een motorrevisering (indien nodig) op zo een E30 Alpina kunnen ze dat bij BMW zelf doen of moet ie naar bovensiep?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskieen motorrevisering (indien nodig) op zo een E30 Alpina kunnen ze dat bij BMW zelf doen of moet ie naar bovensiep?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaEen revisie kunnen ze doen, ja. Stukken vinden is iets anders, beter via 't net dan kopen wat je nodig hebt. Zelf kunnen sleutelen is bij zo'n ouwe zeldzame bakken wel handig, eigenlijk.
zelf sleutelen is geen probleem maar een revisie is toch wat anders dan zelf wat onderdelen kunnen vervangen
Comment
-
Ik ga ervan uit dat, als je het motorblok en de versnellingsbak zelf uit je kar krijgt, het motorblok opengooit e.d., je ook weet wat een revisie inhoudt en die naar behoren kan uitvoeren.
Ik kan m'n Marder blindelings open- en dichtgooien, ik begrijp door gewoon gezond verstand wel een beetje van techniek, ik haal met de vingers in de neus een volledig auto-interieur uiteen om de interieurlijsten te veranderen ... maar een échte 1:1 motor en versnellingsbak uit een auto halen om daar dan zelf aan te beginnen prutsen? Mooi niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaIk ga ervan uit dat, als je het motorblok en de versnellingsbak zelf uit je kar krijgt, het motorblok opengooit e.d., je ook weet wat een revisie inhoudt en die naar behoren kan uitvoeren.
Ik kan m'n Marder blindelings open- en dichtgooien, ik begrijp door gewoon gezond verstand wel een beetje van techniek, ik haal met de vingers in de neus een volledig auto-interieur uiteen om de interieurlijsten te veranderen ... maar een échte 1:1 motor en versnellingsbak uit een auto halen om daar dan zelf aan te beginnen prutsen? Mooi niet.
daar pas ik ook voor, ik had het op bougies vervangen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'erwat een lelijk ding, die B6.
En als je de B6 S bedoelt, waarom? Als je doelt op de zwarte lichten : akkoord. Als je 't niet op dat specifiek hebt, dan is jouw nickname slecht gekozen, omdat die op de velgen na geen haar verschilt met een gewone E30 M3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaWelke B6 bedoel je?
En als je de B6 S bedoelt, waarom? Als je doelt op de zwarte lichten : akkoord. Als je 't niet op dat specifiek hebt, dan is jouw nickname slecht gekozen, omdat die op de velgen na geen haar verschilt met een gewone E30 M3.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipoHier een paar pagina's terug.
De B6 is op basis van de E63, die blauwe 6 cabrio dus.
De b6 S is op basis van de E30 M3, die lelijke grijze op de vorige pagina.
en toch is ie lelijk2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaAh, lol, ja die van ettelijke posts geleden. Ook waar.
(sowwie)
om ontopic te blijven: waar ik de gewone '6 (en M6) al te plomp/log vind, doet de Alpina-versie er nog eens een schepje bovenop d.m.v. spoilers en grote velgen (die staat veel te hoog op z'n poten).
de B7 en B5 vind ik wel uiterest knap. de '3 maar zozo...2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Speciaal voor Tomski (en de rest natuurlijk ook)
Hersteller: Alpina
Modell: B6 3,5 S Kat E30
Baujahre: 11/87-12/90
Motortyp: BMW 6-Zyl. M30 Alpina B10/5
Hubraum: 3430 ccm
Leistung: 187/254/5900 kW/PS/1/min
Drehmoment: 320/4000 Nm/1/min
Beschleunigung: 6,6 s
Höchstgeschw.: 251 km/h
Leergewicht: 1320 kg
bron
Comment
Comment