Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• een motorrevisering (indien nodig) op zo een E30 Alpina kunnen ze dat bij BMW zelf doen of moet ie naar bovensiep?

Comment

• maar dit blijft toch m'n favorietje hoor

ik denk dak me serieus zal moeten inhouden om 'm niet als daily ride te gaan gebruiken

Comment

• 'k Vind die net yuk, 'ie oogt niet Alpina door z'n M kit. Als je Alpina niet knap vindt (en 't is bijwijlen dubieus qua styling, i admit), dan moet je geen Alpina kopen. Nah.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
          een motorrevisering (indien nodig) op zo een E30 Alpina kunnen ze dat bij BMW zelf doen of moet ie naar bovensiep?
          Een revisie kunnen ze doen, ja. Stukken vinden is iets anders, beter via 't net dan kopen wat je nodig hebt. Zelf kunnen sleutelen is bij zo'n ouwe zeldzame bakken wel handig, eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Een revisie kunnen ze doen, ja. Stukken vinden is iets anders, beter via 't net dan kopen wat je nodig hebt. Zelf kunnen sleutelen is bij zo'n ouwe zeldzame bakken wel handig, eigenlijk.

zelf sleutelen is geen probleem maar een revisie is toch wat anders dan zelf wat onderdelen kunnen vervangen

Comment

• Ik ga ervan uit dat, als je het motorblok en de versnellingsbak zelf uit je kar krijgt, het motorblok opengooit e.d., je ook weet wat een revisie inhoudt en die naar behoren kan uitvoeren.

Ik kan m'n Marder blindelings open- en dichtgooien, ik begrijp door gewoon gezond verstand wel een beetje van techniek, ik haal met de vingers in de neus een volledig auto-interieur uiteen om de interieurlijsten te veranderen ... maar een échte 1:1 motor en versnellingsbak uit een auto halen om daar dan zelf aan te beginnen prutsen? Mooi niet.

Comment

Ik ga ervan uit dat, als je het motorblok en de versnellingsbak zelf uit je kar krijgt, het motorblok opengooit e.d., je ook weet wat een revisie inhoudt en die naar behoren kan uitvoeren.

Ik kan m'n Marder blindelings open- en dichtgooien, ik begrijp door gewoon gezond verstand wel een beetje van techniek, ik haal met de vingers in de neus een volledig auto-interieur uiteen om de interieurlijsten te veranderen ... maar een échte 1:1 motor en versnellingsbak uit een auto halen om daar dan zelf aan te beginnen prutsen? Mooi niet.

daar pas ik ook voor, ik had het op bougies vervangen

Comment

• wat een lelijk ding, die B6.
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                    wat een lelijk ding, die B6.
                    Welke B6 bedoel je?

En als je de B6 S bedoelt, waarom? Als je doelt op de zwarte lichten : akkoord. Als je 't niet op dat specifiek hebt, dan is jouw nickname slecht gekozen, omdat die op de velgen na geen haar verschilt met een gewone E30 M3.

Comment

Welke B6 bedoel je?

En als je de B6 S bedoelt, waarom? Als je doelt op de zwarte lichten : akkoord. Als je 't niet op dat specifiek hebt, dan is jouw nickname slecht gekozen, omdat die op de velgen na geen haar verschilt met een gewone E30 M3.
                      oink. wtf in welk topic heb ik die blauwe alpina 6 cabrio dan gezien?
                      2015 BMW F11 520dA

Comment

• Hier een paar pagina's terug.
                        De B6 is op basis van de E63, die blauwe 6 cabrio dus.

De b6 S is op basis van de E30 M3, die lelijke grijze op de vorige pagina.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                          Hier een paar pagina's terug.
                          De B6 is op basis van de E63, die blauwe 6 cabrio dus.

De b6 S is op basis van de E30 M3, die lelijke grijze op de vorige pagina.

ah ja, ik was terug gegaan tot p.79 en vond hem niet dus dacht ik dat ik in het verkeerde topic zat

en toch is ie lelijk
                          2015 BMW F11 520dA

Comment

• Welke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                              Welke?
                              de B6, de 6 cabrio
                              2015 BMW F11 520dA

Comment

• Bwa, hij is niet lelijk maar ook niet speciaal mooier dan de gewone 6.

Dit bijft mijn favoriete alpina, liefst in het blauw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                                  oink. wtf in welk topic heb ik die blauwe alpina 6 cabrio dan gezien?
                                  Ah, lol, ja die van ettelijke posts geleden. Ook waar.

(sowwie)

Comment

'k Vind die net yuk, 'ie oogt niet Alpina door z'n M kit. Als je Alpina niet knap vindt (en 't is bijwijlen dubieus qua styling, i admit), dan moet je geen Alpina kopen. Nah.
                                    Vind ik ook.

Comment

Ah, lol, ja die van ettelijke posts geleden. Ook waar.

(sowwie)
                                      dank u voor de nodige verwarring

om ontopic te blijven: waar ik de gewone '6 (en M6) al te plomp/log vind, doet de Alpina-versie er nog eens een schepje bovenop d.m.v. spoilers en grote velgen (die staat veel te hoog op z'n poten).

de B7 en B5 vind ik wel uiterest knap. de '3 maar zozo...
                                      2015 BMW F11 520dA

Comment

• De huidige B6 zal bij mij ook nooit hoog scoren op de "wow die's knap"-ranglijst. I agree. Dan liever een gewone '6, of evt. een M6.

Comment

• Speciaal voor Tomski (en de rest natuurlijk ook)

Hersteller: Alpina
                                          Modell: B6 3,5 S Kat E30
                                          Baujahre: 11/87-12/90
                                          Motortyp: BMW 6-Zyl. M30 Alpina B10/5
                                          Hubraum: 3430 ccm
                                          Leistung: 187/254/5900 kW/PS/1/min
                                          Drehmoment: 320/4000 Nm/1/min
                                          Beschleunigung: 6,6 s
                                          Höchstgeschw.: 251 km/h
                                          Leergewicht: 1320 kg

bron

Comment