, 02:47.
        R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
        Mitsubishi Lancer Evo6 RS
        Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Ah, op die manier. Dan kan dat zeer zeker. De BTW bedraagt in Duitsland 16%.

Maar waarom zou je dat doen ? Stel een tweedehandsauto in Duitsland van € 20.000 excl. BTW, dus € 23.200 incl. BTW. De exportprijs zal dus € 20.000 zijn, maar in België dien je dan nog 'es 21% BTW te betalen, zijnde € 24.200.

Comment

• De Alpina D3 touring komt rond april/mei !!

(iemand die het topic terugvindt daarvan, die gatverdammese zoekfunctie hangt me de keel uit)

Comment

• http://www.autoscout24.de/home/index...t&TFCA=11461.2

Comment

• Twee weken geleden hier in Rekkem de nieuwe D3 gezien. 't Was er eentje met Duitse nummerplaten en ie had serieus wat haast! Maar wat een knappe machine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Ah, op die manier. Dan kan dat zeer zeker. De BTW bedraagt in Duitsland 16%.

Maar waarom zou je dat doen ? Stel een tweedehandsauto in Duitsland van € 20.000 excl. BTW, dus € 23.200 incl. BTW. De exportprijs zal dus € 20.000 zijn, maar in België dien je dan nog 'es 21% BTW te betalen, zijnde € 24.200.

Ik wist niet dat de BTW hier opgevorderd word. Dat verandert de zaak natuurlijk
                  Maarre, je kunt toch aan de garage vragen dat ze een "valse" factuur maken?? Zogezegd BTW in??
                  Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Ik wist niet dat de BTW hier opgevorderd word. Dat verandert de zaak natuurlijk
                    Maarre, je kunt toch aan de garage vragen dat ze een "valse" factuur maken?? Zogezegd BTW in??
                    Ik dacht wanneer je de btw in Duitsland betaalde (16%) je dat hier niet meer moest doen (21%). Maar ik kan er compleet nasst zitten...

Comment

• Wat jij zegt klopt als een bus , Zonda
                      Maar stel dat ik een wagen in Duitsland koop aan exportpreis (in mijn geval zonder BTW dus).
                      Moet ik hier aangekomen dan 21% BTW betalen op mijn aankoopprijs??
                      Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Wat jij zegt klopt als een bus , Zonda
                        Maar stel dat ik een wagen in Duitsland koop aan exportpreis (in mijn geval zonder BTW dus).
                        Moet ik hier aangekomen dan 21% BTW betalen op mijn aankoopprijs??
                        Dat is toch de reden waarom je, om een ex-buitenlandse wagen in te kunnen schrijven, je naar een DIV-antennekantoor moet gaan op een tijdstip waarop er een douane-ambtenaar aanwezig is ? Die vraagt de factuur op, op basis waarvan je bewijst dat je die in Duitsland hebt voldaan, of om te zien dat de auto door 'n particulier is verkocht (en er dus geen BTW meer verschuldigd is).

Then again, ik ben geen accountant.

- edit -

Ik haal 't door elkaar. Er hoeft geen BTW meer betaald te worden als de "MwSt. ausweisbar" is, dat wil zeggen dat je 'm dus netto kan aankopen ter plekke in Duitsland. Soms is dat niét zo, dus "MwSt. nicht ausweisbar" en dan moét er BTW betaald worden ter plekke. Ik dacht dat dat was bij auto's waarvan de betaalde BTW door de Duitse eigenaar is gerecupereerd.

De enige reden waarom je je bij een douanekantoor moet aanbieden is dus wanneer een auto jonger is dan 6 maanden of minder dan 5.000 km heeft, dan wordt 'ie als "nieuw" beschouwd, en op nieuwe auto's moet BTW betaald worden in het land van inschrijving.
                        Last edited by ; 06/02/2006, 14:03.

Comment

• Alpina D3 touring???

Wie sich die Zeiten ändern: Selbst bei exklusiven Sportautomobil-Manufakturen wie Alpina geht es nicht mehr nur um Leistung und Performance. Wirtschaftliches Fahren und Alltagsnutzen rücken immer weiter in den Vordergrund. Paradebeispiel ist der nun vorgestellte Alpina D3 touring - ein Hochleistungskombi im mittleren Preissegment mit einem erstaunlich sparsamen Dieselmotor.

Das Aggregat entspricht dem aus der D3 Limousine. Der 2,0-Liter-Vierzylinder basiert auf dem 163-PS-BMW-Motor und wurde von den Alpina-Ingenieuren verfeinert. Zum Einsatz kommt unter anderem auch ein neuer Garret-Turbolader. Ergebnis ist eine Gesamtleistung von 200 PS (100 PS pro Liter Hubraum!) und ein V8-gleiches Drehmoment von maximal 410 Newtonmeter.

So sprintet der mit einem manuellen Sechsganggetriebe ausgerüstete Donner-Touring in nur 7,7 Sekunden auf Tempo 100 und erreicht eine Höchstgeschwindigkeit von 234 km/h. Den Durchschnittsverbrauch gibt Alpina mit 6,0 Liter pro 100 Kilometer an. Selbst bei zügiger Fahrweise dürfte damit der Realverbrauch kaum über acht Liter liegen.

Praxisnutzen bleibt voll erhalten

Für hervorragende Handlingeigenschaften sprechen das Alpina-Fahrwerk und die optimale Achslastverteilung von 50:50. Was den Alltagsnutzen betrifft, bleibt alles wie gehabt: 460 bis 1.385 Liter Kofferraumvolumen und eine maximale Zuladung von 540 Kilogramm degradieren den Alpina keinesfalls zum Alibi-Kombi.

Bemerkenswert ist auch der Preis. Mit 37.650 Euro liegt der D3 touring seiner Leistung entsprechend zwischen dem BMW 320d touring (163 PS; € 32.600) und dem 330d touring (231 PS; € 39.100). Die Serienausstattung des Alpina-Kombi entspricht weitestgehend der des 320er BMW. Zusätzlich hat der Allgäuer Sportlader bereits 18-Zoll-Räder mit Mischbereifung (225/40er Reifen vorne, 255/35er hinten) und ein spezielles Sportfahrwerk an Bord. Bestellt werden kann der D3 touring ab sofort, die Auslieferung beginnt im Mai.

Comment

• Was al een tijdje aangekondigd, leverbaar mei/juni en midden maart al bestelbaar. Met wat geluk staat 'ie op Genève.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                              Was al een tijdje aangekondigd, leverbaar mei/juni en midden maart al bestelbaar. Met wat geluk staat 'ie op Genève.

any more pics?

Comment

• just deze overgesatureerde

Comment

• Comment

• zo eentje wil ik wel ipv een 320d

Comment

• kiekens zijn het, trekken ze een foto van dit ding en dan trekken ze nog maar alleen de voorkant

Comment

• Tsjah, wat wil je, van de leden van een Lexus-forum ?

Comment

• die mannen zijn debiel of zo

een halve foto van deze D3 touring, 1 pic van de M5, 2 van de M6 (en ie staat er dan nog niet goed op) 1 van de CLK63AMG safetycar

en 17 van deze

Comment

Working...
                                          X