Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
    Dat is niet waar!

    --> MY 2009 516i
    Een 1,6-liter atmosferische 4-cilinder benzine is wel VEEL te licht voor een 1,8 ton zware koets.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
      Qua looks mag het voor mij echter 2 keer de alpina zijn
      Hmmm. '3 coupé met M Pack > B3 > M3



      Neen, ik zou geen M Pack op een Alpina proppen.



      't Gekke is: bij de M5 zou ik metéén een touring bestellen, 'k weet 't niet, die combo is zo onlogisch dat 't iets heeft + de touring kont is 't knapste in M5-livrei. Maar bij de Alpina zou ik waarschijnlijk zwichten voor de B5s limousine... Alleen al z'n velgen, 20"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Een 1,6-liter atmosferische 4-cilinder benzine is wel VEEL te licht voor een 1,8 ton zware koets.
        Fout, je moet eerst die zware motor er uit halen voor die lichte er in kan.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Hmmm. '3 coupé met M Pack > B3 > M3



          Neen, ik zou geen M Pack op een Alpina proppen.



          't Gekke is: bij de M5 zou ik metéén een touring bestellen, 'k weet 't niet, die combo is zo onlogisch dat 't iets heeft + de touring kont is 't knapste in M5-livrei. Maar bij de Alpina zou ik waarschijnlijk zwichten voor de B5s limousine... Alleen al z'n velgen, 20"
          Bij mij ist net omgkeerd...

          Comment


          • Op m5board spreken ze van een nieuwe versie, motor upgrade, voor de d3. Waarschijnlijk met de twin turbo techniek van de 23d. Waarom ze hem dan biturbo zullen noemen, is een beetje vreemd.

            We zullen zien.



            New Alpina model: D3 BiTurbo
            Now the key data has been confirmed (unofficially ):
            - to be named D3 BiTurbo
            - based on the new 320d engine
            - 214hp/450Nm
            - Switchtronic optional
            - to be launched at Geneve motorshow 2008
            - initially only available as Coupe, later as Limousine and Touring

            Comment


            • Er komt blijkbaar ook een B3 biturbo ALLRAD in 2008.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DBR_118 Bekijk Berichten
                Er komt blijkbaar ook een B3 biturbo ALLRAD in 2008.
                Spijtig toch dat ze geen D5 willen maken
                de 35d of misschien wel de V8 45d leent zich daar goed voor ±350 - 400PK zou toch mogelijk zijn .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
                  Spijtig toch dat ze geen D5 willen maken
                  de 35d of misschien wel de V8 45d leent zich daar goed voor ±350 - 400PK zou toch mogelijk zijn .
                  Toch net niet edel genoeg vind ik.. vroeger hebben ze wel een D10 gemaakt. 245 pk

                  Based on the 3.0-litre, six-cylinder unit fitted to the 530d, the D10's engine has a biturbo system in place of the single turbocharger, together with second-generation common-rail fuel injection. This results in the magic figure of 500 Nm of torque (pulling power) or 369 lb ft in Brit-speak - a 67 lb ft increase over the standard car. Peak power is up, too, from 193 bhp to 245 bhp. Unfortunately, however, the turbo installation makes it impossible for the car to be converted to right-hand drive, so all UK cars will steer from the left.

                  Alpina claims a 0-62 mph time of 6.8 sec and a top speed of 158 mph, making it the fastest diesel saloon in the world. It's also impressively frugal: the combined consumption figures are 37.7 mpg for the manual and 32.1 mpg for the Switch-tronic automatic, although in our experience, an enthusiastic right foot will burn a gallon of fuel every 20 miles.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Toch net niet edel genoeg vind ik.. vroeger hebben ze wel een D10 gemaakt. 245 pk

                    Ja, en die ownde op dat moment elke diesel ter wereld.

                    Van mijn part mogen ze het opnieuw doen !


                    "fastest diesel limo"^2

                    Comment


                    • *Audi V12 6.0 TDI*

                      Beat that!




                      Comment


                      • oude alpina onderdeeltjes, tijdsgeest E30... gaan die in het algemeen duurder dan gelijkaardige BMW onderdeeltjes?

                        Ik heb het dan over sportstuur, velgen, pook ed.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                          *Audi V12 6.0 TDI*

                          Beat that!









                          Comment


                          • Prachtig toch zo een B7





                            Last edited by ; 18/01/2008, 20:21.

                            Comment


                            • Er reed vandaag net een B5 weg uit parking O toen ik aankwam, wat een zalige bak, direct ruitje naar beneden maar ie gaf niet veel gas

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DBR_118 Bekijk Berichten
                                Er komt blijkbaar ook een B3 biturbo ALLRAD in 2008.
                                Er is zelfs al een topic van.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DBR_118 Bekijk Berichten
                                  Op m5board spreken ze van een nieuwe versie, motor upgrade, voor de d3. Waarschijnlijk met de twin turbo techniek van de 23d.
                                  Werd bevestigd door de Alpina-ingenieur waarmee 'k heb staan praten op 't salon van Frankfurt. Had 't hier ook al gepost, dacht ik.

                                  Logisch, eigenlijk. De x23d zet de D3 gewoon in de schaduw op alle vlakken. Dan slijt je geen D3 meer, vrees ik.

                                  Al zou het me verwonderen mocht 'ie "maar" 214pk hebben. Veel meer dan 450Nm zal 't inderdaad niet zijn, maar met een beefier grote turbo moet er m.i. toch meer dan maar 10pk extra uit die motor te kietelen zijn. ... alhoewel 't is en blijft natuurlijk maar een 2-liter.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                    *Audi V12 6.0 TDI*

                                    Beat that!
                                    Ja, in een dierenvervoercamion named Q7.

                                    Een Alpina D5 biturbo, met de 4,5-liter V8 in 't vooronder, en iets close to 400 paarden, dat moet wel zalig zijn.

                                    Al zou ik die nooit verkiezen boven een B5s.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Ja, in een dierenvervoercamion named Q7.

                                      Een Alpina D5 biturbo, met de 4,5-liter V8 in 't vooronder, en iets close to 400 paarden, dat moet wel zalig zijn.

                                      Al zou ik die nooit verkiezen boven een B5s.
                                      Hoeft niet noodzakelijk alleen in de Q7 te liggen id toekomst he, voor mijn part mogen ze die gerust ook in de A8 lepelen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Er is zelfs al een topic van.
                                        'K had et nog niet gezien.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X