Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is het mogelijk een Alpina te bestellen via het gewone BMW-netwerk?
    Zelfde vraag voor onderhoud, herstellingen, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk Berichten
      Is het mogelijk een Alpina te bestellen via het gewone BMW-netwerk?
      Jip, Alpina is een constructeur. De wagens komen uit dezelfde fabriek.

Comment

• De B3 haalt het van de M3 en C63 in de Duitse AMS. Terecht wat mij betreft. Hij drinkt een stuk minder, kost ook minder, rijdt comfortabeler en is zo goed als even snel. Hij is wel niet zo radicaal sportief, maar de exclusiviteit in acht genomen zou ik ook niet lang moeten twijfelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          De B3 haalt het van de M3 en C63 in de Duitse AMS. Terecht wat mij betreft. Hij drinkt een stuk minder, kost ook minder, rijdt comfortabeler en is zo goed als even snel. Hij is wel niet zo radicaal sportief, maar de exclusiviteit in acht genomen zou ik ook niet lang moeten twijfelen.
          Voor mij de Merc, danku!

Nee, ik kan heel moeiljk 'neen' zeggen tegen een 6.2 liter N/A V8 en een supersnelle automaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk Berichten
            Is het mogelijk een Alpina te bestellen via het gewone BMW-netwerk?
            je kan enkel bestellen bij JM Martin, Monserez en nog eentje dacht ik.

Comment

• vs.

Comment

• De onderste voor mij. Ik ben nooit echt zo'n E39-fan geweest qua looks. Z'n interieur en de freude am fahren daarentegen

Comment

• De E39 vind ik 'n knappere auto (tijdsgeest in rekening gebracht) dan de E60, en "beter" was 'ie ook.

Maar ... we leven niet in de tijd van toen, noch kan je die E39 nu nog nieuw bestellen. En vooral: de E60 B5s doet 't weer met drukvulling, daar waar de E39 atmosferisch was. De E39 B10 V8s was een schitterende auto, maar ik denk dat die E60 B5s écht mindblowing moet zijn.

Voor mij ook de E60 dus.

Comment

• Wat doet een alpina tegenover een vergelijkbare bmw qua restwaarde?

Comment

• Ietsje beter. In 't begin iets minder, soms (al zal dat vandaag wel 't geval niet meer zijn), door de initiële nieuwprijs die zeer hoog ligt, maar op termijn stopt 'ie sneller met zakken en houdt 'ie een hogere minimumwaarde.

En eigenlijk mag je dat niet zeggen, omdat er 1) zo weinig Alpina's zijn zodat een statistiek niet echt correct is, en 2) omdat de verkoopprijs van een tweedehandsauto van zoveel meer afhankelijk is (eerst en vooral: staat, kilometerstand, gebruik).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Ietsje beter. In 't begin iets minder, soms (al zal dat vandaag wel 't geval niet meer zijn), door de initiële nieuwprijs die zeer hoog ligt, maar op termijn stopt 'ie sneller met zakken en houdt 'ie een hogere minimumwaarde.

En eigenlijk mag je dat niet zeggen, omdat er 1) zo weinig Alpina's zijn zodat een statistiek niet echt correct is, en 2) omdat de verkoopprijs van een tweedehandsauto van zoveel meer afhankelijk is (eerst en vooral: staat, kilometerstand, gebruik).
                        Gaat dat ook op als het over diesel gaat?
                        D3 dus. En wat is "een vergelijkbare bmw" dan? 320d ? 325d ?

Comment

• Comment

• heerlijk

alleen jammer van de M3 spiegels maar die zijn er rap af

Alpina B10 3,5/1

110.000km, 6500 euro

Comment

• Dat stuur vind ik toch ook iets te houterig hoor
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                Dat stuur vind ik toch ook iets te houterig hoor
                                nog geen airbagstuur dus makkelijk veranderbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  nog geen airbagstuur dus makkelijk veranderbaar
                                  Is dat verplicht trouwens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                    Is dat verplicht trouwens?
                                    wat? airbags? dacht van niet hoor

Comment

• E28 B9 anyone?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        wat? airbags? dacht van niet hoor
                                        Idd, stuur met airbag. Ik heb er ook geen idee van...

Comment

• heerlijk

Comment

Working...
                                          X