Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zowel op de 6 als alle andere Alpina modellen vind ik dat blauw echt prachtig.
Het enigste wat me ietwat tegensteeks aan Alpina is de lip op de voorbumper (met de letters Alpina erop)
Heb dit nog nooit in het echt gezien maar op foto kan dit me toch niet overtuigen.
Op de meeste modellen zijn die letters en soms ook de lijntjes in reliëf uitgevoerd. En de andere kleur is gewoon een sticker die op dat reliëf wordt gehangen. Het is een gratis optie om die gekleurde stickers op de voorspoiler niet te hebben, net zoals het een gratis optie is om de gekleurde stickers op de zijkant te willen of niet.
Alpina heeft sinds kort de meest logische benaming geadapteerd die je je maar kan indenken. D of B voor diesel of benzine, en dan het nummertje van de reeks er achteraan. Dus D3, B6 enzovoort.
Mochten er van een bepaald model twee versies komen, dan zullen ze er hoogst waarschijnlijk wel weer de cilinderinhoud achter plakken, zoals vroeger ook soms werd gedaan. Bijvoorbeeld, mocht Alpina de 6-cilinder diesel ook onder handen nemen (which they will not), dan zou het b.v; D3 2.0 en D3 3.0 kunnen zijn.
Alpina heeft nu - vermoed ik - geen boodschap aan het onder handen nemen van de 3-liter diesel. BMW heeft zelf de twin-turbo 3-liter in 't gamma (een motor die in niet onbelangrijke mate met de know-how van Alpina is ontwikkeld, cfr. E39 D10 biturbo), en een single-turbo 3-liter diesel zou nauwelijks krachtiger zijn dan die laatste.
Comment